Η F1 ετοιμάζεται μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού για την 12η πράξη του φετινού συναρπαστικού πρωταθλήματος στην πίστα Πωλ Ρικάρντ.

Το Λε Καστελέ είναι ένα μικρό χωριό της Γαλλίας, βόρεια της Μασσαλίας. Εκεί ο διάσημος για τα ηδύποτά του (pastis) Πωλ Ρικάρντ χρηματοδότησε πίσω στο 1969 την κατασκευή μιας πίστας αγώνων στην περιοχή. Η πίστα έζησε μια καλή εποχή προτού παρακμάσει. Εν τέλει 30 χρόνια μετά περιήλθε στα συμφέροντα του τότε ισχυρού άντρα της F1, Μπέρνι Έκλεστον ο οποίος αποφάσισε να επενδύσει φτιάχνοντας εκεί μια σύγχρονη πίστα δοκιμών. Σήμερα όλη η περιοχή ζει από τη λειτουργία αυτής της υποδομής. Η συγκεκριμένη πίστα προσφέρει 247 διαφορετικές διαμορφώσεις και αυτή που χρησιμοποιείται για τη F1 μήκους 5.8km αποτελεί μια πρόκληση για να βρει κάποιος το ιδανικό σετάρισμα.

Το πρώτο μέρος είναι ευθεία, μετά έχει διαδοχικές στροφές και αργά σημεία. Για τους οδηγούς λόγω της χρωματιστής διαγράμμισης είναι δύσκολο να βρουν αξιοποιήσιμα σημεία αναφοράς. Η διαχείριση της απόδοσης των ελαστικών είναι καθοριστικής σημασίας για μια καλή επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο οδηγός της Ferrari Σαρλ Λεκλέρκ μετά τη νίκη του στην Αυστρία θέλει όσο τίποτα να μειώσει και άλλο τη διαφορά των 38 βαθμών που τον χωρίζει από το Φερστάπεν και την κορυφή της βαθμολογίας. H πρόβλεψη του καιρού με 33 βαθμούς Κελσίου δείχνει να δυσχεραίνει το έργο οδηγών, ομάδων, μηχανικών καθώς η θερμοκρασία ασφάλτου δεν αποκλείεται να ξεπεράσει τους 50 βαθμούς Κελσίου.

GP Γαλλίας: Με καύσωνα;

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

• Η γόμα C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C4 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα: Αυτά τα τρία ελαστικά επιλέχθηκαν για το Γαλλικό Grand Prix και την πίστα του Πωλ Ρικάρντ.

• Tο Γαλλικό F1 Grand Prix διεξάγεται σε μια πίστα ισορροπημένη που έχει λίγο από όλα: γρήγορες στροφές, ευθείες με τέρμα γκάζι και πιο αργά τεχνικά κομμάτια. Όλα αυτά προκαλούν μέσες καταπονήσεις στα ελαστικά, κάτι που καθιστά τη συγκεκριμένη πίστα πολύ καλή για δοκιμές. Με πλάτος 12m υπάρχουν πολλές επιλογές όσον αφορά στην αγωνιστική γραμμή και στα προσπεράσματα: όλα αυτά συνθέτουν μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για τους οδηγούς.

• Η ευθεία Μιστράλ που έχει το όνομά της από το διάσημο Γαλλικό άνεμο (μαΐστρος, ΒΔ άνεμος) μπορεί να επηρεάσει το αεροδυναμικό ζύγισμα των μονοθεσίων, ενώ ταυτόχρονα τα ελαστικά αποβάλλουν μεγάλα ποσά θερμότητας εκεί και κρυώνουν τα εμπρός ελαστικά. Αυτό μπορεί να επηρεάσει την αλλαγή πορείας στη στροφή Signes που ακολουθεί. Είναι η πιο απαιτητική στροφή της πίστας, όπου τα μονοθέσια περνούν τέρμα γκάζι.

• Είναι σημαντικό για τους οδηγούς να αποφεύγουν τις εξόδους: Η κόκκινη, άσπρη και μπλε διαγράμμιση δεικνύει υψηλής τραχύτητας υλικό που έχει σχεδιαστεί για να επιβραδύνει τα μονοθέσια. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος τοπικής παραμόρφωσης των ελαστικών.

• Πέρυσι η στρατηγική του νικητή Μαξ Φερστάπεν ήταν αυτή των δυο αλλαγών. Ήταν ένα ρίσκο καθώς από τους επικεφαλής μόνο αυτός σταμάτησε δυο φορές οι υπόλοιποι πίσω του σταμάτησαν μια φορά. Αυτό όμως το ρίσκο του βγήκε καθώς ο οδηγός της Red Bull πήρε κεφάλι στον αγώνα ένα γύρο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Μάριο Ίσολα, τόνισε: «Το Πωλ Ρικάρντ είναι μια πίστα που έχει λίγο απ’ όλα, αυτό συνθέτει μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για τους οδηγούς. Το φετινό Γαλλικό Grand Prix διεξάγεται ένα μήνα πιο αργά απ’ ότι πέρυσι. Τότε είχε βρέξει την Κυριακή το πρωί, λογικά τώρα θα έχουμε υψηλότερες θερμοκρασίες. Η φετινή γενιά ελαστικών και γομών είναι διαφορετική, πιο ανθεκτική στην υπερθέρμανση οπότε θα δούμε πως θα επηρεάσει αυτό τη στρατηγική. Για την ιστορία: Στο Πωλ Ρικάρντ δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά τα ελαστικά 18 ιντσών που χρησιμοποιούμε σήμερα. Πίσω στο 2019 ήταν η Renault με το Sergey Sirotkin που έκανε τη δοκιμή».

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 17:00 το Σάββατο και ο αγώνας για τις 16:00 την Κυριακή (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote).

Διαβάστε επίσης:

Παναγιώτης Παπανικόλας (Ολυμπία Οδός): Στόχος μας τα μηδενικά δυστυχήματα – Διαγωνισμός για τοποθέτηση ταχυφορτιστών σε όλα τα ΣΕΑ