Το 10ο GP του φετινού πρωταθλήματος θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στο Red Bull Ring.

Πρόκειται για μια μοναδική τοποθεσία το Σπήλμπεργκ, σ’ ένα καταπράσινο οροπέδιο των Στυριακών Άλπεων. Παρά το μικρό μήκος της διαδρομής, υπάρχει ένταση σε όλη τη διάρκειά της. Τρεις μεγάλες ευθείες κυριαρχούν στο πρώτο μέρος του γύρου. Μετά έχουμε μια αλληλουχία μέτριων και γρήγορων στροφών.

Λόγω των υψομετρικών διαφορών υπάρχουν τυφλά σημεία στην είσοδο των στροφών αλλά και  κλίσεις στην διάρκειά τους. Τα πράγματα περιπλέκονται για ομάδες και οδηγούς καθώς για δεύτερη φορά φέτος θα έχουμε αγώνα Sprint.

Έτσι θα υπάρχει μόνο μια περίοδος ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή (14:30 απευθείας ΑΝΤ1+) και το ίδιο απόγευμα θα διεξαχθούν οι κατατακτήριες δοκιμές που θα καθορίσουν τη σειρά εκκίνησης του αγώνα.

Το Σάββατο θα γίνουν το πρωί οι κατατακτήριες δοκιμές του Sprint (13:00 απευθείας ΑΝΤ1+) και το απόγευμα ο αγώνας Sprint διάρκειας 28 γύρων (17:30 απευθείας ΑΝΤ1+).

H Κυριακή είναι αφιερωμένη στον αγώνα που εκκινεί στις 16:00. Η πρόβλεψη του καιρού δίνει ισχυρή πιθανότητα βροχής τόσο την Παρασκευή όσο και το Σάββατο με τη θερμοκρασία γύρω στους 20 βαθμούς Κελσίου.

Max Verstappen

Ο Μαξ Φερστάπεν έχει κερδίσει στους τελευταίους 4 αγώνες σε Μαϊάμι, Μονακό, Ισπανία, Καναδά και απολαμβάνει μια διαφορά από τον έτερο οδηγό της Red Bull, Σέρτζιο Πέρεζ 69 βαθμών.

Οι Red Bull έχουν κερδίσει σε όλους τους αγώνες φέτος και στην έδρα τους θέλουν να συνεχίσουν το σερί. Πέρυσι εκεί είχε κερδίσει ο Λεκλέρκ με τη Ferrari, ο Μονεγάσκος δεν έχει ξανακερδίσει από τότε. Ήταν η εποχή που οι κόκκινοι με προβλήματα αξιοπιστίας και όχι ξεκάθαρη στρατηγική άρχισαν να παρουσιάζουν πτωτική πορεία η οποία δεν έχει αντιστραφεί μέχρι σήμερα.

Η απόδοσή τους στον τελευταίο αγώνα στον Καναδά άφησε κάποια περιθώρια αισιοδοξίας για τη συνέχεια. Από την άλλη Aston Martin και Mercedes θα κάνουν τα πάντα για να προβληματίσουν τις Red Bull.

Θα είναι το 36ο Αυστριακό GP το πρώτο έγινε πίσω το 1964 σε ένα αεροδρόμιο. Από το 1970 ο αγώνας διεξάγεται στο Σπήλμπεργκ. Από το 1997 γίνεται στην πίστα με την σημερινή της μορφή. Επέστρεψε στο πρωτάθλημα το 2014 με την ονομασία Red Bull Ring.

Οι κερκίδες είναι κατάμεστες τα εισιτήρια έχουν ξεπουληθεί από καιρό. Ανάμεσα στους θεατές θα βρίσκονται και αρκετοί Έλληνες που ταξίδεψαν στην Αυστρία για το GP.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

  • Οι ομάδες στο Αυστριακό Grand Prix θα έχουν τη γόμα C3 ως P Zero λευκή σκληρή, τη C4 ως P Zero κίτρινη μέση και την C5 ως P Zero κόκκινη μαλακή. Όπως στον τελευταίο αγώνα στο Μόντρεαλ, έτσι και εδώ επελέγησαν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας Pirelli F1.
  • Είναι ο δεύτερος αγώνας στο ημερολόγιο όπου θα υπάρχει και Sprint. Οι κατατακτήριες δοκιμές έχουν προγραμματιστεί για το απόγευμα της Παρασκευής, μετά από μια μόνο περίοδο ελεύθερων δοκιμών το πρωί. Το Σάββατο θα είναι αφιερωμένο στο Sprint Shootout και στον αγώνα Sprint. Κατά τη διάρκεια των τριών σύντομων μερών που αποτελούν το Sprint Shootout (διάρκειας 12, 10 και οκτώ λεπτών αντίστοιχα) οι ομάδες θα πρέπει να τοποθετήσουν νέα ελαστικά και να χρησιμοποιήσουν τη μεσαία γόμα για το Q1 και το Q2. Στο Q3, θα χρησιμοποιηθεί μόνο η μαλακή γόμα.
  • Το Red Bull Ring έχει μόνο 10 στροφές και τον μικρότερο χρόνο γύρου από οποιαδήποτε πίστα του πρωταθλήματος. Το ρεκόρ γύρου κατέχει ο Κάρλος Σάινθ από το 2020 με χρόνο 1:05.619. Οδηγούσε τότε μια McLaren με κινητήρα Renault και τη μαλακή γόμα C4.
  • Ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες στη σημερινή διαμόρφωση της αυστριακής πίστας είναι ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull, με τέσσερις νίκες στους 18 αγώνες που έχουν γίνει εκεί από το 1997. Ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής είναι η Mercedes με έξι νίκες, ευγενική προσφορά των Ρόσμπεργκ, Χάμιλτον, Μπότας – που όλοι έχουν κερδίσει από δύο αγώνες.
  • Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν δύο αλλαγές ελαστικών πέρυσι, ξεκινώντας από με μέση γόμα προτού βάλουν δυο σετ σκληρής γόμας. Υπήρχαν πολλές προσπεράσεις, ιδιαίτερα στις μεσαίες θέσεις της κατάταξης με πέντε μονοθέσια να συναγωνίζονται για τις θέσεις κάτω από το βάθρο.
  • Οι υψομετρικές αλλαγές στο Red Bull Ring είναι έντονες μόνο στο Spa-Francorchamps υπάρχει μεγαλύτερη διακύμανση. Υπάρχει μια διαφορά άνω των 60 μέτρων μεταξύ του χαμηλότερου σημείου της πίστας – λίγο πριν τη στροφή 1 – και του υψηλότερου σημείου, μετά τη στροφή 2.
Max Verstappen

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Tο Red Bull Ring είναι μια πίστα όπου τα ελαστικά δεν ηρεμούν ποτέ. Τα μονοθέσια διασχίζουν τις 10 στροφές της πίστας σε λίγο περισσότερο από ένα λεπτό και οι λίγες ευθείες δε δίδουν παρά μικρή ανάπαυλα για τα ελαστικά. Η άσφαλτος έχει αρκετά υψηλή τραχύτητα, λόγω παλαιότητας της επιφάνειας, ενώ η πρόσφυση είναι υψηλή στην αρχή του γύρου. Η ελκτική πρόσφυση και τη σταθερότητα στο φρενάρισμα είναι βασικά στοιχεία, ενώ ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στη διαχείριση της υπερθέρμανσης των ελαστικών. Οι οδηγοί που δεν καταφέρνουν να ψύξουν σωστά τα ελαστικά τους μπορεί να δυσκολευτούν να αμυνθούν σε επιθέσεις αντιπάλων, ειδικά στον πρώτο και τον τελευταίο τομέα. Ένας σημαντικός παράγοντας είναι η θερμοκρασία περιβάλλοντος, με τις καιρικές συνθήκες παραδοσιακά ευμετάβλητες. Στον περσινό αγώνα η πιο διαδεδομένη στρατηγική ήταν αυτή των δυο αλλαγών. Χρησιμοποιήθηκε η μεσαία και η σκληρή γόμα. Φέτος η μια αλλαγή θα μπορούσε να είναι επιλογή αν η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα».

Ο ΑΝΤ1 θα καλύψει το αυστριακό Grand Prix με 6μελή αποστολή. Οι δημοσιογράφοι Μαρία Ανδρεάδη, Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης, ο σχολιαστής Τζώρτζης Μαρκογιάννης και οι τεχνικοί Μάριος Τζομπανίδης και Παύλος Θεοφιλόπουλος θα βρίσκονται στην Αυστρία και θα είναι η πρώτη φορά εδώ και 7 χρόνια που θα γίνει απευθείας μετάδοση από την πίστα για την ελληνική τηλεόραση.

Επίσης, θα είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της τηλεοπτικής κάλυψης της Formula 1 στην Ελλάδα, που θα γίνει εκπομπή από τα paddock και το grid. Η εκπομπή «Formula 1 Show», που ξεκινά, μία ώρα πριν τον αγώνα, την Κυριακή 2 Ιουλίου στις 15:00, θα μεταδοθεί σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+ απευθείας από την πίστα με παρουσιαστές τους Μαρία Ανδρεάδη, Τζώρτζη Μαρκογιάννη, Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη, εκλεκτούς καλεσμένους, όπως ο επικεφαλής της FIA στη Formula 1, Νικόλας Τομπάζης και αποκλειστικά θέματα από το Red Bull Ring.

Στο στούντιο θα βρίσκονται οι Μαρία Θωμά και Κώστας Λεώνης. Τέλος, στην Αυστρία επανέρχονται και οι αγώνες Formula 2 και Formula 3, στις μεταδόσεις των οποίων θα βρίσκονται οι Κώστας Λεώνης και Γιώργος Ανανίδας.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ 10ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+

F1 FP1 30/6 14:30 ANT1+
F3 Qualifying 30/6 16:00 ANT1+
F2 Qualifying 30/6 16:55 ANT1+
F1 Qualifying 30/6 18:00 ANT1+
F3 Sprint Race 1/7 11:00 ANT1+
F1 Sprint Shootout 1/7 13:00 ANT1+
F2 Sprint Race 1/7 14:45 ANT1+
F1 Sprint 1/7 17:30 ANT1, ANT1+
F3 Feature Race 2/7 09:25 ANT1+
F2 Feature Race 2/7 10:55 ANT1+
F1 Formula 1 Show 2/7 15:00 ANT1, ANT1+
F1 Race 2/7 16:00 ANT1, ANT1+
F1 Formula 1 Show 2/7 Με τη λήξη του αγώνα ΑΝΤ1+

Διαβάστε επίσης:

GP Αυστρίας: Απευθείας μετάδοση από ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+

F1 Αυστρία: Η οργάνωση θα εκπέμψει 90% λιγότερους ρύπους!