Από κοντά η Red Bull, δυνατή η McLaren, στο πουθενά η Mercedes, προβληματίζει η Aston Martin.
Παραδοσιακά η πρώτη μέρα στο Άλμπερτ Παρκ είναι δύσκολη για ομάδες και οδηγούς. Η διαδρομή είναι ακάθαρτη, γλιστράει, οι μηχανικοί ψάχνονται στο σετάρισμα και οι οδηγοί στα πατήματα σε μια πίστα που δεν την επισκέπτονται συχνά και κάποιοι τη βλέπουν για 2η μόλις φορά (Piastri, Sargeant).
Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών υπήρχαν πολλές έξοδοι από την πίστα. Στη σημαντικότερη ο Albon έχασε τον έλεγχο στη στροφή 8 χτύπησε στα προστατευτικά και κατέστρεψε το σασί της Williams. Η ομάδα δεν είχε άλλο σασί μαζί της στην Αυστραλία οπότε αποφάσισε να αφήσει εκτός τον Sargeant και να δώσει το μονοθέσιό του στον Albon. Μια απόφαση που γεννά περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει και γεννά εύλογα ερωτηματικά για τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας και τις προτεραιότητές της.
Στη διάθεση των οδηγών βρίσκονταν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας. Η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν σταθερά πάνω από τους 30 βαθμούς Κελσίου και η πλειοψηφία των οδηγών χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα (C4 κίτρινη) και τη μαλακή γόμα (C5 κόκκινη) στην πρώτη μέρα του Grand Prix της Αυστραλίας. Οι δυο αυτές γόμες κάλυψαν πάνω από 5000 χιλιόμετρα στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών χωρίς κανένας από τους 20 οδηγούς να δοκιμάσει με τη σκληρή γόμα (C3, λευκή).
Ο ταχύτερος χρόνος ημέρας σημειώθηκε με τη μαλακή γόμα από το Charles Leclerc (1’17”277) στο FP2. Ο Max Verstappen (Red Bull, 1’17″658) και ο Carlos Sainz (1’17″707), που επέστρεψε στη δράση έχοντας χάσει τις δύο τελευταίες ημέρες του Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας. αφού υποβληθεί σε σκωληκοειδεκτομή συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα.
Ταχύτερος στο FP1 ήταν ο Lando Norris (McLaren 1’18”564), μπροστά από τον Verstappen (1’18”582) και τον George Russell (Mercedes, 1’18”597). Με βάση την ανάλυση των δεδομένων είναι πιθανό την Κυριακή (αγώνας απευθείας 06:00 ΑΝΤ1+) να δούμε στρατηγική μιας ή δυο αλλαγών.
Μιλώντας μετά το τέλος των δοκιμών ο Leclerc τόνισε: «Αισθάνομαι καλά προς το παρόν. Είχαμε μια θετική μέρα από τους πρώτους γύρους στο FP1 έως το τέλος του FP2, οπότε αυτό είναι μια καλή αρχή. Ωστόσο, πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε πολύ σκληρά γιατί είμαι σίγουρος ότι αύριο θα δούμε εκπλήξεις και δεν υπάρχουν εχέγγυα ότι θα παραμείνουμε μπροστά από όλους τους άλλους αύριο.
Υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης σε ορισμένα πράγματα – η πορεία μας στην προσομοίωση αγώνα ήταν αρκετά καλή, κάτι που είναι ενθαρρυντικό, αλλά ας συνεχίσουμε να δουλεύουμε.
Είναι μια πολύ απαιτητική διαδρομή με αρκετά ψηλά κερμπ και άνεμο επίσης. Υπάρχει μόνο μία γραμμή, κάθε φορά που βγαίνεις λίγο εκτός, χάνεις σε πρόσφυση, αυτό το κάνει πολύ διασκεδαστικό. Προς το παρόν, είμαστε γρήγοροι, οπότε το απολαμβάνουμε, αλλά πρέπει να περιμένουμε αύριο για να δούμε αν είμαστε τόσο πιο γρήγοροι. Είμαστε σε καλύτερη θέση από τους δύο πρώτους αγώνες».
Από την πλευρά του ο Verstappen τόνισε: «Δυστυχώς δεν ήταν όλα σε σειρά. Στο FP1 έχασα τον έλεγχο κοπάνησα στο κερμπ και έκανα ζημιά στο πάτωμα αλλά και στο σασί. Χρειάστηκε λίγο περισσότερος χρόνος για την επιδιόρθωση, δυστυχώς, έχασα περίπου 20 λεπτά από το FP2. Θα ήθελα ίσως λίγους περισσότερους γύρους, αλλά με τα 20 λεπτά που λείπουν έτσι πάει. Η Ferrari είναι γρήγορη, αλλά από τη δική μας πλευρά πιστεύω ότι υπάρχουν μερικά ακόμα πράγματα που μπορούμε να ρυθμίσουμε, οπότε τίποτα ανησυχητικό πρέπει απλώς να ρυθμίσουμε λίγο το μονοθέσιο».
Στον αντίποδα ο Hamilton ήταν πολύ απογοητευμένος: «Προφανώς δεν αισθάνομαι υπέροχα. Είχαμε μια από τις χειρότερες περιόδους εδώ και πολύ καιρό.
Στο FP1 γενικά αισθάνθηκα αρκετά καλά. To μονοθέσιο στο FP1, ήταν εντάξει μετά έγινε όλο και χειρότερο. Έκανα κάποιες αλλαγές, μεγάλες αλλαγές και ήταν δύσκολο.
Νιώθω τη λιγότερη αυτοπεποίθηση που ένιωσα ποτέ με αυτό το μονοθέσιο, αλλά υπάρχουν θετικά από το FP1».
Οι σημερινοί χρόνοι στο FP2 ήταν:
Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 07:00 το πρωί του Σαββάτου και θα μεταδοθούν απευθείας από το ΑΝΤ1+.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας