Η ευρύτερη περιοχή του Νορσλάιφ είναι η Ευρωπαϊκή Μέκκα για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το χωριό Νούρμπουργκ βρίσκεται στην νοτιοανατολική Γερμανία, 100 km νότια της Κολωνίας κοντά στα σύνορα με το Βέλγιο. Όλη η περιοχή ζει από το μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Πριν το 1976 και το σοβαρό τραυματισμό του αείμνηστου Νίκι Λάουντα ο αγώνας διεξάγονταν στη μεγάλη πίστα του Νορσλάιφ. Με πολλές διαμορφώσεις και μήκη που ξεπερνούν τα 20km η θρυλική αυτή διαδρομή χρησιμοποιείται σήμερα (20.4km) ως κλειστός βρόγχος για εξέλιξη αυτοκινήτων, για μαθήματα οδήγησης και από ενθουσιώδεις της σπορ οδήγησης αλλά και αγώνες αντοχής. Έχω βρεθεί πολλές φορές οδηγός και συνοδηγός σ’ αυτή τη θρυλική διαδρομή. Ο Τζάκι Στιούαρτ την βάφτισε Πράσινη Κόλαση.
Το 1984 φτιάχτηκε η σημερινή πίστα. Πρόκειται για μια μοντέρνα εγκατάσταση με όλες τις προδιαγραφές έχει θεματικά πάρκα, εμπορικά κέντρα ακόμη και ξενοδοχεία μέσα στο χώρο της πίστας. Έχω οδηγήσει εκεί το Audi R8 μια ολόκληρη μέρα, έχω συνοδηγήσει σε αγωνιστική 911 που συμμετείχε στο ADAC GT Masters με το συμπατριώτη μας Αντώνη Βόσσο και έχω τρέξει με τα πόδια την διαδρομή των 5.148m. Επίσης έχω μείνει στο Dorint σε δωμάτιο με θέα στην πίστα.
Πάμε αν θέλετε μια βόλτα, ξεκινώντας από την τεράστια κατηφορική ευθεία εκκίνησης τερματισμού, που τη θυμάμαι γεμάτη με χιλιάδες κόσμου στην εκκίνηση των 24Ωρών του Νίρμπουργκρινγκ, φτάνεις με πάρα πολλά km στο τέλος της. Το πλάτος της πίστας είναι μεγάλο, αλλά οφείλεις να κρατηθείς αριστερά καθώς η κλίση δεξιά είναι πολύ έντονη. Ακολουθεί ένα Ω με 4 κορυφές και μια στροφή 90 μοιρών. Μεγάλη κατηφόρα και δεξιά 180 μοιρών με κλίση. Ανηφορίζει στο σικέιν 8 με 9 όπου στρίβεις χωρίς να βλέπεις την έξοδο και μετά δυο γρήγορες στροφές η 10 και η 11. Από κει κατηφόρα, τέρμα γκάζι στην 12 και φτάνεις στα φρένα για το σικέιν, όσο αργά και να φρενάρεις είναι νωρίς γιατί σε ξεγελάει η ανηφόρα. Η τελευταία στροφή θέλει υπομονή και κλειστή γραμμή γιατί υποστρέφεις χάνοντας φόρα στοιχείο κρίσιμο για την μεγάλη ευθεία που ακολουθεί.
Δεν έχουν γίνει πολλοί αγώνες F1 στη σύγχρονη πίστα μόνο 18: 1984, 1985, 1995-2007, 2009, 2011, 2013. Οι λόγοι είναι οικονομικοί, καθώς η πίστα δουλεύει συνέχεια η περιοχή δε χρειάζεται ώθηση από τη F1. Έτσι οι οργανωτές δεν έχουν λόγο να πληρώσουν τα υπέρογκα ποσά που ζητάει η Liberty Media. Φέτος όμως που λόγω πανδημίας διαφοροποιήθηκε η κατάσταση το παράβολο είναι χαμηλό. Επίσης επιτρέπονται 20.000 θεατές στην εγκατάσταση των 150 χιλιάδων οπότε έχει όφελος η οργάνωση αγώνα.
Από τους 20 οδηγούς που θα εκκινήσουν μόνο 2 έχουν κερδίσει εκεί: Ο Χάμιλτον το 2011 με τη McLaren και ο Φέτελ το 2013 με τη Red Bull. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο άτυχος Μ.Σουμάχερ (1995, 2000, 2001, 2004, 2006). Ο Ράικονεν που εκκινεί για 323η φορά αγώνα θα έχει το ρεκόρ περισσότερων εκκινήσεων πλέον από το Μπαρικέλο. Έχει εκκινήσει από την pole στο Νίρμπουργκρινγκ το 2003 (McLaren) και το 2007 (Ferrari). Αν κερδίσει ο Χάμιλτον την Κυριακή ισοφαρίζει το ρεκόρ νικών του Σουμάχερ.
Υπό το πρίσμα των ελαστικών
Μετά από επτά χρόνια απουσίας – ο τελευταίος αγώνας στο Νίρμπουργκρινγκ έγινε το 2013 – η θρυλική Γερμανική πίστα επιστρέφει με το Άιφελ Grand Prix. Η Pirelli επέλεξε για το συγκεκριμένο αγώνα τις μεσαίες γόμες της γκάμας της: C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, C3 ως P Zero κίτρινη/μέση και C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Έχει περάσει τόσος πολύ καιρός από τον τελευταίο αγώνα που έγινε εκεί, ώστε το Νίρμπουργκρινγκ να θεωρείτε ουσιαστικά ένας νέος προορισμός.
Σημειώστε ότι τα υβριδικά μονοθέσια τελευταίας γενιάς δεν έχουν αγωνιστεί ποτέ εκεί. Παραταύτα οι ομάδες και οι οδηγοί πιθανότατα έχουν μια ιδέα από το παρελθόν για το τι να περιμένουν (επίσης από τις εμπειρίες τους από άλλες μορφές αγώνων). Το τελευταίο GP στο Νίρμπουργκρινγκ το 2013 είχε γίνει τον Ιούλιο. Συνεπώς η διαδικασία συλλογής στοιχείων κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής θα ξεκινήσει από λευκό χαρτί.
Καθώς υπάρχει ευρεία γκάμα στροφών και δεν υπάρχουν πρόσφατα δεδομένα από τα μονοθέσια της Formula 1 σε αυτή την πίστα, αυτή την εποχή, η Pirelli επέλεξε τις μεσαίες γόμες της γκάμας της ώστε να αντιμετωπίσει μια ευρεία ποικιλία συνθηκών.
Η πρότερη εμπειρία έχει δείξει ότι το Νίρμπουργκρινγκ δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικό με τα ελαστικά: Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που θα δούμε τη χρήση να επικεντρώνεται στις πιο μαλακές γόμες. Το Άιφελ Grand Prix είναι το πρώτο φετινό Grand Prix όπου δεν έχουμε αγώνες Formula 2 ή Formula 3. Καθώς οι αγώνες υποστήριξης θα είναι λιγότεροι, θα στρωθεί λιγότερη γόμα στην πίστα: Αυτό θα επηρεάσει τη βελτίωση κρατήματος της πίστας συνολικά.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
Ο καιρός θα δώσει αφορμή για πολλές συζητήσεις καθώς αυτή την εποχή υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής και χαμηλών θερμοκρασιών. Πρόσφατα ο αγώνας αντοχής των 24 Ωρών του Νίρμπουργκρινγκ διακόπηκε για 9 ώρες λόγω καταρρακτώδους βροχής. Υπάρχει λοιπόν μεγάλη πιθανότητα να δούμε τα βρόχινα ελαστικά Cinturato να χρησιμοποιούνται κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Οι συχνές βροχές στην περιφέρεια Άιφελ έχουν ως αποτέλεσμα η πίστα να ξεπλένεται συχνά, έτσι φεύγει η γόμα που έχει στρωθεί και γλιστράει. Υπάρχουν μερικά υπερυψωμένα κερμπ στα σικέιν (ειδικά σ’ αυτό που ονομάζεται NGK) αυτό υποχρεώνει τους οδηγούς να κρατούν μια πιο καθαρή γραμμή.
Το Νίρμπουργκρινγκ είναι σε γενικές γραμμές μια ισορροπημένη πίστα με ίση αναλογία σε πλευρικά και διαμήκη φορτία που επενεργούν στο μονοθέσιο. Η στροφή 7 είναι ιδιαίτερα δύσκολη: Φρενάρεις απότομα προσεγγίζοντάς την και το εμπρός αριστερά ελαστικό φορτίζεται υπέρμετρα καθώς η κλίση της στροφής είναι ασυνήθιστη. Κρύος καιρός με θερμοκρασία κάτω από 10 βαθμούς Κελσίου μπορεί να προκαλέσει «ρωγμές κρύου» στα ελαστικά. Χρειάζεται προσοχή στην τοποθέτησή τους στις ζάντες αλλά και στην μεταφορά τους προς τις ομάδες.
Ο Μάριο Ίσολα επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli τόνισε: «Το Νίρμπουργκρινγκ είναι ουσιαστικά για μας ένας νέος αγώνας. Θα το αντιμετωπίσουμε σα να πηγαίνουμε για πρώτη φορά με τη Formula 1, μολονότι έχουμε τρέξει πολλές φορές σε άλλα πρωταθλήματα. Για να σιγουρευτούμε ότι όλα είναι καλυμμένα επιλέξαμε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας μας που ταιριάζουν στις ποικίλες απαιτήσεις της πίστας. Πιθανόν μεγαλύτερο θέμα θα είναι ο καιρός αναμένονται βροχές και χαμηλή θερμοκρασία αυτή την εποχή.
Οπότε οι ομάδες θα έχουν να αντιμετωπίσουν ασυνήθιστες καταστάσεις σε μια πίστα με την οποία δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένες. Αυτός ο αγώνας θα ευνοήσει τις ομάδες και τους οδηγούς που προσαρμόζονται γρήγορα στις νέες καταστάσεις. Νομίζω ότι οφείλουμε να πούμε πως πρόκειται για έναν αγώνα, πολλών μεταβλητών. Πιθανόν να δούμε να χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και οι πέντε τύποι ελαστικών που είναι διαθέσιμοι για το grand prix».
Ο αγώνας φέτος ονομάζεται Grand Prix Άιφελ γιατί ο τίτλος Γερμανικό GP είναι δεσμευμένος από τους οργανωτές του Χόκενχάιμ. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για το Σάββατο στις 16:00 και ο αγώνας στις 15:10 την Κυριακή. Απευθείας μετάδοση ΕΡΤ και Cosmote. Απόψε στις 21:00 και την Κυριακή 14:30, θα πούμε περισσότερα μέσω Instagram Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη. Σας περιμένουμε.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αναστάσιος Αλβανίας – Ευχές Χριστουγέννων: Η κορυφαία αυτή δεσποτική εορτή φωτίζει την καρδιά με γαλήνη
- ΟΗΕ: Οι ερευνητές ζητούν εξουσιοδότηση για να ξεκινήσουν το έργο τους επί του πεδίου στη Συρία
- Συρία-Τουρκία: Όλα τα όπλα της χώρας θα τεθούν υπό κρατικό έλεγχο, δήλωσε ο νέος ηγέτης της Συρίας
- Σερβία: Μεγάλη διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς στον κρατικό μηχανισμό