Τον θυμάμαι, παιδάκι ακόμη στη Μόντσα το 2006 να έχει πρώτο χρόνο στα ελεύθερα και να χαμογελά, στο motorhome της BMW Sauber.
Πως πέρασαν έτσι τα χρόνια, μου φαίνεται σα να ήταν χτες όταν συνάντησα για πρώτη φορά το Φέτελ στη Μόντσα. Εκείνη τη μέρα όλοι συζητούσαν για αυτόν καθώς είχε πετύχει τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Ήταν μόλις 18 ετών! Φεύγοντας το απόγευμα της Παρασκευής από την πίστα πήγε με φόρα να καθίσει στη θέση του οδηγού.
O πατέρας του Νόρμπερτ, του υπέδειξε το πίσω κάθισμα, μπορεί να ήσουν ταχύτερος σήμερα αλλά θέλουμε να γυρίσουμε με ασφάλεια στο ξενοδοχείο. Με τέτοιο τρόπο μεγάλωσε ο Φέτελ που είχε στο δωμάτιό του την αφίσα του Μ.Σουμάχερ.
Ξεσήκωσε πολλά από τον άτυχο Μ. Σουμάχερ. Πρώτα απ’ όλα η λογική του ίδιου ανθρώπου για τις δημόσιες σχέσεις. Ο Φέτελ βρήκε στη Red Bull τη Μπρίτα Ρέσκε και την κράτησε μαζί του ως σήμερα. Όπως ο Μίκαελ τη Σαμπίνε Κεμ.
Ο Φέτελ δεν κατάφερε να επαναλάβει τους άθλους του Σουμάχερ με τη Ferrari. Βρέθηκε στην Ιταλική ομάδα τη λάθος εποχή, όταν κυριαρχούσε η υβριδική μηχανή της Mercedes. Θα μπορούσε ίσως το 2018 να ήταν διαφορετικά τα πράγματα αν δεν είχε κάνει εκείνο το λάθος στο Γερμανικό GP, που θα τον πληγώνει για πάντα.
Ο Φέτελ πήρε την 1η του νίκη στη βρεγμένη Μόντσα το 2008, ακόμη θυμάμαι τον Κοβαλάινεν (μεγάλη απογοήτευση) να τον κυνηγά με τη McLaren και να μην τον φτάνει! Για να φέρω ένα παράδειγμα με τα σημερινά δεδομένα σα να κυνηγά ο Πέρεζ, το Γκασλί και να μην τον φτάνει, τέτοια κατάσταση. Ο Φέτελ βέβαια δεν ήταν Γκασλί, τα media του κόλλησαν το παρατσούκλι «baby Schumi».
Προβιβάστηκε στη Red Bull το 2009 αντικαθιστώντας τον Κούλθαρντ και αμέσως πήρε την πρώτη νίκη στην ιστορία της ομάδας στην Κίνα. Εκείνη τη χρονιά κέρδισε επίσης σε Μεγ. Βρετανία, Ιαπωνία και Άμπου Ντάμπι στην πρεμιέρα της Γιας Μαρίνα.
Την επόμενη χρονιά ο Φέτελ έγραψε ιστορία στην ίδια πίστα. Παρότι ήταν το αουτσάιντερ κατάφερε να κερδίσει στον τελευταίο αγώνα και να πάρει τον τίτλο. Στην ίδια πίστα όπου χτες είπε το μεγάλο αντίο καταχειροκροτούμενος.
Ο Φέτελ πήρε τέσσερις τίτλους με τη Red Bull. Το 2010 και το 2012 τους έχασε ο Αλόνσο για λογαριασμό της Ferrari. Το 2011 και το 2013 ήταν τέτοια η διαφορά του μονοθεσίου που οδηγούσε που έκανε περίπατο ο μόνος που τον κοντράριζε ήταν ο Μαρκ Γουέμπερ. Μεταξύ των ήταν και η πιο έντονη σχέση που είχε ποτέ με teammate.
Αρκετοί πιστεύουν πως ο Φέτελ είναι ένας πολύ easy going τύπος. Αυτό είναι αλήθεια τώρα και ήταν εν μέρει αλήθεια τότε. Υπήρξε μια εποχή που εκνεύριζε όλο τον κόσμο με το σηκωμένο δάχτυλο. Μια εποχή όπου η αλαζονεία απόρροια της μεγάλης επιτυχίας και της οικονομικής ευμάρειας χτύπησε την πόρτα του. Είναι όμως αλήθεια πως χάρη στην παιδεία που είχε μπόρεσε να της γυρίσει την πόρτα.
Ο Φέτελ δεν είχε ποτέ λαμπερή προσωπική ζωή. Αγάπησε μια κοπέλα όταν ήταν έφηβος, τη Χάνα, την παντρεύτηκε και σήμερα έχει 3 παιδιά μαζί της. Προστατεύει όσο τίποτα την προσωπική του ζωή μόλις πρόσφατα απέκτησε λογαριασμό στα Social Media, με την πρώτη του ανάρτηση στο Instagram ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τη F1.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του τρόπου σκέψης του και της νοοτροπίας του ήταν ότι έμαθε Ιταλικά όταν πήγε στη Ferrari για να μπορεί να καταλαβαίνει τι έλεγαν οι Ιταλοί μηχανικοί. Τον πληγώνει φυσικά όσο τίποτε ότι δεν κατάφερε να κερδίσει στη Μόντσα με τη Ferrari, στην πίστα που πήρε την 1η του νίκη το 2008 και κέρδισε επίσης το 2011 και το 2013 με τη Red Bull.
Ο Φέτελ έχει με τη Χάνα δυο κόρες και έναν γιο, ο ίδιος επίσης έχει 3 αδέρφια. Η γέννηση της πρώτης του κόρης πίσω το 2014 του στέρησε μέρος της ταχύτητάς του, κάτι που ο ίδιος ποτέ δε θα παραδεχτεί. Συνέβη όμως σε πολλούς ο Χάκινεν είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Δε συνέβη στο ίνδαλμα του Φέτελ, τον άτυχο Μίκαελ Σουμάχερ ο Μικ σήμερα είναι 23 ετών, ήταν μωρό όταν ο Μίκαελ σάρωνε τους τίτλους με τη Ferrari.
Ο Φέτελ προσπάθησε να μεταλαμπαδεύσει τη γνώση στο μικρό Σουμάχερ που θα βρεθεί το 2023 εκτός F1. Είναι ξεκάθαρο ότι έχει το όνομα αλλά όχι τη χάρη.
Άγνωστο τι περιλαμβάνει η επόμενη μέρα για το Φέτελ. Πιθανολογώ ότι θα αξιοποιήσει την απήχηση που έχει για να ευαισθητοποιήσει όσους τον ακολουθούν σε θέματα που αφορούν στο περιβάλλον και στα ανθρώπινα δικαιώματα. Μαντεύω ότι δε θα επανέλθει στη F1, ο ίδιος δεν απέκλεισε να δοκιμάσει το WRC τονίζοντας πόσο του αρέσει. Λέτε να τον δούμε στο Ράλι Ακρόπολις το 2023;
Διαβάστε επίσης: