Συγκλονιστική μάχη για το βάθρο ανάμεσα σε Πέρεζ, Χάμιλτον, Λεκλέρκ. Τραγικές επιλογές από τη Ferrari, έχασαν το 1-2.
Το σημερινό Βρετανικό GP ήταν επεισοδιακό και δε θα ξεχαστεί εύκολα. Ειδικά ο Κάρλος Σάινθ δε θα το ξεχάσει ποτέ. Γιατί είναι ένας αγώνας στον οποίο έχασε όλες τις μονομαχίες που κλήθηκε να δώσει αλλά τελικά κέρδισε.
Κέρδισε γιατί αυτό επέλεξαν στη Ferrari, βάζοντάς του φρέσκα λάστιχα στο φινάλε. Η πρώτη νίκη για το νεαρό Ισπανό ήρθε με δραματικό τρόπο. Ας δούμε πόσες μάχες έχασε…
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τον Ισπανό να χάνει την 1η θέση. Ο Φερστάπεν ρίσκαρε με μαλακή γόμα έστριψε πρώτος αλλά πίσω τους έγινε το χάος.
Είχαμε δυο συμβάντα συνολικά ενεπλάκησαν 6 μονοθέσια.
Ο Γκασλί στριμώχτηκε ανάμεσα στους Ράσελ και Ζου, ακούμπησαν και η Alfa Romeo βρέθηκε ανάποδα να σέρνεται για αρκετά μέτρα προτού αναπηδήσει και περάσει πάνω από τα προστατευτικά ελαστικά.
Η πορεία της σταμάτησε τελικά ο προστατευτικός φράχτης. Ευτυχώς ο Γουάνγκ Ζου δεν έχει κάποιο σοβαρό τραυματισμό. Σίγουρα όμως θα το θυμάμαι όλη του τη ζωή το σημερινό ατύχημα.
Πέρα από αυτούς τους τρεις σε άλλο ατύχημα ενεπλάκησαν οι Φέτελ, Τσουνότα και Άλμπον. Εκτός αγώνα βρέθηκαν τέσσερα μονοθέσια, οι Alpha Tauri κατάφεραν να συνεχίσουν.
Ο αγώνας διακόπηκε για αρκετή ώρα με κόκκινη σημαία. Ο Ράσελ διαμαρτύρεται ότι πήγε να δει το Ζου και οι άνθρωποι ασφαλείας του μάζεψαν την Mercedes θεωρούσε ότι θα μπορούσε να φτάσει τα πιτ και να συνεχίσει.
Στη 2η εκκίνηση ο Σάινθ κράτησε την 1η θέση στην πρώτη στροφή αλλά ο Φερστάπεν κρατήθηκε πίσω του, πίεζε ο Ισπανός υπέπεσε σε λάθος μετά από λίγους γύρους και τον πέρασε ο Ολλανδός. Ο Σάινθ έπεσε πίσω και προσπαθούσε να κρατήσει το Λεκλέρκ.
Από τη Ferrari δεν έκαναν τίποτα για να βοηθήσουν το Μονεγάσκο οδηγό που είναι 3ος στη βαθμολογία και θεωρητικά διεκδικεί τίτλο στους οδηγούς. Λέμε θεωρητικά γιατί με τέτοιες πρακτικές από την ομάδα του, δεν διεκδικεί τίποτα.
Ο Φερστάπεν σύντομα αντιμετώπισε πρόβλημα με την ισορροπία κρατήματος του μονοθεσίου του. Το πρόβλημα προέρχονταν από το πάτωμα του μονοθεσίου, κάτι πάτησε και το στράβωσε. Στην αρχή το απέδωσε στα ελαστικά, μπήκε αμέσως ν’ αλλάξει όμως δεν ήταν αυτό.
Ο αγώνας του Ολλανδού πρωτοπόρου τελείωσε κάπου εκεί, περιορίστηκε στο να προσπαθεί να μειώσει τις απώλειες. Τερμάτισε τελικά 7ος και είδε τη διαφορά του να μειώνεται μόνο κατά 6 βαθμούς χάρη στο δώρο της Ferrari.
Οι κόκκινοι μετά τα προβλήματα του Φερστάπεν θεωρητικά δεν είχαν αντίπαλο, αλλά πρακτικά βρήκαν, τον κακό τους εαυτό: Ο Λεκλέρκ πίεζε το Σάινθ αλλά από την ομάδα άργησαν χαρακτηριστικά να δώσουν εντολή στον αισθητά πιο αργό Ισπανό να μεριάσει. Δεν πίστευα στα αυτιά μου όταν άκουσα να τους λένε πως είναι «ελεύθεροι να μονομαχήσουν».
Αυτό το εκμεταλλεύτηκε ο Χάμιλτον που εξάντλησε τη δυναμική της μέσης γόμας και με τη σκληρή πλησίαζε πίσω τους απειλητικά έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά. Προσωπικά θεωρώ ότι είχε τη δυναμική να πιέσει ή και να περάσει τους κόκκινους στο τέλος αν δεν έβγαινε εκ νέου αυτοκίνητο ασφαλείας.
Μιλάμε για μια αναβαθμισμένη Mercedes που δεν έπασχε σχεδόν καθόλου από αναπηδήσεις. Τώρα αν αυτό οφείλονταν και στην φύση της πίστας μένει να το δούμε.
Έμεινε ο Οκόν από πρόβλημα στο κιβώτιο, στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και αυτό έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας 12 γύρους πριν το τέλος. Οι κόκκινοι άφησαν το Λεκλέρκ που ήταν πρώτος με πατημένη σκληρή γόμα(!) και έβαλαν το Σάινθ που ήταν 2ος για φρέσκη μαλακή γόμα.
Έτσι διάλεξαν νικητή. Προφανώς όλοι οι άλλοι άλλαξαν γόμα. Ο Μονεγάσκος παρότι έδωσε τρομερή μάχη με τους Πέρεζ και Χάμιλτον δεν μπόρεσε να κρατηθεί στο βάθρο. Προφανώς είναι έξαλλος, το κατάλαβε ο Μπινότο και έτρεξε να τον νουθετήσει προτού μιλήσει στα media. Αλλά το πράγμα δε μαζεύεται, μια στο Μονακό, δυο στη Βρετανία, είναι ηλίου φαεινότερο πως Ferrari και σωστή στρατηγική απέχουν παρασάγγας.
Στη Red Bull κατάφεραν να αναστήσουν τον Πέρεζ που είχε βρεθεί τελευταίος μετά τις κοκορομαχίες στην αρχή και ο Μεξικάνος έκοψε βαθμούς από το Λεκλέρκ.
Το τέλος του αγώνα βρήκε τους φιλάθλους σε όλο τον κόσμο ξέπνοους από την ένταση της μονομαχίας ανάμεσα στους Πέρεζ, Χάμιλτον, Λεκλέρκ.
O Σάινθ περιχαρής πανηγύρισε την πρώτη του νίκη, μια νίκη που ήρθε μετά από πολλές χαμένες μάχες κατά τη διάρκεια του αγώνα: «Δεν ξέρω τι να πω, είναι φανταστικό. Πρώτη νίκη μετά από 150 αγώνες με τη Ferrari στο Σίλβερστον. Τους ευχαριστώ όλους. Ο Λιούις έρχονταν το άκουσα αλλά κατάφερα να κρατηθώ. Δεν ήταν εύκολο είχα πρόβλημα με την ισορροπία κρατήματος στο πρώτο μέρος. Το αυτοκίνητο ασφαλείας μου έδωσε την ευκαιρία και το έκανα».
Ο Πέρεζ που ανάκαμψε ενώ είχε βρεθεί εκτός δεκάδας δήλωσε: «Δεν τα παράτησα και όταν μου δόθηκε η ευκαιρία στο τέλος την άδραξα. Είχα μια σπουδαία μάχη με τον Σαρλς και το Λιούις. Οι τελευταίοι γύροι ήταν επικοί».
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον που περιορίστηκε στην 3η θέση συμπλήρωσε: «Τα έδωσα όλα, προσπάθησα να κυνηγήσω τις Ferrari. Συγχαρητήρια στον Κάρλο είναι πολύ γρήγοροι για μας στις ευθείας. Έχασε χρόνο στα πιτ τους κυνηγούσα, ο ρυθμός ήταν καλός. Θα συνεχίσουμε να πιέζουμε». O Χάμιλτον πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο αγώνα.
Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:
Στη βαθμολογία των οδηγών ο Φερστάπεν προηγείται με 181 βαθμούς και ακολουθεί ο Πέρεζ με 147, ο Λεκλέρκ με 138 και ο Σάινθ με 127. Στη βαθμολογία των κατασκευαστών η Red Bull έχει 328 βαθμούς, η Ferrari 265 βαθμούς και η Mercedes 204 βαθμούς.
Επόμενος αγώνας την επόμενη βδομάδα το Αυστριακό GP όπου θα έχουμε και Sprint Race.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος
- Αυτοδιαχείριση: Πάνω από 13 εκατ. ευρώ μοιράζει για τα πνευματικά δικαιώματα
- Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ: Περισσότερες από 65.000 αιτήσεις υποβλήθηκαν στον πρώτο κύκλο