Θα μείνει στην ιστορία το Βρετανικό GP του 2024 καθώς είχε συναρπαστική εξέλιξη, δραματική πλοκή και ένα αποτέλεσμα συγκινητικό.
Ο Χάμιλτον είχε να κερδίσει από τη Σαουδική Αραβία του 2021. Σε μια βραδιά που ο Φερστάπεν ήθελε να ξεχάσει, ο Χάμιλτον είχε πάρει την 103η νίκη του. Πέρασαν κοντά 3 χρόνια για να επιστρέψει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, αλλά το έκανε με τρόπο εμφατικό, εντός έδρας γράφοντας ιστορία. Ρόλο στην συγκλονιστική τροπή του αγώνα έπαιξε ο απρόβλεπτος Βρετανικός καιρός με τη βροχή να πρωταγωνιστεί κατά διαστήματα.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Ράσελ να διατηρεί το προβάδισμά του, το Χάμιλτον να ακολουθεί και το Φερστάπεν να περνάει το Νόρις. Ο Βρετανός σύντομα βρήκε ρυθμό και πήρε πίσω τη θέση του ενόσω άρχισε να ψιχαλίζει. Ο Χάμιλτον πέρασε εύκολα το Ράσελ ο οποίος λίγο αργότερα οδηγήθηκε σε εγκατάλειψη με πρόβλημα στα υδραυλικά της υβριδικής μηχανής.
Ο Νόρις πέρασε εύκολα και το Χάμιλτον και βρέθηκε επικεφαλής στον 20στο γύρο με τον Πιάστρι ν’ ακολουθεί κατά πόδας. Οι McLaren πετούσαν στις μεικτές συνθήκες. Η βροχή ανάγκασε τους οδηγούς να μπουν για ενδιάμεσα. Κάποιοι όπως ο Λεκλέρκ βιάστηκαν (μπήκε στον 19ο γύρο) με αποτέλεσμα ο αγώνας τους να καταστραφεί. Από τους πρωτοπόρους μπήκαν πρώτοι οι Φερστάπεν και Σάινθ που ήταν πίσω από τις McLaren και τις Mercedes στην 5η και 6η θέση. Ένα γύρο αργότερα η McLaren έβαλε το Νόρις, η Mercedes και τους δυο οδηγούς της. Ο Πιάστρι έμεινε έξω έχασε χρόνο γλιστρώντας με τα σλικ στο βρεγμένο οδόστρωμα και έπεσε στην 6η θέση μετά τη δική του αλλαγή.
Τα ενδιάμεσα ελαστικά δούλευαν καλύτερα στη McLaren, ο Νόρις μπόρεσε να κρατηθεί μπροστά όσο τα χρησιμοποιούσε. Καθώς η βροχή κόπασε και η πίστα άρχισε να στεγνώνει ήρθε η ώρα για σλικ ελαστικά. Οι Χάμιλτον, Φερστάπεν και Πιάστρι μπήκαν πριν το Νόρις στον 38ο γύρο. Στον 39ο μπήκε ο Νόρις και Σάινθ.
Ο Βρετανός έκανε λάθος σταμάτησε λίγο πιο μπροστά από το προβλεπόμενο και οι μηχανικοί του καθυστέρησαν 1.5 sec. Αυτό ήταν αρκετό για να βγει πίσω από το Χάμιλτον. Οι δυο Βρετανοί είχαν βάλει πατημένη μαλακή γόμα, ο Φερστάπεν πίσω τους επέλεξε το σκληρό ελαστικό. Έτσι μπόρεσε να πιέσει περισσότερο και να περάσει το Νόρις 5 γύρους πριν το φινάλε. Έτσι ο Βρετανός περιορίστηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου.
Ο μηχανικός του Χάμιλτον, Πήτερ Μπόνιγκτον που ανησυχούσε για την πίεση του Νόρις ενημέρωνε το πρωταθλητή ως τη στιγμή που άκουσε: «Άστο πάνω μου». Ο Χάμιλτον οδήγησε σαν τον παλιό καλό καιρό, διατήρησε τη διαφορά και πήρε πανάξια τη νίκη. Ξέσπασε δε σε δάκρυα χαράς έχοντας δίπλα του, τον πατέρα του, τη μητέρα του και τον αδερφό του. Δεκάδες χιλιάδες Βρετανοί ζητωκραύγαζαν το όνομά του στις κερκίδες:
« Δεν μπορώ να σταματήσω να κλαίω! Από το 2021, κάθε μέρα σηκωνόμουν, προσπαθούσα να παλέψω, να προπονηθώ, να συγκεντρωθώ και να δουλέψω όσο πιο σκληρά μπορώ με αυτή την απίστευτη ομάδα. Αυτός είναι ο τελευταίος μου αγώνας εδώ στο Grand Prix της Βρετανίας με αυτήν την ομάδα, οπότε ήθελα να κερδίσω τόσο πολύ για αυτούς, γιατί τους αγαπώ, τους εκτιμώ πάρα πολύ, για όλη τη σκληρή δουλειά που κάνουν όλα αυτά τα χρόνια. Σας ευχαριστώ για πάντα όλους στην ομάδα, όλους στη Mercedes, όλους τους συνεργάτες μας και φυσικά όλους τους απίστευτους φιλάθλους. Μπορούσα να σας δω γύρο-γύρο καθώς ερχόμουν, και δεν υπάρχει μεγαλύτερο συναίσθημα από το να τερματίσω μπροστά εδώ. Το σημαντικό είναι απλά πώς συνεχίζεις να σηκώνεσαι, και πρέπει να συνεχίσεις να σκάβεις βαθιά ακόμα κι όταν νιώθεις ότι βρίσκεσαι στον πάτο του βαρελιού. Σίγουρα υπήρχαν μέρες μεταξύ του 2021 και εδώ που δεν ένιωθα αρκετά καλός, ή αν θα μπορούσα να επιστρέψω εκεί που είμαι σήμερα, αλλά το σημαντικό είναι ότι είχα υπέροχους ανθρώπους γύρω μου, που συνέχισαν να με στηρίζουν. Η ομάδα μου, κάθε φορά που εμφανίζομαι και τους βλέπω να καταβάλλουν προσπάθεια, αυτό με ενθάρρυνε πραγματικά να κάνω το ίδιο. Ένα μεγάλο, μεγάλο ευχαριστώ σε όλους στο εργοστάσιο, σε όλους εδώ, σας αγαπώ παιδιά.»
Από την πλευρά του ο Φερστάπεν τόνισε:
«Απλά δεν είχαμε τον ρυθμό σήμερα. Έχανα θέσεις στην αρχή, σεν έδειχνε πολύ καλά κάποια στιγμή, σκεφτόμουν θα τερματίσουμε πέμπτοι, έκτοι;» Αλλά πήραμε τις σωστές αποφάσεις. Πηγαίνοντας από τα σλικ στα ενδιάμεσα και τούμπαλιν το κάναμε και τις δυο φορές στο σωστό γύρο. Στο τέλος, η απόφαση της ομάδας να είμαι με το σκληρό ελαστικό αντί για το μαλακό σίγουρα με βοήθησε, και γι’ αυτό νομίζω ότι τερματίσαμε και δεύτεροι σήμερα. Θα μπορούσε να ήταν πολύ χειρότερα, αλλά κάνοντας τις σωστές επιλογές ανεβήκαμε στο βάθρο και φυσικά είμαι πολύ χαρούμενος με αυτό. Όταν άρχισε να βρέχει για πρώτη φορά, έχανα θέσεις. Δυσκολευόμουν με την πρόσφυση, οπότε δεν ήθελα να πάρω πάρα πολλά ρίσκα. Είδα τους μπροστά μου, το παλεύανε πραγματικά. Απλά προσπάθησα να μην βγω εκτός πίστας, και αυτό ήταν αρκετά δύσκολο. Αλλά μετά κάποια στιγμή άρχισε να δυναμώνει πολύ και τότε ήταν αρκετά ξεκάθαρο ότι έπρεπε να βάλουμε ενδιάεμσα ελαστικά. Προσπαθούσα να μεταχειριστώ σωστά το λάστιχο για να κρατήσει μετά ξαφνικά βγήκε και ο ήλιος και η πίστα άρχισε να στεγνώνει γρήγορα. Κάποια στιγμή πρέπει απλά να ρισκάρεις να πας σε σλικ, ευτυχώς όλα πήγαν καλά».
Ο Νόρις ήταν εμφανώς απογοητευμένος με την 3η θέση:
«Πρώτα απ’ όλα, συγχαρητήρια στο Λιούις. Πήρε την πιο κρίσιμη απόφαση στο τέλος, απλά τα κατάφερε καλύτερα, οπότε μπράβο σε αυτόν και την Mercedes – το αξίζουν. Ήταν δύσκολο. Ήταν απολαυστικό, ήταν διασκεδαστικό, να παλεύω με τέτοιους οδηγούς. Δύσκολες συνθήκες είσαι πάντα σε τεντωμένο σκοινί και διακινδυνεύεις πολλά. Τόσα πολλά πράγματα πήγαν καλά, αλλά είχαμε και μερικές απογοητεύσεις σήμερα. Ως ομάδα, δεν πιστεύω ότι κάναμε ακριβώς τη δουλειά που έπρεπε, ή αρκετά καλή, αλλά παρόλα αυτά είναι ωραίο να είμαι στο βάθρο εδώ. Δεν παίρνω τις σωστές αποφάσεις. Κατηγορώ τον εαυτό μου σήμερα γιατί δεν πήρα μερικές από τις σωστές αποφάσεις. Το μισώ, που καταλήγω σε αυτή τη θέση και έχω δικαιολογίες γιατί δεν έκανα αρκετά καλή δουλειά. Αλλά είμαι ακόμα χαρούμενος, θα το απολαύσω ακόμα. Νομίζω ότι κάναμε ακόμα πολλά σωστά, τόσα πολλά θετικά. Ειδικά εδώ στο Σίλβερστον, το μόνο μέρος που θα ήθελα να πάνε όλα τέλεια, δεν τα κατάφερα σήμερα. Αλλά είμαι καλά, θα επιστρέψουμε πιο δυνατοί του χρόνου και θα προσπαθήσουμε ξανά».
Η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών διαμορφώθηκε ως εξής:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι:
Επόμενος αγώνας στις 21/7 το Ουγγρικό GP από την πίστα του Ουγγαρόρινγκ.
Διαβάστε επίσης
Μπάσκετ: H Εθνική Ελλάδας στους Ολυμπιακούς Αγώνες για τέταρτη φορά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τα 4+1 νέα «υπερόπλα» της ΑΑΔΕ για την φοροδιαφυγή το 2025 – Έρχεται η ειδική ομάδα «ΔΕΟΣ» για τις μεγάλες υποθέσεις
- Καιρός: Συννεφιασμένος με λίγες βροχές – Χωρίς αξιόλογες μεταβολές η θερμοκρασία
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings