Ο Έλληνας αεροδυναμιστής ανέλαβε τον πολύ σημαντικό ρόλο του διευθυντή μονοθεσίων.

Ο νέος πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ μπιν Σουλαγιέμ, προχώρησε σε αλλαγές στη δομή της FIA, ψηλά στην ιεραρχία των στελεχών. Ο Στιβ Νίλσεν, που εργαζόταν στη F1 ως αγωνιστικός διευθυντής, ανέλαβε αγωνιστικός διευθυντής της FIA. Ο 60χρονος Βρετανός μηχανικός έχει περάσει από αντίστοιχες θέσεις σε Caterham, Toro Rosso, Williams.

1

Ο Τιμ Γκος που δούλευε ως τεχνικός διευθυντής στη McLaren αντικατέστησε τον Νικόλα Τομπάζη στη θέση του τεχνικού διευθυντή μονοθεσίων. O Έλληνας μηχανικός που πήρε αυτό τον τόσο σημαντικό ρόλο γράφει ιστορία, καθώς είναι ο πρώτος που φτάνει σε τόσο υψηλό πόστο στο παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Αποφοίτησε το 1989 από το Trinity College του πανεπιστημίου Κέμπριτζ με πτυχίο στην εφαρμοσμένη μηχανική και το 1992 πήρε διδακτορικό στην αεροναυπηγική από το Imperial College του Λονδίνου. Έπιασε δουλειά ως σχεδιαστής στη F1 όπου δούλεψε σε αρκετές ομάδες. Έχει σχεδιάσει μονοθέσια πρωταθλητές για λογαριασμό της Ferrari.

Το 2018 ανέλαβε επικεφαλής των τεχνικών ζητημάτων των μονοθεσίων στη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA). Μέρος της δουλειάς του η βελτίωση της παθητικής ασφάλειας των μονοθεσίων, η γνώση που αποκτάται προφανώς επηρεάζει την κατασκευή όλων των οχημάτων. Οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2022 έφεραν τη δική του υπογραφή.

Ένα άλλο μεγάλο μέρος της δουλειάς του είναι η σχεδίαση των νέων τεχνικών κανονισμών για τις υβριδικές μηχανές της Formula 1 το 2026.

Στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 συμμετέχουν μερικοί από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο: Mercedes, Renault, Ferrari, Honda. Όσα αποκομίζουν σε γνώσεις μεταφέρονται στα αυτοκίνητα παραγωγής. Mercedes, Honda, Renault έχουν παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια σημαντικά μοντέλα με υβριδική τεχνολογία που ξεχωρίζει χάρης τη τεχνογνωσία που απέκτησαν στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της Formula 1.  Η εξέλιξη ήταν πάντα μέρος των αγώνων η F1 χρησιμοποίησε για πρώτη φορά υβριδική τεχνολογία πίσω στο 2009 με το KERS.

Από το 2014 οι κανονισμοί οδήγησαν στην υβριδική εποχή με ηλεκτροκινητήρες μπαταρίες και ανάκτηση ενέργειας δείχνοντας έτσι το δρόμο που θα ακολουθήσει η αυτοκίνηση. Σήμερα που ο εξηλεκτρισμός προχωρά με γοργά βήματα είναι καθοριστικής σημασίας η χάραξη του δρόμου που θα ακολουθήσει η αυτοκίνηση. Η F1 προφανώς έχει αυτό το ρόλο.

Ο Νικόλας Τομπάζης είναι επικεφαλής της επιτροπής που σχεδιάζει τους νέους κανονισμούς. Σ’ αυτή συμμετέχουν μηχανικοί όλων των εμπλεκόμενων κατασκευαστών μερικά από τα πιο λαμπρά μυαλά του κόσμου. Οι αποφάσεις τους θέτουν τις γραμμές που θα κινηθεί η εξέλιξη των μηχανών τα επόμενα χρόνια. Επηρεάζουν έτσι την μορφή της αυτοκίνησης και κατ’ επέκταση τη ζωή μας.

Είναι χαρακτηριστική η άμεση αντίδραση της Audi στην ανακοίνωση των νέων κανονισμών του 2026 για τις υβριδικές μηχανές. Οι Γερμανοί μπαίνουν στη F1 για να εξελίξουν την υβριδική τεχνολογία στο γκρουπ.  Ο Νικόλας Τομπάζης έχει τέσσερα παιδιά, είναι γιος του γνωστού αρχιτέκτονα Αλέξανδρου Τομπάζη και απόγονος ιστορικής Υδραίικης οικογένειας. Επισκέπτεται πολύ συχνά τη χώρα μας και πάντα προσπαθεί να βοηθήσει νεαρούς Έλληνες μηχανικούς να βρουν το δρόμο τους στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Διαβάστε επίσης:

To ηλεκτρικό Jeep στην Ελλάδα με τιμή κάτω από 30χ!

Το νέο Bulli στην Ελλάδα!