Όλα είναι έτοιμα για τον τελευταίο και καθοριστικό αγώνα στο Άμπου Ντάμπι ανάμεσα στους δυο μονομάχους του τίτλου.

Οι Μαξ Φερστάπεν και Λιούις Χάμιλτον φτάνουν στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς (Κυριακή 12/12 στις 15:00 απευθείας ΕΡΤ, Cosmote), ισόβαθμοι. Αν τερματίσουν και οι δυο στους βαθμούς πρωταθλητής θα αναδειχτεί αυτός που θα είναι μπροστά από τον άλλο. Μετά από 21 αγώνες τίποτε δε χωρίζει τους δυο διεκδικητές. Αν είχε λήξει το πρωτάθλημα, στη Τζέντα, θα έπαιρνε τον τίτλο ο Φερστάπεν γιατί έχει 9 νίκες έναντι 8 του Χάμιλτον.

Αυτή η παραπανίσια νίκη όμως ήρθε στο Σπα, θυμάστε τότε λόγω βροχής δεν έγινε αγώνας παρά μόνο κάποιοι γύροι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Προφανώς δεν αξίζει στο Μαξ ένας τέτοιος τίτλος. Τόσο ο νεαρός Ολλανδός όσο και ο πολύπειρος Βρετανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αξίζουν μια στέψη ανάλογη της φετινής τους απόδοσης που ήταν και στις δυο περιπτώσεις συγκλονιστική.

Ο Χάμιλτον ξεκίνησε καλά με 3 νίκες στους πρώτους τέσσερις αγώνες. Ο Φερστάπεν συνέχισε καλά με 4 νίκες στους επόμενους 5 αγώνες. Ο Βρετανός έχει απαντήσει μ’ ένα ντεμαράζ τώρα στο φινάλε κερδίζοντας στους τελευταίους τρεις αγώνες σε Βραζιλία, Κατάρ, Σαουδική Αραβία. Μπορεί να πει κανείς πως έχει τη δυναμική αν και ο Φερστάπεν είναι πάντα πίσω του στη 2η θέση του βάθρου ελαχιστοποιώντας τις απώλειες.

O Φερστάπεν στη σημερινή συνέντευξη Τύπου.

Πέρυσι στο Άμπου Ντάμπι κέρδισε ο Φερστάπεν από την pole. Τα τελευταία έξι χρόνια κερδίζει εκεί ο poleman. Στους 13 αγώνες που έχουν γίνει εκεί δεν έχει κερδίσει οδηγός που εκκινούσε από την 3η σειρά και πίσω.

Ο Iceman σήμερα σε δηλώσεις στη μεικτή ζώνη, είναι ο τελευταίος του αγώνας.

Ο Ράικονεν κέρδισε το 2012 εκκινώντας 4ος. Ο Φινλανδός θα αγωνιστεί για τελευταία και 349η φορά στην καριέρα του την Κυριακή, καθώς έχει ήδη ανακοινώσει την αποχώρησή του. Έχει πετύχει 18 pole, 46 ταχύτερους γύρους, 21 νίκες, ανέβηκε 103 φορές στο βάθρο και πήρε τον παγκόσμιο τίτλο το 2007. Η πίστα άλλαξε για να διευκολυνθούν τα προσπεράσματα.

Έτσι έχουμε 16 στροφές αντί για 21, ενώ μερικές όπως η 7 αλλά και οι 17-21 έχουν διαπλατυνθεί. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει 5 φορές στη Γιας Μαρίνα: 2011, 2014, 2016, 2018, 2019. Τρεις νίκες έχει ο Φέτελ 2009, 2010, 2013. Ο Χάμιλτον πήρε τον τίτλο το 2014 και τον έχασε το 2016 από το Ρόσμπεργκ στο Άμπου Ντάμπι.

Από το 1974 είχαν να βρεθούν ισόβαθμοι στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς δυο μονομάχοι του τίτλου: Έμερσον Φιτιπάλντι (McLaren), Κλέι Ρεγκατσόνι (Ferrari). Τότε ο Φιτιπάλντι τερμάτισε 4ος και πήρε τον τίτλο.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

  • Η μεγαλύτερη σεζόν στην ιστορία της Formula 1 ολοκληρώνεται με τον 22ο αγώνα, το Άμπου Ντάμπι Grand Prix. Μετά από δυο αγώνες σε νέους προορισμούς – Κατάρ, Σαουδική Αραβία – η πίστα της Γιας Μαρίνα είναι μια πιο οικεία πρόκληση, μολονότι η διαδρομή έχει τροποποιηθεί σημαντικά φέτος. Βασιζόμενοι στις προσομοιώσεις και άλλα στοιχεία κάναμε την ίδια επιλογή γομών με το 2020: η C3 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C4 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C5 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή.

  • Οι αλλαγές στην πίστα σχεδιάστηκαν με στόχο να δημιουργηθούν περισσότερες ευκαιρίες για προσπέρασμα. Έχουν αυξηθεί οι ταχύτητες διέλευσης και τα πλευρικά φορτία σε κάποιες στροφές. Παραταύτα καθώς η πίστα είναι λεία και η καταπόνηση στα ελαστικά, μέση, όσον αφορά στην φθορά αλλά και στην πτώση απόδοσης λόγω θερμικής παραμόρφωσης, οι τρεις πιο μαλακές γόμες παραμένουν μια βολική επιλογή.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ   

  • Έχουν γίνει αρκετές αλλαγές στη χάραξη της πίστας. Δεν είχαν γίνει ξανά αλλαγές από το 2009 που έκανε το ντεμπούτο της στο πρωτάθλημα. Στην αρχή του γύρου το σικέιν που βρίσκονταν ανάμεσα στις στροφές 5 και 6 παρακάμπτεται από ευθεία. Το επόμενο πέταλο ήρθε νωρίτερα και διαπλατύνθηκε οπότε η ταχύτητα στην ευθεία που ακολουθεί αυξάνεται. Έχει γίνει μια ελαφρώς οβάλ στροφή για να αντικαταστήσει το τεχνικό σύμπλεγμα στροφών (11-14) που υπήρχε πριν. Προς το τέλος του γύρου οι τέσσερις σφιχτές στροφές στην περίβολο του ξενοδοχείο Γιας Μαρίνα (17-20) διαπλατύνθηκαν και έγιναν ταχύτερες.
  • Αυτές οι αλλαγές μείωσαν το μήκος της πίστας κατά 273m οπότε ο αγώνας θα ολοκληρωθεί σε 58 αντί για 55 γύρους. Αντίστοιχα οι χρόνοι θα μειωθούν κατά περίπου 14 sec στο γύρο.
  • Ως συνήθως ο αγώνας θα εκκινήσει λίγο πριν το σούρουπο και θα διεξαχθεί με το φως των προβολέων ενώ η θερμοκρασία οδοστρώματος θα πέφτει γοργά: αυτό επηρεάζει την απόδοση των ελαστικών. Το FP2 και οι κατατακτήριες δοκιμές είναι αντιπροσωπευτικές περίοδοι καθώς οι άλλες δυο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών διεξάγονται με τη ζέστη της ημέρας.
  • Η στρατηγική του νικητή πέρυσι με την ίδια επιλογή γομών, ήταν αυτή της μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα: Την ίδια τακτική επέλεξαν και οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο. Μόνο τρεις οδηγοί σταμάτησαν πάνω από μια φορά. Για 6η συνεχή χρονιά το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, το κέρδισε αυτός που εκκινούσε από την 1η θέση.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα σημείωσε:

«Η πίστα της Γιας Μαρίνα είναι ένα οικείο σκηνικό για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Οι αλλαγές στην πίστα συνιστούν μια νέα πρόκληση και υπόσχονται να μας δώσουν ένα συναρπαστικό φινάλε σε μια φανταστική σεζόν. Θα είναι η πρώτη φορά που θα αντιμετωπίσουμε τη νέα διαμόρφωση, που περιλαμβάνει κάποιες περιοχές με νέα άσφαλτο.

Μπορούμε να βασιστούμε στις προσομοιώσεις και άλλες πληροφορίες για να προετοιμαστούμε κατάλληλα. Γενικά με τη δημιουργία μερικών πιο γρήγορων στροφών η πίστα είναι τώρα ταχύτερη και παρέχει περισσότερες ευκαιρίες για προσπέρασμα.

Το αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών είναι η αύξηση των πλευρικών φορτίων ειδικά στα εμπρός ελαστικά. Αλλά δεν περιμένουμε η συνολική καταπόνηση των ελαστικών να μεταβληθεί σημαντικά.

Γι’ αυτό επιλέξαμε τις πιο μαλακές γόμες στη γκάμα μας. Μετά τον αγώνα οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την τελευταία εκδοχή των ελαστικών 18 ιντσών για το 2022 με τροποποιημένα μονοθέσια. Η πρώτη φορά που θα δούμε σε δράση τα νέα ελαστικά στα μονοθέσια του 2022 θα είναι κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης στα τέλη Φεβρουαρίου».

Διαβάστε επίσης: