Το Fabia στις προηγούμενες 3 γενιές του υπήρξε για πολλούς αυτοκίνητο της ζωής τους. Το απέκτησαν καινούργιο και έζησαν ή ζουν μαζί του δεκαετίες τώρα. Το Fabia είναι μετά την Octavia το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της Τσέχικης φίρμας που πλέον βρίσκεται υπό την ομπρέλα του VW Group. Οι κλασικές αξίες της μάρκας, όπως η εξαιρετική σχέση ποιότητας / τιμής, η υψηλή λειτουργικότητα και μια σειρά απλών έξυπνων χαρακτηριστικών συνθέτουν το νέο μοντέλο 4ης γενιάς.
Η Skoda έχει πουλήσει περισσότερα από 4,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα στις προηγούμενες τρεις γενιές του Fabia. Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι για την αγορά ενός Fabia περιλάμβαναν τη σχέση ποιότητας / τιμής, το χαμηλό κόστος λειτουργίας και τους εντυπωσιακούς χώρους. Το Fabia τελευταίας γενιάς διαθέτει συναισθηματικό σχεδιασμό, βελτιωμένη δυναμική και πολυάριθμα νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Είναι μακρύτερο στα 4.108 mm, ξεπερνά για πρώτη φορά το όριο των τεσσάρων μέτρων. Ο χώρος αποσκευών – o οποίος ήταν ήδη o μεγαλύτερος στην κατηγορία – απέκτησε επιπλέον 50lt φτάνοντας στα λίτρα σε χωρητικότητα 380lt.
Το Fabia διαθέτει ισορροπημένη σχεδίαση και αναλογίες, έντονα σχεδιασμένους προβολείς και πίσω φώτα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας LED. Υπάρχει επιλογή από εννέα χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων των νέων μεταλλικών βαφών Phoenix Orange και Graphite Grey. Ως μέρος του Color Concept, το μεταλλικό Graphite Grey και το περλέ Magic Black μπορούν επίσης να επιλεγούν ως αντίθεση βαφής για την οροφή, τα καλύμματα των καθρεπτών και τις ζάντες αλουμινίου.
Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων – ψηφιακός στον προαιρετικό εξοπλισμό – και η οθόνη του συστήματος Infotainment τραβούν τα βλέμματα. Η ψυχαγωγία και η συνδεσιμότητα είναι τελευταίας τεχνολογίας. Αρχικά θα διατίθενται (σ.σ: υπάρχουν λίγα ετοιμοπαράδοτα μοντέλα) Fabia με επίπεδα εξοπλισμού Active, Ambition και Style είναι διαθέσιμα στην αγορά. Θα ακολουθήσει αργότερα η σπορ έκδοση MONTE CARLO. Πέντε βενζινοκινητήρες 1.0lt αποδίδουν ισχύ από 48 kW (65 PS) έως 110 kW (150 PS).
Η αεροδυναμική έχει συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) 0,28 χάρη και στις αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες τις ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ψύξης στην κάτω είσοδο αέρα του μπροστινού προφυλακτήρα και της σχεδίασης των γραμμών του αμαξώματος όπως στις μπροστινές πόρτες που διαμορφώνουν το χαρακτηριστικό τρίγωνο της σημαίας της Τσεχίας. Ο αντίστοιχος συντελεστής του προηγούμενου Fabia ήταν στο 0.32. Επιπλέον έχοντας μεταξόνιο στα 2.5m το Fabia προσφέρει μεγαλύτερο χώρο επιβατών. Διαθέτει εξαιρετικά υψηλό επίπεδο στρεπτικής ακαμψίας, το οποίο αυξάνει την ασφάλεια, βελτιώνει τον χειρισμό και εξασφαλίζει εξαιρετική αντοχή. Για να επιτευχθούν αυτά τα αποτελέσματα διατηρώντας το βάρος σχεδόν ίδιο χρησιμοποιούνται σημαντικά πιο θερμής μορφής και υψηλής αντοχής ατσάλινα εξαρτήματα κυρίως στις εμπρός και μεσαίες κολώνες στην οροφή και στο τούνελ μετάδοσης.
Τα καθίσματα, τα οποία για πρώτη φορά διαθέτουν ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη, έχουν γκρι υφασμάτινη ταπετσαρία στο επίπεδο Active και έχουν επιπλέον γκρι ραφές στο FABIA Ambition. Στο επίπεδο εξοπλισμού Style η επένδυση των καθισμάτων είναι σε διχρωμία γκρι και μαύρο. Διαθέτουν ραφές σε αντίθεση με χαλκό και γκρι, καθώς και διακοσμητικά χαρακτηριστικά, νέες χρωματικές πινελιές ενώ ο φωτισμός του εσωτερικού περιβάλλοντος LED (στάνταρ στην Style) επιτρέπει στον οδηγό να φωτίζει το ταμπλό σε λευκό ή κόκκινο χρώμα.
Η κεντρική κονσόλα και οι χειρολαβές της μπροστινής πόρτας μπορούν επίσης να φωτιστούν. Επιπλέον, ο φωτισμός εσωτερικού περιβάλλοντος περιλαμβάνει φώτα ανάγνωσης LED μπροστά και πίσω.
Όλοι οι κινητήρες του Fabia είναι νέοι: Μέχρι ισχύ 70 kW (95 PS), συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Για τον 1.0 TSI που παράγει 81 kW (110 PS), υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και DSG 7 σχέσεων. Οι περισσότεροι κινητήρες και όλα τα κιβώτια ταχυτήτων παράγονται στην Τσεχία στο Mladá Boleslav. Εκτός από το στάνταρ αμάξωμα, υπάρχουν άλλες δύο παραλλαγές για το νέο FABIA. Το σπορ αμάξωμα έρχεται με πιο σταθερά ελατήρια και έχει χαμηλώσει κατά 15 mm για πιο δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Το πακέτο Rough-Road διαθέτει επίσης τα δικά του ειδικά ελατήρια και διαφορετική ανάρτηση, καθώς και επιπλέον προστατευτικά για το κάτω μέρος του σώματος. Συνολικά, η απόσταση αυτής της έκδοσης από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 15 mm.
Οι τιμές ξεκινούν από τις 15.000 ευρώ και αφορούν στον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 80PS. Το Fabia των 110PS ξεκινά από τα 17.500 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο και φτάνει στις 20.650 ευρώ με το 7αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Αυτή την έκδοση οδηγήσαμε εμείς με το κιβώτιο DSG και τα 110PS. Οι πρώτες εντυπώσεις αφορούν στην ακαμψία του αμαξώματος, στην ευρυχωρία της καμπίνας επιβατών, στην προηγμένη λειτουργία των multimedia μέσω και της οθόνης 9.2 ιντσών. Η Fabia δεν κοπανάει, έχει ποιοτικό εσωτερικό και ενδιαφέρουσα σχεδίαση. To κυριότερο σου δίνει την αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Δεδομένου ότι το Golf με τον κινητήρα 1.0lt/110PS κοστίζει 5.500 ευρώ παραπάνω είναι αλήθεια ότι η νέα Fabia σε βάζει σε σκέψεις.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Volkswagen: Στα άδυτα της συμμαχίας με τη Silicon Valley για τη διάσωση της αυτοκινητοβιομηχανίας
- Ελληνικό: Κέρδη 0,98 ανά μετοχή για τους μετόχους της Lamda από τα τελευταία deals για οικόπεδα
- Γιώργος Στάσσης: Διπλάσιες επενδύσεις, ισχυρά κέρδη, νέα σχέδια ανάπτυξης
- Η κυβέρνηση βρίσκει τον βηματισμό της και η αντιπολίτευση τον ψάχνει