Από την Τουρκία είχε ο Βρετανός Χάμιλτον να πάρει την 1η θέση στις δοκιμές. Έχει ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση αύριο.
Έχει γίνει μοτίβο φέτος: Χαμηλές θερμοκρασίες Mercedes, υψηλές θερμοκρασίες Red Bull. Αυτό οφείλεται στον τρόπο που πιέζει τα ελαστικά κάθε μονοθέσιο. Στις κατατακτήριες δοκιμές η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 16 βαθμούς Κελσίου και η θερμοκρασία οδοστρώματος στους 24 βαθμούς Κελσίου.
Λόγω του ότι αυτό το τριήμερο εφαρμόζεται η νέα διαμόρφωση με κατατακτήριο αγώνα, χτες Παρασκευή είχαμε μια ώρα ελεύθερες δοκιμές και μετά έγιναν οι κατατακτήριες δοκιμές. Ο Χάμιλτον που έβαλε την 5η θερμική μηχανή στο μονοθέσιό του (σ.σ: είχε βάλει την 4η στην Τουρκία πριν 3 αγώνες) έχει ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση της Κυριακής.
Ο Βρετανός πρωταθλητής εκμεταλλεύτηκε την δύναμη του νέου κινητήρα και πήρε την pole με διαφορά 0.45 sec από το Φερστάπεν. Πολύ μεγάλη διαφορά αν συνυπολογίσει κανείς πως μιλάμε για 68sec καθώς το μήκος πίστας είναι 4309m.
Ο Φερστάπεν που κατετάγη δεύτερος θέλησε να υποβαθμίσει τη διαφορά: «Ήταν λίγο πιο δύσκολο για μας αλλά είμαι χαρούμενος με τη δεύτερη θέση. Έβαλαν καινούργια μηχανή έχουν μεγαλύτερη ισχύ, δεν έχει πολλές στροφές εδώ οπότε φυσιολογικό. Δεν υπάρχουν πολλοί βαθμοί στον κατατακτήριο αγώνα για να πάρει κανείς».
Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών βρέθηκε παρατυπία στο άνοιγμα του DRS στο μονοθέσιο του Χάμιλτον καθώς ήταν μεγαλύτερο από 85mm που προβλέπει ο κανονισμός. Ο Τζο Μπάουερ τεχνικός έφορος της FIA ανέφερε το θέμα στους αγωνοδίκες που επιφυλάχθηκαν να αποφανθούν σήμερα. Αντίστοιχα ο Φερστάπεν μπήκε στο χώρο του park ferme και κοιτούσε το μονοθέσιο του Χάμιλτον παρότι δεν προβλέπετε. Μένει να δούμε αν θα τους επιβληθεί κάποια ποινή.
Ο Χάμιλτον δήλωνε ικανοποιημένος με το σετάρισμα που βρήκε στο μονοθέσιο και τόνισε πως γι’ αυτό κέρδιζε χρόνο και τα τρία μέρη της πίστας. Μιλώντας για τον αγώνα ο Χάμιλτον υποβάθμισε τις ελπίδες του: «Ο Φερστάπεν είναι πιθανόν να εκκινήσει από την pole την Κυριακή και εγώ θα είμαι πιο πίσω».
Ο Μπότας δεν μπόρεσε να κινηθεί στο ρυθμό του Χάμιλτον και το απέδωσε αυτό σε έντονη υποστροφή που είχε στις στροφές 1 και 2. Μένει να δούμε τι θα γίνει σήμερα στον κατατακτήριο αγώνα στις 21:30 ώρα Ελλάδος (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote).
Ο κατατακτήριος αγώνας θα διαρκέσει 24 γύρους και όλοι οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν ελεύθερα όποιο ελαστικό θέλουν. Το ίδιο και την Κυριακή. Όλοι οι χρόνοι στις κατατακτήριες δοκιμές σημειώθηκαν με τη μαλακή γόμα. Η σειρά εκκίνησης της Κυριακής θα διαμορφωθεί από το αποτέλεσμα του σημερινού κατατακτήριου αγώνα. Επίσης ο νικητής παίρνει 3 βαθμούς, ο δεύτερος 2 βαθμούς και ο 3ος ένα βαθμό.
Ακόμη μια φορά εντυπωσίασε ο Γκασλί με την προσπάθειά του. Ο Γάλλος οδηγός κατάφερε να φέρει την Alpha Tauri στη συνήθη 5η θέση στις δοκιμές κάνοντας έναν άψογο γύρο. Η πίστα του Σάο Πάολο έχει ιδιαιτερότητες και ευνοεί την καθαρή οδήγηση με γραμμές χωρίς γλιστρήματα και εξόδους. Πίσω από το Γάλλο σταθερά Ferrari και McLaren με ελάχιστες διαφορές μεταξύ των. Ο Αλόνσο σε μια πίστα που στο παρελθόν (2012) έχασε τον παγκόσμιο τίτλο από το Φέτελ, κατάφερε να πλασαριστεί στη δεκάδα. Ο Ισπανός δεν έχει κερδίσει ποτέ στο Ιντερλάγος.
H κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών ήταν: