Ο 3ος αγώνας του πρωταθλήματος βρίσκεται στην άλλη άκρη του κόσμου, στην αθλητική πρωτεύουσα της Αυστραλίας.

Η F1 ετοιμάζεται για μια ακόμη μοναδική παράσταση αυτή τη φορά σε πάρκο. Πριν το περσινό αγώνα που κέρδισε ο Λεκλέρκ η τελευταία φορά που έγινε αγώνας στο Άλμπερτ Παρκ ήταν το 2019. Διοργανώθηκε αγώνας εκεί και το 2020, αλλά η διεξαγωγή του ακυρώθηκε λόγω πανδημίας τελευταία στιγμή λίγο πριν ξεκινήσουν οι ελεύθερες δοκιμές. Ήταν το «πρώτο αίμα» για τη F1 στην εποχή του Covid 19, που επέστρεψε ξανά στην Αυστραλία πέρυσι.

Η διαδρομή άλλαξε πέρυσι καθώς κάποιες στροφές διαπλατύνθηκαν, άλλες καταργήθηκαν, άλλες άλλαξαν με στόχο να μπορούν οι οδηγοί να πλησιάζουν ο ένας τον άλλο. Υπάρχουν δυο σημεία ανίχνευσης του DRS αλλά 4 σημεία ενεργοποίησής του ώστε να μπορούν οι οδηγοί να μένουν ο ένας κοντά στον άλλο. Αυτό πέρυσι δοκιμάστηκε μόνο την Παρασκευή φέτος όμως θα έχουμε DRS σε 4 σημεία στον αγώνα. Συνολικά το πίσω κινητό στοιχείο της αεροτομής θα είναι ανοιχτό για περισσότερα από 2 km!

O πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν δοκιμάζει μια περούκα
O πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν δοκιμάζει μια περούκα

Στους δυο πρώτους αγώνες της χρονιάς είχαμε κυριαρχία της Red Bull με τους Φερστάπεν, Πέρεζ να μοιράζονται βαθμούς και νίκες. Στην 3η θέση στο βάθρο ανέβηκε και τις δυο φορές ο Αλόνσο με την αναβαθμισμένη Aston Martin. Ο Τότο Βολφ ξέκοψε ότι θα δούμε θεαματική βελτίωση της Mercedes. Ο νικητής του 2019 σ’ αυτή την πίστα, Βάλτερι Μπότας αγωνίζεται πλέον με τα χρώματα της Alfa Romeo. Είναι η 37η φορά που θα γίνει Αυστραλιανό Grand Prix.

Ο αγώνας προτού ακυρωθεί το 2020 και το 2021 ήταν συνεχώς από το 1985 στο πρόγραμμα. Εκτός από το Μπότας στη συγκεκριμένη διαδρομή έχουν κερδίσει επίσης οι Φέτελ (2011, 2017, 2018), Αλόνσο (2006) και ο Χάμιλτον (2008, 2015) και ο Λεκλέρκ (2022). Πολυνίκης ο άτυχος Μ.Σουμάχερ (2000 – 2002, 2004). Ο τοπικός ήρωας Όσκαρ Πιάστρι, όπως και οι ντε Βριες, Σάρτζαντ θα αγωνιστούν για πρώτη φορά στο Άλμπερτ Πάρκ.

Το περσινό βάθρο με Λεκλέρκ, Πέρεζ, Ράσελ
Το περσινό βάθρο με Λεκλέρκ, Πέρεζ, Ράσελ

Το Άλμπερτ Παρκ φιλοξενεί αγώνες της F1 από το 1996 (πιο πριν ήταν στην Αδελαΐδα) και η διαδρομή διέρχεται από δημόσιους δρόμους και δρόμους του πάρκου. Πρόκειται για μια πολύ γρήγορη πίστα με μέση ωριαία ταχύτητα 235km/h και ιδιαίτερες απαιτήσεις από τα φρένα των μονοθέσιων. Φυσιολογικά το οδόστρωμα είναι γλιστερό, αν και φέτος υπάρχουν αρκετοί αγώνες υποστήριξης οπότε αναμένεται να βελτιωθεί αισθητά το κράτημα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Στη διάθεση όλων των ομάδων βρίσκονται οι μεσαίες γόμες ελαστικών της Pirelli C2, C3, C4 , οι οποίες είναι ίδιες με τον προηγούμενο αγώνα στη Τζέντα όπου οι Red Bull έκαναν το 1-2 με νικητή τον Σέρχιο Πέρεζ. Με 4 ζώνες DRS στο Άλμπερτ Παρκ μπορεί να δούμε τις υψηλότερες ταχύτητες που έχουμε δει ποτέ στη Μελβούρνη θεωρητικά θα φτάσουν τα 340km/h. Οι δρόμοι του Άλμπερτ Παρκ στρώθηκαν με νέα άσφαλτο πέρυσι κάτι που έχει βελτιώσει την διαθέσιμη πρόσφυση.

Η άσφαλτος είναι πιο λεία από άλλες πίστες του πρωταθλήματος, το κράτημα φτάνει σε υψηλά επίπεδα μετά από αρκετά περάσματα και αγώνες υποστήριξης. Οι ενεργειακές απαιτήσεις από τα ελαστικά στο Grand Prix της Αυστραλίας είναι περίπου στο μέσο όρο της σεζόν, η τραχύτητα είναι μικρή. Η νέα χάραξη ευνοεί τα προσπεράσματα  ειδικά στο δεύτερο μέρος. Κρίσιμο στοιχείο στο σετάρισμα του μονοθεσίου είναι η ελκτική πρόσφυση που είναι καθοριστική στην έξοδο των στροφών καθώς βοηθάει στο προσπέρασμα αφού οι ευθείες της πίστας δεν είναι μεγάλες.

Το Grand Prix Αυστραλίας μετακόμισε από την Αδελαΐδα στη Μελβούρνη το 1996 και παραδοσιακά άνοιγε την αυλαία. Μέχρι το 2019, η σεζόν ξεκινούσε στην Αυστραλία με εξαίρεση δυο χρονιές το 2006 και το 2010, όπου το πρώτο Grand Prix έγινε στο Μπαχρέιν. Το 2020 και το 2021 δεν έγιναν εκεί αγώνες λόγω πανδημίας και ο αγώνας επέστρεψε στο πρόγραμμα πέρυσι τρίτος μετά από δυο αγώνες στη Μέση Ανατολή.

Ο Μάριο Ίσολα, διευθυντής motorsport της Pirelli, τόνισε: «Κάναμε την ίδια επιλογή γομών που είχαμε κάνει και το 2019 για το Grand Prix της Αυστραλίας. Μετά από δυο χρόνια απουσίας από το πρόγραμμα λόγω πανδημίας, πέρυσι επιλέξαμε γόμες με μεγάλη διαφορά: C2, C3 και την πιο μαλακή C5. Αυτός ο αγώνας είχε στρατηγική μιας αλλαγής, κέρδισε ο οδηγός της Ferrari Σαρλ Λεκλέρκ. Όλες οι ομάδες χρησιμοποίησαν τη σκληρή και τη μέση γόμα, η πολύ μαλακή χρησιμοποιήθηκε μόνο στις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό το Σαββατοκύριακο οι ομάδες θα έχουν τις γόμες C2, C3 και C4 στη διάθεσή τους. Οπότε υπάρχουν περισσότερες επιλογές στρατηγικής, τουλάχιστον στα χαρτιά. Περιμένουμε θεαματική βελτίωση του κρατήματος της πίστας, όπως πάντα στη Μελβούρνη. Οι ενεργειακές απαιτήσεις από τα ελαστικά είναι στο μέσο όρο που απαντάται στη σεζόν. Είναι μια γρήγορη πίστα με συνεχή ροή γρήγορων στροφών. Μετά τις περσινές τροποποιήσεις τα προσπεράσματα είναι πιο εύκολα και συνολικά το θέαμα καλύτερο».

Ο αγώνας είναι εντός έδρας για τον Όσκαρ Πιάστρι. Ο νεαρός οδηγός της McLaren έχει γεννηθεί στη Μελβούρνη όχι μακριά από το Άλμπερτ Παρκ. Στο παρελθόν υπήρξαν και άλλοι Αυστραλοί οδηγοί στη Formula 1 όπως οι Μπράχαμ, Τζόουνς, Σένκεν, Γουέμπερ, Ρικιάρντο. Ο Μαξ Φερστάπεν θέλει οπωσδήποτε να κόψει τη φόρα του Πέρεζ και οι Αλόνσο, Χάμιλτον, Λεκλέρκ να κόψουν τη φόρα των Red Bull.

Η Μελβούρνη προηγείται 8 ώρες της Αθήνας συνεπώς οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν στις 16:00 τοπική ώρα, δηλαδή στις 08:00 το πρωί του Σαββάτου ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθούν απευθείας από το ΑΝΤ1+. Την ίδια ώρα, στις 08:00 ώρα Ελλάδος θα διεξαχθεί την Κυριακή το πρωί και το 3ο Grand Prix που θα μεταδοθεί απευθείας από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+.

Ο Μπότας φτάνοντας στην πίστα
Ο Μπότας φτάνοντας στην πίστα

Η εκπομπή «Formula 1 Show» θα ξεκινήσει μια ώρα νωρίτερα στις 07:00 σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+ με όλο τον απόηχο από το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας και τις αλλαγές που αποφάσισε η FIA για να μην επαναληφθούν τα ίδια ευτράπελα στο βάθρο. To σίγουρο είναι πως αξίζει να μάθουμε τι λέει ο Αλόνσο για όλα αυτά. Στην κάμερα του ΑΝΤ1 και του ΑΝΤ1+ μιλά ο διευθυντής τηλεοπτικών δικαιωμάτων της F1, Ίαν Χολμς σε μια σπάνια συνέντευξή του.

Στην εκπομπή, επίσης, θα προβληθεί ένα αφιέρωμα στον ταλαντούχο Αυστραλό οδηγό Όσκαρ Πιάστρι και μία αποκλειστική συνέντευξη του διευθυντή μηχανολογίας της Mercedes F1, Άντριου Σόβλιν. Στις μεταδόσεις των αγώνων θα βρίσκονται οι Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης και Κώστας Λεώνης. Στην παρουσίαση των εκπομπών οι Τάκης Πουρναράκης-Πάνος Σεϊτανίδης, ενώ μαζί τους θα βρίσκεται στο στούντιο η Μαρία Θωμά για την lifestyle προσέγγιση της F1!

Φερστάπεν και Αλόνσο στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου
Φερστάπεν και Αλόνσο στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου

ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ 3ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+

F1 FP1 31/3 04:30 ANT1+
F1 FP2 31/3 08:00 ANT1+
F3 Sprint race 1/4 02:45 ANT1+
F1 FP3 1/4 04:30 ANT1+
F2 Sprint race 1/4 06:20 ANT1+
F1 Qualifying 1/4 08:00 ANT1+
F3 Feature race 2/4 02:05 ANT1+
F2 Feature race 2/4 04:35 ANT1+
Formula 1 Show 2/4 07:00 ANT1, ANT1+
F1 Race 2/4 08:00 ANT1, ANT1+
Formula 1 Post-Race 2/4 Με τη λήξη του αγώνα ANT1+

Όλο χαμόγελα ο Ρικιάρντο που φέτος είναι ο 3ος οδηγός της Red Bull.
Όλο χαμόγελα ο Ρικιάρντο που φέτος είναι ο 3ος οδηγός της Red Bull.

Διαβάστε επίσης:

Mini Clubman: Από το 1969 κρατά αυτή η κολώνια!

Τα e fuels σώζουν το συναίσθημα: Πανηγυρίζουν Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Porsche!