Το επόμενο χρονικό διάστημα θα δούμε ανατιμήσεις από 10-20% στα περισσότερα νέα μοντέλα. Μεγαλύτερες οι αυξήσεις στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Όπως ίσως γνωρίζετε όταν η ζήτηση είναι μεγαλύτερη από την προσφορά, τότε νομοτελειακά ανεβαίνουν οι τιμές. Αν έχεις π.χ. ένα μαγαζί και ζητάς μίσθωμα 1000 ευρώ χωρίς επιτυχία για μήνες, πιθανώς θα συμφωνήσεις μ’ αυτόν που θα σου δώσει 850 ευρώ μετά από παζάρι. Αν όμως προτού στεγνώσει η κόλλα στο ενοικιαστήριο έχουν έρθει 10 υποψήφιοι, προφανώς θα μπεις σε λογική πλειστηριασμού: Όποιος δώσει 1500 μπήκε.

Το σταμάτημα στη γραμμή παραγωγής των εργοστασίων λόγω πανδημίας δημιούργησε ένα σημαντικό κενό. Αυτό δε φάνηκε αμέσως καθώς οι ανάγκες κυκλοφορίας ήταν μειωμένες και οι εταιρείες εξάντλησαν το στοκ τους. Φαίνεται τώρα που οι ανάγκες αυξάνονται ραγδαία καθώς τα «εμβολιασμένα κράτη» βγήκαν ήδη από την πανδημία και επιταχύνουν για να καλύψουν το χαμένο έδαφος.

Νομοτελειακά αυτή τη στιγμή παραγγέλνονται πολύ περισσότερα αυτοκίνητα απ’ ότι παράγονται. Επιπλέον η αύξηση του ενεργειακού κόστους θα αποτυπωθεί στην τιμή των αυτοκινήτων. Όπως και η αύξηση σε συγκεκριμένα ανταλλακτικά όπως οι ημιαγωγοί που είναι σε έλλειψη. Προσθέστε σ’ αυτό και την προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να μαζέψουν τη χασούρα της πανδημίας και τόμπολα. Σε πρώτη φάση έχουν εξαφανιστεί από την αγορά όλες οι προσφορές.

Σε δεύτερη φάση τα νέα αυτοκίνητα που λανσάρονται τώρα είναι σημαντικά πιο ακριβά.

Π.χ. το ολοκαίνουργιο VW Polo με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0lt με 110PS και 7αρι κιβώτιο DSG κοστίζει 23.900 ευρώ. To απερχόμενο Polo με ίδιο κινητήρα κιβώτιο κόστιζε 18.800. Το Skoda Octavia Grand Coupe με ίδιο κινητήρα κιβώτιο κοστίζει 21.500 ευρώ. Τα νέα αυτοκίνητα από δω και πέρα θα έχουν αντίστοιχες αυξήσεις.

Πάμε παραπέρα πας να παραγγείλεις ένα υβριδικό Toyota Yaris και σου δίνουν ημερομηνία παράδοσης Ιούλιο του 2022. Εύλογα γίνεται αντιληπτό ότι 9 μήνες είναι μεγάλο διάστημα για να περιμένει κάποιος που χρειάζεται το αυτοκίνητο σήμερα. Νομοτελειακά θα στραφεί στην αγορά του μεταχειρισμένου. Σε πρώτη φάση ότι είναι μέχρι ενός έτους θα σαρωθεί σε τιμές σαφώς αυξημένες. Υπέπεσε στην αντίληψή μου περίπτωση που κάτοχος υβριδικού Yaris 6 μηνών το πούλησε όσο το είχε αγοράσει. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι σύντομα θα αρχίσουν τα καπέλα. Το ετοιμοπαράδοτο θα πληρώνεται ακριβότερα. Αφού τελειώσουν τα μεταχειρισμένα ενός – δυο ετών, η αγορά θα στραφεί στο καλομεταχειρισμένο. Εδώ τα αξιόλογα εγχώρια αυτοκίνητα θα φύγουν εν ριπή οφθαλμού και σε τιμές τουλάχιστον 15 -20% παραπάνω απ’ ότι σήμερα.

Τέλος με αναμενόμενη αλματώδη άνοδο του εγχώριου τουρισμού για το 2022 η κατάσταση θα αργήσει να εξομαλυνθεί καθώς ήδη οι εταιρείες ενοικιάσεων δίνουν μάχη για να εξασφαλίσουν τα οχήματα που χρειάζονται για το 2022. Μην περιμένετε λοιπόν να εξομαλυνθεί η κατάσταση έως το 2023. Κοντολογίς αν βρείτε σήμερα ετοιμοπαράδοτο της αρέσκειάς σας, μη φύγετε από την έκθεση χωρίς να έχετε προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για να το κλείσετε.

Διαβάστε επίσης:

Ιδού το νέο SUV της Renault, το Arkana!

Alfa Romeo Giulia: Φτάνουν 200PS;