Στη Μπολόνια με οικοδεσπότη τον πρόεδρο της FIA Mohammed Ben Sulayem, βραβεύτηκαν οι πρωταθλητές.

Η εκδήλωση οργανώθηκε από το Automobile Club d’Italia (ACI), με τη βοήθεια της Περιφέρειας Emilia-Romagna, του Εμπορικού Επιμελητηρίου Ιταλίας και τη στήριξη των Rolex, Hankook, Brembo, Marelli, OMP και Bell. Ένα κοινό 1.000 προσκεκλημένων χειροκρότησε την απονομή των τροπαίων στους πρωταθλητές. Ο πρόεδρος της FIA Mohammed Ben Sulayem, δήλωσε: «Είναι τιμή μου που το γκαλά του 2022, το πρώτο μου ως Προέδρου της FIA, λαμβάνει χώρα στη Μπολόνια, στην καρδιά του «Motor Valley». Είναι μια πόλη συνυφασμένη με το μηχανοκίνητο αθλητισμό και την ιστορία του αυτοκινήτου. Ευχαριστώ θερμά το Automobile Club d’Italia (ACI), την Περιφέρεια Emilia-Romagna και το Επιμελητήριο για τη φιλοξενία. Απόψε, τιμούμε τα αστέρια του αθλήματος μας – τους Παγκόσμιους Πρωταθλητές μας, και θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω όλους τους κατασκευαστές, τις ομάδες και τους υποστηρικτές που παρέχουν τόσο ισχυρή υποστήριξη».

1

Ο πρόεδρος της FIA συνέχισε: «Πάνω από όλα, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους χιλιάδες εθελοντές και κριτές που αφιερώνουν ελεύθερα τον χρόνο τους για να εξασφαλίσουν την ασφάλεια και την επιτυχία των εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο. Φέτος έχουμε κάνει σημαντικά βήματα προόδου σε κανονισμούς και προηγμένη τεχνολογία, με το ντεμπούτο της κατηγορίας Rally 1 με υβριδικό κινητήρα στο WRC, μια δεύτερη επιτυχημένη χρονιά της κατηγορίας Hypercar στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής , το ηλεκτρικό Rallycross, το λανσάρισμα του μονοθεσίου Formula E Gen3 και η έγκριση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA των Κανονισμών για τις υβριδικές μηχανές του 2026 στη F1. Σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού της FIA, προάγουμε την περιβαλλοντική βιωσιμότητα – προς τον στόχο μας για μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2030».

Κορυφαία στιγμή της βραδιάς η απονομή στον Παγκόσμιο Πρωταθλητή της Formula 1 Max Verstappen. Ο Ολλανδός σημείωσε 15 νίκες – ρεκόρ όλων των εποχών για μία μόνο σεζόν. Κέρδισε επίσης σε δυο από τους τρεις αγώνες σπριντ της χρονιάς και συγκέντρωσε τους περισσότερους πόντους σε μία σεζόν (454) στην ιστορία του αθλήματος, κατακτώντας τον δεύτερο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο του. Μετά την παραλαβή του τροπαίου ο δυο φορές παγκόσμιος τόνισε: «Σε όλη σου τη ζωή στοχεύεις να είσαι Παγκόσμιος Πρωταθλητής, αλλά φέτος ήμασταν πιο ανταγωνιστικοί και κερδίσαμε τους οδηγούς και τους κατασκευαστές, οπότε ότι αυτό είναι καλύτερο από πέρυσι και πιο ικανοποιητικό, αλλά το πρώτο είναι πάντα πιο συναισθηματικό».

Ο Charles Leclerc της Ferrari έλαβε το τρόπαιο της δεύτερης θέσης με τον άλλο οδηγό της Red Bull, Sergio Perez, να παίρνει το τρόπαιο της τρίτης θέσης. Ο τίτλος των κατασκευαστών, που απένειμε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Formula 1, Stefano Domenicali, πήγε στην Red Bull Racing, και τον παρέλαβε ο αγωνιστικός διευθυντής Christian Horner: «Για εννέα χρόνια υπήρχε μόνο ένας κατασκευαστής σε αυτό το τρόπαιο. Αυτό αλλάζει απόψε. Ήταν η πιο απίστευτη χρονιά για την ομάδα. Έχουμε σπάσει κάθε δικό μας ρεκόρ. Απόψε θα ήθελα να το αφιερώσω στον Dietrich Mateschitz που έφυγε πρόσφατα από κοντά μας».

Μερικές αξιοσημείωτες πρωτιές και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA. Το πρωτάθλημα γιόρτασε τα 50 του χρόνια και σηματοδότησε την μετάβαση στην υβριδική εποχή. Πρωταθλητής αναδείχτηκε ο Φινλανδός Kalle Rovanperä, με συνοδηγό τον Jonne Halttunen. Ο Φινλανδός έγινε ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC – την επομένη των 22ων γενεθλίων του. Οι συμπατριώτες παρέλαβαν το βραβείο τους από τον Sébastien Loeb. Ο Rovanperä είπε: «Ήταν μια καταπληκτική σεζόν, ειδικά το να πάρεις τον πρώτο τίτλο είναι πάντα το πιο δύσκολο καθώς δεν ξέρεις πως να αντιμετωπίσεις την πίεση. Αυτή η σεζόν ήταν πραγματικά καλή για εμάς, με νέα αυτοκίνητα Rally1 και το υβριδικό σύστημα, και μάθαμε γρήγορα το αυτοκίνητο και με έντονο ρυθμό. Δεν περιμέναμε να συμβεί τόσο σύντομα, αλλά πάντα πιέζαμε και δεν νομίζω ότι είμαι νέος όταν είμαι στο αυτοκίνητο, απλώς προσπαθώ να κάνω το καλύτερο δυνατό». Το τρόπαιο των Κατασκευαστών πήρε ο επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing, Jari-Matti Latvala.

Διαβάστε επίσης

Η αποτίμηση του EKO Acropolis Rally!