Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

GP Bρετανίας: Εκεί που χτυπά η καρδιά της F1!

Στη θρυλική πίστα του Σίλβερστον θα διεξαχθεί ο δέκατος αγώνας (11ο GP) του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Πρόκειται για το 74ο Βρετανικό GP και το 57ο που θα διεξαχθεί στο Σίλβερστον. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει 8 φορές τον αγώνα στην πατρίδα του.

Πρώτη φορά κέρδισε το 2008 για λογαριασμό της McLaren. Από τους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή νικητής έχει αναδειχθεί ο Φέτελ το 2009 και το 2018 ο Αλόνσο το 2006 και το 2011. Επίσης ο Φερστάπεν έχει κερδίσει στο Σίλβερστον τον επετειακό αγώνα της F1.

Πέρυσι ο Σάινθ πήρε εκεί την πρώτη του νίκη στη F1 και μοναδική ως σήμερα. Φέτος ο Φερστάπεν έχει πάρει 7 νίκες σε 9 αγώνες, βρίσκεται σε οίστρο και φαντάζει αδιαφιλονίκητο φαβορί για να κερδίσει και εδώ.

Το Σίλβερστον είναι μια πολύ τεχνική διαδρομή υψηλής ταχύτητας που χαρακτηρίζεται από γρήγορες αλλαγές πορείας όπως το περίφημο τρίπτυχο στροφών Μάγκοτς – Μπέκετ – Τσάπελ.

Η γρήγορη ροή χωρίς αργές στροφές την καθιστά μια από τις πιο απαιτητικές πίστες για τα φρένα. Υψομετρικές διαφορές δεν υπάρχουν αλλά επηρεάζεται από τον άνεμο. Η νέα άσφαλτος είναι πλέον 4 ετών οπότε το οδόστρωμα είναι λείο και προσφέρει υψηλή πρόσφυση.

Απαιτούνται οι πιο σκληρές γόμες και λόγω του νέου σκελετού θα δούμε πόση αντίσταση θα επιδεικνύουν στην πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.

Απ’ αυτό θα εξαρτηθεί και ο αριθμός αλλαγών που θα απαιτηθούν στον αγώνα. Δεν χάνεις πολύ χρόνο στα πιτ, υπάρχουν δυο ζώνες DRS και τα προσπεράσματα είναι πιθανά. Οπότε θα δούμε διαφορετικές στρατηγικές.

Ο καιρός το καλοκαίρι στη Βρετανία κρύβει εκπλήξεις, δεν αποκλείεται η βροχή. Ο πρώτος Βρετανός πρωταθλητής ήταν ο Χόθορν το 1958 με Ferrari. Στο Σίλβερστον θα κάνει ντεμπούτο ένας νέος σκελετός ελαστικών πιο ανθεκτικός σε ακραίες πιέσεις.

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Στο Βρετανικό GP θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά ένας νέος σκελετός ελαστικών με υλικά που είχε δοκιμαστεί και εξελιχθεί για να μπουν στους αγώνες το 2024.

Αυτή η αλλαγή στις προδιαγραφές εντός της σεζόν είναι απαραίτητη λόγω της αυξημένης απόδοσης των μονοθεσίων  – τόσο σε απόλυτη ταχύτητα όσο και σε φορτία – σε σύγκριση με τα δεδομένα προσομοίωσης που έδωσαν στην Pirelli οι ομάδες τον περασμένο χειμώνα. Αυτή η τάση αύξησης των φορτίων θα αυξηθεί όσο συνεχίζεται το πρωτάθλημα.

Δουλέψαμε πολύ σκληρά στην προσομοίωση τα τελευταία χρόνια, προκειμένου όχι μόνο να παρέχουμε ένα προϊόν που πληροί τους στόχους απόδοσης που έχουν τεθεί αλλά και να έχουμε τη δυνατότητα να προβλέψουμε τυχόν προβλήματα και να αντιδράσουμε άμεσα σε αυτά.

Ο νέος σκελετός δίνει στο ελαστικό επιπλέον αντοχή στην κόπωση, αλλά δεν επηρεάζει καμία τεχνική παράμετρο ή τη συμπεριφορά του στην πίστα. Όλες οι ομάδες είχαν ήδη την ευκαιρία να δοκιμάσουν τη νέα δομή ελαστικών στο Ισπανικό GP, όταν στις ελεύθερες δοκιμές τέθηκαν στη διάθεση κάθε οδηγού δύο σετ.

Τα σχόλιά τους ήταν ανάλογα με τις προσδοκίες μας, ειδικά όσον αφορά στις επιδόσεις. Οι νέες προδιαγραφές μας επιτρέπουν να διατηρήσουμε αμετάβλητες τις πιέσεις των εμπρός και πίσω ελαστικών σε μεγάλο βαθμό σε σύγκριση με πέρυσι, παρά τη σημαντική αύξηση του μέσου φορτίου – λόγω απόδοσης – των μονοθεσίων.

Το ντεμπούτο του νέου ελαστικού, θα γίνει σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες. Στα τεχνικά μας γραφήματα το Σίλβερστον βρίσκεται στην κορυφή όσον αφορά στην πίεση και στις πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται: ιδιαίτερα στο εμπρός αριστερά ελαστικό.

Η πίστα πιέζει επίσης πολύ τους οδηγούς, οι οποίοι πρέπει να αντιμετωπίσουν πλευρικές επιταχύνσεις που ξεπερνούν τα 5 g στις γρήγορες καμπές. Οι επιλογές γομών – οι οποίες, σε αντίθεση με το σκελετό, δεν έχουν καμία αλλαγή στις προδιαγραφές – είναι πανομοιότυπες με τα προηγούμενα χρόνια τουλάχιστον ως προς το όνομα: C1 είναι η σκληρή γόμα, C2 είναι η μέση γόμα και C3 είναι η  μαλακή γόμα.

Ωστόσο, η γόμα C1 είναι στην πραγματικότητα μια ολοκαίνουργια σύνθεση, που τοποθετείται μεταξύ της C2 και της C0 (περσινή C1)».

Για όλα αυτά, αλλά και τα σλικ ελαστικά χωρίς προθέρμανση που θα δοκιμαστούν εκεί μετά τον αγώνα, μιλά αποκλειστικά στην κάμερα του ANT1 και στην εκπομπή «FORMULA 1 SHOW» ο αγωνιστικός διευθυντής της εταιρείας, Μάριο Ίσολα. Επίσης, η απεσταλμένη του ΑΝΤ1 στο Silverstone, Μαρία Θωμά θα μας μεταφέρει το κλίμα από τα paddock. Στην παρουσίαση της εκπομπής «FORMULA 1 SHOW» θα βρίσκονται οι Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης και στις περιγραφές οι Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τζώρτζης Μαρκογιάννης, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης.

ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 11ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+

 

Διαβάστε επίσης

F1 πρόγραμμα 2024: 24 αγώνες χωρίς ανάσα!

Ιδού το νέο Fiat 600e!