Ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης θα εκπροσωπήσει τα ελληνικά χρώματα στη νέα εποχή του Italian Formula 4 Championship.

Πρόκειται για μία σεζόν που αποτελεί πέρασμα σε μία νέα εποχή για το θεσμό, αφού για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται τα μονοθέσια Tatuus T-421/2022, που είναι εναρμονισμένα με τα τελευταία στάνταρ ασφαλείας της FIA.

1

O 17χρονος που θα αγωνίζεται και φέτος με τα χρώματα της CRAM Motorsport, πέρασε δύο ημέρες πίσω από το τιμόνι σε δοκιμές που έγιναν στην Imola και η πρώτη του αίσθηση από το δεύτερης γενιάς μονοθέσιο, ήταν άκρως θετική: «Διαφέρει σημαντικά από το περσινό σε διαστάσεις, στο σύστημα πέδησης και άλλους τομείς. Απαιτεί διαφορετικό οδηγικό στιλ και γενικότερα έχει υψηλότερες απαιτήσεις από τον οδηγό. Όμως θεωρώ πως μου ταιριάζει περισσότερο και απολαμβάνω κάθε χιλιόμετρο που διανύω με αυτό».

Το μεγαλύτερο μέγεθος συνεπάγεται αυξημένο βάρος, ενώ στα φετινά μονοθέσια ενσωματώνεται και το σύστημα ασφαλείας “halo”. Παίρνουν πάλι ώθηση από κινητήρα Abarth 414TF 1.4lt, που προσφέρει πλέον 180 άλογα ενώ “πατούν” σε ελαστικά Pirelli.

Η πρώτη εμφάνιση του Μαρκογιάννη για το 2022 έρχεται σε μία θρυλική πίστα, αυτή του Spa-Francorchamps στο Βέλγιο. Κι αυτή θα είναι η παρθενική του εμφάνιση στην καρδιά των Αρδεννών: «Λόγω των σχολικών μου υποχρεώσεων, δεν είχα την δυνατότητα να λάβω μέρος, όπως οι υπόλοιποι οδηγοί, στις δοκιμές που έγιναν σε αυτή τη θρυλική πίστα. Ωστόσο προετοιμάστηκα στον προσομοιωτή μου αλλά και σε αυτόν της ομάδας μου, με στόχο να αναπληρώσω το κενό όσο το δυνατόν καλύτερα. Οι εκατοντάδες γύροι στους προσομοιωτές, σε συνδυασμό με τα onboard βίντεο που παρακολούθησα, με βοήθησαν να αποκτήσω μια γενική γνώση της πίστας, η οποία θα μου επιτρέψει να πιέσω το μονοθέσιο από το πρώτο κιόλας σκέλος των ελεύθερων δοκιμών! Είναι μια πολύ τεχνική και γρήγορη πίστα και θεωρείται από όλους τους οδηγούς ως μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις!

Το αυξημένο βάρος του φετινού μονοθεσίου καθιστά ιδιαίτερα απαιτητικό το κατηφορικό κομμάτι της πίστας, μετά την μεγάλη ευθεία, λόγω της αδράνειας. Είναι πολύ εύκολο ο οδηγός να ξεπεράσει τα όρια και το μονοθέσιο να υποστρέψει, πράγμα που λόγω της περιορισμένης ιπποδύναμης κοστίζει πολύ χρόνο στην έξοδο των στροφών.

Ο στόχος για το Spa είναι διπλός. Αφενός καλούμαι να προσαρμοστώ άμεσα στις προκλήσεις αυτής της νέας για εμένα πίστας (με μόλις δύο 40λεπτα σκέλη ελεύθερων δοκιμών πριν τις κατατακτήριες) και αφετέρου να εξοικειωθώ περαιτέρω με το νέο μονοθέσιο και την συμπεριφορά του σε ακραίες συνθήκες, καθώς και στις υψηλές ταχύτητες που προσφέρει το Spa (περίπου τα 3/4 της πίστας είναι τέρμα γκάζι). Με αυτόν τον τρόπο, θα αποκτήσω πολύτιμες για το υπόλοιπο πρωτάθλημα πληροφορίες για το μονοθέσιο».

To FIA Italian Formula 4 Championship powered by Abarth, ξεφεύγει από τα όρια του “Ιταλικού Πρωταθλήματος”. Διεξάγεται επί Ιταλικού, Βελγικού και Αυστριακού εδάφους, σε πίστες γνώριμες από τον μαγικό κόσμο της Formula 1 και με οδηγούς από κάθε άκρη του πλανήτη, που κάθε χρόνο διεκδικούν μία από τις 35 θέσεις στο grid.

 

Το πρόγραμμα του αγωνιστικού τριημέρου στο Βέλγιο:

Παρασκευή 17/6, 13.40 ώρα Ελλάδας, Ελεύθερες Δοκιμές 1

Παρασκευή 17/6, 18.10 ώρα Ελλάδας, Ελεύθερες Δοκιμές 2

Σάββατο 18/6, 10.50 ώρα Ελλάδας, Κατατακτήριες Δοκιμές

Σάββατο 18/6, 15.00 ώρα Ελλάδας, Αγώνας 1

Κυριακή 19/6, 10.40 ώρα Ελλάδας, Αγώνας 2

Κυριακή 19/6, 18.25 ώρα Ελλάδας, Αγώνας 3

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο.

Διαβάστε επίσης:

F1: Η FIA θα λάβει μέτρα για τις αναπηδήσεις!