Στη Ferrari αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα, με την αξιοπιστία της υβριδικής μηχανής την αεροδυναμική απόδοση της SF23, την υπέρμετρη φθορά ελαστικών. Προβλήματα που σε μεγάλο βαθμό ήταν ορατά στον αγώνα της Τζέντα. Παρότι η SF23 αποδείχτηκε ξανά γρήγορη στα χέρια του Λεκλέρκ στις δοκιμές, ο Μονεγάσκος κατετάγη 2ος. Υποχρεώθηκε όμως να εκκινήσει 12ος γιατί η SF23 είχε χρειαστεί αλλαγή κεντρικής μονάδας ελέγχου ηλεκτρονικών. Η επιλογή ήταν να εκκινήσει με τη μαλακή γόμα. Όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό διάγραμμα της Pirelli ελάχιστοι οδηγοί έκαναν τέτοια επιλογή. Αποδείχτηκε όμως στην πράξη ότι ήταν καλή για το Λεκλέρκ ο ποιος κατάφερε να κερδίσει θέσεις στην πρώτη στροφή εκκινώντας πιο γρήγορα χάρη στη μαλακή γόμα και μετά να περάσει χάρη και στην ταχύτητά της τους Γκασλί, Χάμιλτον και Οκόν.
Το πρόβλημα ανακύπτει γιατί ο Μονεγάσκος φτάνει πίσω από το Σάινθ που δεν κάνει εξίσου καλό αγώνα. Ο Ισπανός δεν έχει βρει το σετάρισμα, ταλαιπωρείται και από κρύωμα δεν έχει ρυθμό. Μάλιστα στον πρώτο γύρο λίγες στροφές μετά την εκκίνηση τον έχει περάσει ο Στρολ (από την εξωτερική στη 13) και ο Σάινθ πάλευε ανεπιτυχώς να πάρει πίσω τη θέση. Από την Aston Martin τραβάνε μέσα το Στρολ στον 13ο γύρο και του βάζουν τη σκληρή γόμα. Ο Σάινθ εκμεταλλεύεται την ταχύτητα της μέσης γόμας και μπαίνει στον 15ο γύρο και προσπερνάει το Στρολ. Τον είχαν καλέσει και στον προηγούμενο γύρο από την ομάδα αλλά δεν μπήκε, γιατί ρωτούσε τι γίνεται με το Λεκλέρκ.
Ο Ισπανός καταλάβαινε πως μπαίνοντας στα πιτ θα έχανε τη θέση από το Λεκλέρκ. Αυτό δεν ήταν εύκολα αποδεκτό, θυμίζουμε ότι εκκινούσε 4ος και ο Μονεγάσκος 12ος. Αξίζει να τονίσουμε εδώ ότι ο Σάινθ έχει την προσοχή του στραμμένη όχι στο να περάσει το Στρολ αλλά πίσω του στο Λεκλέρκ. Είναι επίσης οξύμωρο αλλά και ενδεικτικό του τι γίνεται στην Ιταλική ομάδα ότι παρότι έχει τη μέση γόμα, που αντέχει περισσότερο ( ο Χάμιλτον έκανε 32 γύρους μ’ αυτή) από τη μαλακή μπαίνει 1ος. Αλλάζει ελαστικά στον 15ο γύρο και βγαίνει μπροστά από το Στρολ. Αν οι κόκκινοι άφηναν το Λεκλέρκ έξω θα τους πέρναγε και τους δυο καθώς η μαλακή γόμα ήταν ταχύτερη.
Επίσης η απόδοσή της δεν είχε πέσει ακόμη όπως δεικνύουν τα περάσματα του Μονεγάσκου στους προηγούμενους γύρους (9ος γύρος:1:35.364, 10 ος γύρος: 1:35.612, 11 ος γύρος: 1:35.125, 12 ος γύρος: 1:35.438, 13 ος γύρος: 1:35.226, 14ος γύρος: 1:34.609 15 ος γύρος: 1:35.071). Αν τον είχαν αφήσει δυο γύρους ακόμη (προφανώς δεν ήξεραν για το αυτοκίνητο ασφαλείας), ο Λεκλέρκ θα είχε επωφεληθεί και θα ήταν 5ος πίσω από το Ράσελ. Θα έδινε έτσι μάχη για το βάθρο.
Για να μην περάσει ο Λεκλέρκ το Σάινθ του δίνουν εντολή να μπει στον επόμενο γύρο τον 16ο και καταστρέφουν τον αγώνα του. Όταν ο Μονεγάσκος κατάλαβε τι είχε γίνει γκρίνιαξε: «Τι νόημα έχει να γυρίζω χωρίς να πιέζω» αλλά η απόφαση είχε παρθεί οι Ferrari τερμάτισαν σε σχηματισμό αρκούμενες στην 6η και 7η θέση πίσω από Red Bull, Aston Martin, Mercedes. Η ανάλυση δεικνύει ότι δεν μεγιστοποίησαν την δυναμική που είχαν για να μην χαλάσουν το κέφι του Σάινθ. Αλλά δεν κερδίζονται έτσι θέσεις στους αγώνες, πόσο μάλλον αγώνες.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βρετανία: Νέες κυρώσεις του Λονδίνου κατά του Ιράν για τη στήριξή του στη Ρωσία
- MSC Cruises: Πρεμιέρα για την πρώτη χειμερινή της σεζόν στην Ελλάδα
- Attica Group: Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ για την απόσχιση του κλάδου θαλάσσιας μεταφοράς
- ΣτΕ: Απορρίφθηκαν οι προσφυγές των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης κατά της διάκρισής τους σε επίπεδα