Ελεύθερες δοκιμές σήμερα, κατατακτήριες αύριο (15:00), αγώνας μεθαύριο (15:00). Πως προσεγγίζουν οι μονομάχοι το τριήμερο;
Αν το βλέπαμε σε ταινία θα λέγαμε πως το παράκανε ο σκηνοθέτης. Οι δυο διεκδικητές του τίτλου ισόβαθμοι στον τελευταίο αγώνα μιας ολόκληρης εποχής. Το πέσιμο της καρό σημαίας στο Άμπου Ντάμπι την Κυριακή το απόγευμα θα σημάνει το τέλος για τη σημερινή γενιά μονοθεσίων, όλα αλλάζουν από το 2022. Επίσης είναι το τέλος για τα ελαστικά 13 ιντσών αυτά βρίσκονται στη F1 από τη δεκαετία του 1960.
Δε θα τα ξαναδούμε από του χρόνου καθώς αλλάζουν όλα στους τεχνικούς κανονισμούς και όσον αφορά στο σχήμα των μονοθεσίων και όσον αφορά στο σχήμα των ελαστικών που πάνε στις 18 ίντσες. Επιπλέον ο Κίμι Ράικονεν μετά από 349 GP αποχαιρετά την ενεργό δράση, απάντησε μάλιστα σε ερώτηση αν συγκινείται: «Μάλλον η γυναίκα μου συγκινείται περισσότερο». Βέβαια ο πρωταθλητής αποχωρεί για δεύτερη φορά έχει ξαναζήσει το ίδιο πίσω στο 2009. Με άλλη γυναίκα τότε!
Όλα αυτά έχουν περιφερειακή σημασία, η ουσία είναι η μάχη του τίτλου. Αμφότεροι οι διεκδικητές εμφανίστηκαν χαμογελαστοί χτες στους δημοσιογράφους. Θέλουν να δείξουν χαλαροί, πιθανώς ο Χάμιλτον να είναι. Γι’ αυτόν το διακύβευμα δεν είναι τόσο μεγάλο. Έχει επτά παγκόσμιους τίτλους, έχει γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά του στην ιστορία του σπορ, έχει λεφτά για τις επόμενες γενιές δεν τον αμφισβητεί κανείς. Επίσης έχει το πάνω χέρι στους τελευταίους αγώνες με 3 σερί νίκες και ένα μονοθέσιο που δείχνει να υπερέχει σε ρυθμό αγώνα.
Είναι σημαντικό το ψυχολογικό προβάδισμα της στιγμής. Επιπλέον έχει και την τύχη με το μέρος του ο μεγάλος τελικός συμπίπτει με σημαντικές αλλαγές στην πίστα της Γιας Μαρίνα που στόχο έχουν να διευκολύνουν τα προσπεράσματα. Πέρυσι κέρδισε ο Φερστάπεν από την pole, τα τελευταία 6 χρόνια έχει συμβεί το ίδιο, κερδίζει ο poleman. Δεν ήταν εύκολα τα προσπεράσματα εκεί μέχρι χτες, οι ιθύνοντες άλλαξαν τη χάραξη για να τα διευκολύνουν. Την Κυριακή θα φανεί αν τα κατάφεραν.
Ο Φερστάπεν μπορεί να χαμογελάει όμως είναι ξεκάθαρα υπό πίεση. Έχει το ρεκόρ του νεότερου οδηγού στην ιστορία της F1 ξεκίνησε στα 17 του αλλά έχει να δει τίτλο από την εποχή των καρτ. Έχει φέτος μια εξαιρετική χρονιά όπου οδήγησε εκπληκτικά στους περισσότερους αγώνες και κέρδισε άξια σε οχτώ απ’ αυτούς: Ίμολα, Μονακό, Μανί Κουρ, Red Bull Ring (2), Ολλανδία, ΗΠΑ, Μεξικό. Πήρε τους μισούς βαθμούς της νίκης και στο Βέλγιο όπου λόγω βροχής δεν έγινε αγώνας απλά κάποιοι γύροι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Αυτό του δίνει προβάδισμα, σε περίπτωση που δεν βαθμολογηθεί κανείς τους, ο Φερστάπεν βγαίνει πρωταθλητής. Δε νομίζω πάντως πως θα δούμε κάτι τέτοιο την Κυριακή (15:00 ΕΡΤ, Cosmote). Μια φορά φέτος στην Ιταλία έμειναν και οι δυο εκτός βαθμών, όταν ο Ολλανδός ανέβηκε πάνω στο Βρετανό στην έξοδο του πρώτου σικέιν. Ο Φερστάπεν έχει στα χέρια του ένα ταχύτατο μονοθέσιο στον ένα γύρο, πιθανόν θα πάρει την pole μ’ αυτό αύριο.
Πιστεύω πως οι δυο μονομάχοι θα βρεθούν στην 1η σειρά της εκκίνησης την Κυριακή. Μετά στους 58 γύρους του αγώνα – λογικά θα δούμε στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα – θα έχουμε μάχη. Δεδομένου ότι η εκκίνηση θα δοθεί το σούρουπο και ο αγώνας θα διεξαχθεί υπό το φως των προβολέων η θερμοκρασία οδοστρώματος θα βαίνει μειούμενη και αυτό μάλλον ευνοεί την προσπάθεια του Χάμιλτον, ο οποίος πιθανόν θα έχει και υψηλότερη τελική στο τέλος της ευθείας. Πολλές μικρές λεπτομέρειες θα παίξουν ρόλο όπως π.χ. οι Μπότας και Πέρεζ. Ο Αλόνσο που έχει την κόντρα του με το Χάμιλτον από το 2007 λέει πως αξίζει ο Φερστάπεν τον τίτλο στους οδηγούς γιατί είναι σε ανώτερο επίπεδο και η Mercedes αυτό των κατασκευαστών γιατί έχει ανώτερο μονοθέσιο.
Ποιος είμαι εγώ που θα διαφωνήσω με τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή; Όλα έχουν ένα τέλος ίσως ήρθε η στιγμή της εκθρόνισης του Χάμιλτον. Σίγουρα ο Φερστάπεν αξίζει το φετινό τίτλο. Δεν μπορώ όμως να πω ότι δεν τον αξίζει και ο Χάμιλτον. Οπότε; Μαντεύω πως θα φτάσουμε στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου για να κριθεί.