Το 2019 το Toyota Yaris πούλησε 6992 οχήματα παρότι αναμένονταν το καινούργιο μοντέλο που πωλείται σήμερα. Κανένα άλλο αυτοκίνητο στην Ελλάδα δεν πέρασε τις 4000 πωλήσεις. Το 2018 πουλήθηκαν 6543 Yaris, κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν πέρασε τις 4000 πωλήσεις. Το 2017 πουλήθηκαν 5508 Yaris κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν πέρασε τις 3400 πωλήσεις. Το 2016 πουλήθηκαν 5306 Yaris κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν πέρασε τις 4000 πωλήσεις. Το 2015 πουλήθηκαν 5017 Yaris κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν πέρασε τις 3500 πωλήσεις. Το 2014 πουλήθηκαν 4164 Yaris το Opel Corsa πούλησε 4028 μοντέλα. Το 2013 πουλήθηκαν 3823 Yaris το Opel Corsa πούλησε 3271 μοντέλα. Το 2012 πουλήθηκαν 3957 Corsa και το Yaris πούλησε 3390 μοντέλα. To 2011 πουλήθηκαν 6021 Opel Corsa και το Yaris πούλησε 4698 μοντέλα. Το 2010 πουλήθηκαν 5776 Yaris και το Ford Fiesta πούλησε 5685 μοντέλα.
Μπορώ να συνεχίσω για πολλά χρόνια ακόμη τη σχετική λίστα αλλά είναι νομίζω σαφές το τι συμβαίνει στην Ελλάδα. Αντίθετα στο σύνολο της Ευρωπαϊκής αγοράς το Yaris μετά βίας μπαίνει στη δεκάδα των πωλήσεων, όταν δεν μένει εκτός αυτής. Στην Ευρωπαϊκή αγορά αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής είναι το Golf. Αν ρίξει κανείς μια ματιά και στην παγκόσμια σκηνή εκεί αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής είναι η Toyota Corolla.
Πως μπορεί να εξηγηθεί λοιπόν αυτή η επιτυχία του Yaris στην Ελλάδα; Καταρχάς οφείλουμε να τονίσουμε πως πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο μοντέλο. Διαχρονικά και δικαίως έχει τη φήμη ενός εξαιρετικά αξιόπιστου αυτοκινήτου με χαμηλή κατανάλωση και χαμηλό κόστος συντήρησης. Ταυτόχρονα με μήκος στα 4m έχει τέλεια αξιοποίηση χώρων, βολεύει 4 επιβαίνοντες και μπορεί να παίξει το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας νεοσύστατης οικογένειας. Δε θα σε προβληματίσει στο ταξίδι και η υβριδική του έκδοση είναι απλά το καλύτερο αυτοκίνητο πόλης που υπάρχει στην αγορά.
Στα χρόνια που πέρασαν το Yaris εκσυγχρονίστηκε έκανε σημαντικά βήματα προόδου στα θέματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Το σημερινό μοντέλο παίρνει 5 αστέρια στα πιο αυστηρά τεστ του Euro NCAP και το Safe Sense προστατεύει τον οδηγό από τον εαυτό του και από κακοτοπιές.
Αρκούν όμως αυτά για να πετύχεις σταθερή πρωτιά; Προφανώς όχι καθώς ο ανταγωνισμός είναι πολύ δυνατός και όπως αποδεικνύεται από το Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, σε άλλες χώρες επικρατεί. Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει τη διαφορά στην Ελλάδα;
Ειδοποιός διαφορά είναι η Toyota Hellas. Μια εταιρεία που στήθηκε από τον Τάκη Αθανασόπουλο πριν 30 χρόνια και συνέχισε να διοικείται από κορυφαίους μάνατζερ όπως ο Άρης Αραβανής που βρίσκεται επικεφαλής της μάρκας από το 2005 έως σήμερα. Τι διαφορετικό έκανε η Toyota; Επένδυσε πολλά και έστησε σωστά ευρύ δίκτυο αντιπροσώπων σε όλη την Ελλάδα. Εφόσον αγόραζες Toyota ήξερες πως θα είχες στον τόπο σου μια αντιπροσωπεία που τίμια θα φρόντιζε το αυτοκίνητό σου. Κρατήστε αυτό το «τίμια» γιατί είναι αποτέλεσμα εταιρικής πολιτικής όσον αφορά τις πιστώσεις, τη ρευστότητα αλλά και την επιλογή συνεργατών. Τα στελέχη της Toyota δεν έψαχναν πυροτεχνήματα αλλά διαχρονικά πετυχημένες συνεργασίες σε κάθε νομό. Η εποχή της δεκαετίας του ΄80 και του ΄90 είναι η εποχή της Toyota Corolla. Εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες αγοράζουν ένα μοντέλο που μπορεί να μην ξεχωρίζει για την οδική του συμπεριφορά αλλά «δε σπάει, δε χαλάει». Ταυτόχρονα βρίσκουν αξιόπιστο after sales και καθώς το προϊόν είναι ποιοτικό η Toyota κερδίζει συνεχώς πόντους.
Υπάρχει άλλο ένα μοντέλο που έπαιξε τότε σημαντικό ρόλο, το Hilux. Χιλιάδες επαγγελματίες αποκτούν το διθέσιο τότε pick up της Toyota και πίνουν νερό στο όνομά του. Πολλά από τα Hilux εκείνης της εποχής κυκλοφορούν ακόμη στην επαρχία. Το Hilux φέρνει τους αγρότες στις εκθέσεις της Toyota και για το I.X. Είναι η εποχή που το Starlet, το Carina και μετέπειτα το Avensis γίνονται ανάρπαστα. Η γενιά της πάλαι ποτέ Corolla επιστρέφει στην αντιπροσωπεία και βρίσκει μπροστά της τότε το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4.
Η επιτυχία συνεχίζεται και κάπως έτσι δημιουργούνται γενιές Ελλήνων που πίνουν νερό στο όνομα της Toyota. Έλεγαν τότε με κακεντρέχεια πως η Corolla είναι το αυτοκίνητο του δημοσίου υπαλλήλου χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι αναφέρονταν στους μισούς Έλληνες. Εκείνες λοιπόν οι γενιές έκαναν παιδιά, τα οποία μεγάλωσαν μέσα σε μια Toyota ακούγοντας τα καλύτερα γι’ αυτήν.
Όταν λοιπόν έρχεται η ώρα πάνε στην Toyota χωρίς δεύτερη σκέψη και επειδή οι εποχές έχουν αλλάξει, ψωνίζουν Yaris. Το οποίο στην σημερινή υβριδική του έκδοση είναι το καλύτερο αυτοκίνητο πόλης που μπορεί να αγοράσει κανείς: Απίστευτα οικονομικό, πανεύκολο στην οδήγηση, ποιοτικό, με μοντέρνο σχεδιασμό και με κάτι πρωτόγνωρο για Yaris: Στρίβει καλά!
Ο πρωταθλητισμός του Yaris σήμερα θα έχει ως αποτέλεσμα νέες γενιές Ελλήνων να γνωρίσουν την Toyota μέσα από ένα πετυχημένο μοντέλο και είναι πολύ πιθανό να γίνουν μόνιμοι πελάτες της. Η ιστορία συνεχίζεται, αλλά η αρχή είναι απλή: Το δίκτυο που έστησε ο Αθανασόπουλος και το αξιόπιστο προϊόν που κάνει τους Έλληνες να επιστρέφουν στην Toyota. Γι’ αυτό πρωταγωνιστεί το Yaris στη χώρα μας, αντίθετα με την Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης:
Αλεξάνδρα Σδούκου: Η επόμενη μέρα της ηλεκτροκίνησης!
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!