Τρεις Βρετανοί στις τρεις πρώτες θέσεις της εκκίνησης στον αγώνα της πατρίδας τους.
Αρκετό δράμα και απρόσμενη εξέλιξη έκρυβαν οι κατατακτήριες δοκιμές του Βρετανικού GP. Η βροχή που έπεφτε πριν την έναρξη των δοκιμών, ο αέρας που έφτανε τα 30km/h, η θερμοκρασία αέρα στους 10 βαθμούς Κελσίου και αυτή του οδοστρώματος στους 20 βαθμούς Κελσίου, δημιούργησαν ένα εκρηκτικό μίγμα που έδωσε μια μοναδική άγρια ομορφιά στη μάχη με το χρονόμετρο.
Στο Q1 το οδόστρωμα ήταν βρεγμένο και όλοι οι οδηγοί έκαναν την πρώτη τους προσπάθεια με ενδιάμεσα ελαστικά. Σταδιακά η πίστα στέγνωνε και οι πιο τολμηροί έβαλαν σλικ ελαστικά. Ανάμεσά τους και ο Πέρεζ που έχασε τον έλεγχο της Red Bull στην Copse και κόλλησε στην αμμοπαγίδα. Βγήκε κόκκινη σημαία, η διαδικασία διακόπηκε ωσότου απομακρυνθεί το μονοθέσιο και ενώ απέμεναν επτά μισή λεπτά. Όλοι οι οδηγοί έβαλαν τα σλικ ελαστικά και από τη συνέχεια αποκλείστηκαν εκτός του Πέρεζ, οι Alpine, η Haas του Μάγκνουσεν και η Sauber του Μπότας. Ο Φερστάπεν είχε μια έξοδο που πλήγωσε το πάτωμα του μονοθεσίου του, με αποτέλεσμα να δυσκολευτεί στη συνέχεια.
Στο Q2 πιάστηκε εξ απήνης ο Λεκλέρκ που δεν μπόρεσε να πετύχει χρόνο πρόκρισης. Συνολικά άρχισε να διαφαίνεται ένα μοτίβο απόδοσης όπου οι ομάδες που φθείρουν περισσότερο τα ελαστικά (Aston Martin, Haas, Williams) να ευνοούνται καθώς τους ήταν πιο εύκολο να τα διατηρήσουν στο βέλτιστο παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας υπό ασυνήθιστα χαμηλές θερμοκρασίες (20 βαθμοί στο οδόστρωμα). Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν εκτός του Μονεγάσκου, η Williams του Σάρτζαντ, οι RB και η Sauber του Ζου.
Στο Q3 όλοι οι οδηγοί πλην του Αλόνσο έκαναν δυο προσπάθειες. Ήταν σαφές ότι στη μάχη για την pole βρίσκονταν οι τρεις Βρετανοί με το Ράσελ να επικρατεί τελικά. Ήταν η 3η pole στην καριέρα του Ράσελ (Ιντερλάγος 2022, Καναδάς 2024) η 139η για τη Mercedes και 11η στη Βρετανία. Ο Χάμιλτον με το Νόρις ακολούθησαν με τη διαφορά ανάμεσά τους να είναι στα 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Φερστάπεν περιορίστηκε στην 4η θέση, είναι η 2η φορά φέτος μετά το Μονακό που δεν εκκινεί από την 1η σειρά. Θα χρειαστεί νέο πάτωμα για να εκκινήσει αύριο, οπότε μένει να δούμε τι ποινή θα πάρει γι’ αυτό και αν θα μπορέσει να είναι στο grid. Πρέπει να τονιστεί πως οι μηχανικοί στην προσπάθεια να αμβλύνουν το πρόβλημα άλλαξαν σετάρισμα, αν χρειαστεί εκ νέου αλλαγή θα πάρει ποινή.
Το Βραβείο Pole Position της Pirelli απονεμήθηκε στον Ράσελ από τον Μάρκου Ουάντ (Marcus Wandt), έναν αστροναύτη του ESA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος). Γεννημένος στην Ελβετία το 1980, ο Wandt έχει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στην Πολεμική Αεροπορία της Σουηδίας ως πιλότος, διοικητής και πιλότος δοκιμών. Τον Ιανουάριο, ο Wandt ταξίδεψε με την αποστολή Axiom 3 στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) μένοντας σε τροχιά για 20 ημέρες, διεξάγοντας πειράματα και έρευνες για τη βαρύτητα.
Από την πλευρά του ο poleman Τζόρτζ Ράσελ ήταν περιχαρής: «Πωω τι συναίσθημα, τι συναίσθημα! Στην αρχή της χρονιάς δεν μπορούσαμε ούτε να ονειρευτούμε να είμαστε στην pole πόσο μάλλον εδώ, εντός έδρας. Ένα – δύο για μένα και το Λιούις, ο Λάντο στην 3η θέση… Είναι απλά φοβερό. Είναι και χάρη σε όλους αυτούς τους οπαδούς, που μας δίνουν τόση ενέργεια, ευχαριστούμε πολύ για αυτό. Το μονοθέσιο αυτή τη στιγμή είναι απίστευτα καλό. Πραγματικά ζωντάνεψε στις κατατακτήριες. Ειλικρινά, τι απόλαυση να οδηγείς σε αυτή την πίστα. Πετάμε αυτή τη στιγμή, είμαστε ενθουσιασμένοι, αλλά τα μάτια μας είναι στραμμένα στο αύριο γιατί έχουμε έναν αγώνα να κερδίσουμε. Θα είναι πολύ αμφίρροπος με το Λάντο και το Μαξ, αλλά είμαι πολύ ενθουσιασμένος τώρα. Εμείς οι τρεις… Δεν νομίζω ότι το Σίλβερστον μπορούσε να είχε ονειρευτεί τους τρεις Βρετανούς στην πρώτη τριάδα». Θυμίζουμε ότι τρεις Βρετανοί στο βάθρο του Βρετανικού GP έχουν να βρεθούν από το 1965, τότε ήταν οι: Κλαρκ, Χιλ Σέρτις.
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον που έσπευσε να συγχαρεί πρώτος το Ράσελ, πρόσθεσε: «Πρώτα απ’ όλα, ένα μεγάλο, μεγάλο ευχαριστώ σε αυτό το απίστευτο πλήθος. Είμαστε περήφανοι που είμαστε εδώ, τρεις Βρετανοί στην πρώτη τριάδα είναι απίστευτο. Συγχαρητήρια στο Τζόρτζ, έκανε εξαιρετική δουλειά. Σίγουρα δεν περιμέναμε να είμαστε στην πρώτη σειρά αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά αυτό είναι τεράστιο για εμάς, για την ομάδα μας. Το μονοθέσιο ήταν φανταστικό όλη η ομάδα μας το αξίζει πραγματικά. Έπρεπε να φέρουμε τις θερμοκρασίες των ελαστικών στη σωστή θέση και νομίζω ότι κατάφερα να το κάνω αυτό. Υπήρχε ακόμα περιθώριο το οποίο ο Τζόρτζ κατάφερε να βρει, νιώθω πολύ σίγουρος για το μονοθέσιο αύριο. Νομίζω ότι με τις καιρικές συνθήκες που έχουμε, μπορούμε να συνεργαστούμε για να κρατήσουμε το Λάντο πίσω». Θα είναι η 84η φορά που εκκινούν δυο Mercedes από την πρώτη σειρά της εκκίνησης.
Ο Νόρις ήταν όλο χαμόγελα παρά το λάθος που έκανε και τον έριξε στην 3η θέση: «Είμαι χαρούμενος με την 3η θέση. Τρεις Βρετανοί στην πρώτη τριάδα, είναι αρκετά σπουδαίο αυτό. Οι Τζόρτζ και Λιούις έκαναν εξαιρετική δουλειά, έβγαλαν ωραίους γύρους. Ένα μικρό λάθος από μένα στο τέλος, αλλά η 3η θέση είναι καλή. Λένε ότι θα ξαναβρέξει αύριο, οπότε είμαι ενθουσιασμένος. Θα είναι ένας καλός αγώνας. Είμαστε γρήγοροι… Μπορώ να πιέσω τις Mercedes οπότε ανυπομονώ για μια καλή παράσταση αύριο».
Η τελική κατάταξη ήταν:
Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος αύριο για τις 17:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+.
Διαβάστε επίσης:
Κώστας Γεράρδος (ΣΕΛΠΕ): Πάμε σε πολύ δυνατές εκπτώσεις
Σεισμός 4,9 Ρίχτερ στην Κυλλήνη
Πυροσβεστική: 34 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο σε όλη τη χώρα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike