Ο Ολλανδός πρωταθλητής πήρε την 17η νίκη του σε 20 αγώνες, πίσω του όμως δόθηκε συγκλονιστική μάχη για την 3η θέση στο βάθρο.

Ο Νόρις χάλασε την απόλυτη κυριαρχία του Φερστάπεν σ’ ένα Σαββατοκύριακο Sprint σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο στο Sprint Shootout και τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα. Ο Ολλανδός παρότι δεν κατάφερε να φύγει με το απόλυτο, πήρε την pole την Παρασκευή, τους 8 βαθμούς το Σάββατο και τους 25 την Κυριακή. Το Βραζιλιάνικο GP του 2023 θα μείνει στην ιστορία για τις μεγάλες αναίτιες καθυστερήσεις τόσο στο Sprint Shootout όσο και στον αγώνα της Κυριακής. Στο Sprint Shootout οι οργανωτές χρειάστηκαν 30 λεπτά για καθαρίσουν την πίστα μετά τη σύγκρουση Οκόν Αλόνσο και την Κυριακή άλλο τόσο μετά την σύγκρουση στην εκκίνηση του Άλμπον με τις Haas.

1

Συμβάντα που στο παρελθόν θα είχαν αντιμετωπιστεί μέσα σε λίγα λεπτά και σίγουρα χωρίς διακοπή του αγώνα, λαμβάνουν δυσανάλογες διαστάσεις προκαλώντας αναίτιες καθυστερήσεις. Είναι ένα κομμάτι που επιδέχεται σοβαρής βελτίωσης τόσο σε επίπεδο τοπικού οργανωτή, όσο κυρίως σε επίπεδο FIA και διαδικασιών. Το Βραζιλιάνικο GP θα μείνει στην ιστορία και για την μάχη Αλόνσο Πέρεζ που κρίθηκε στο photo finish.

Η διαφορά ανάμεσά τους στη γραμμή του τερματισμού ήταν 0.053 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αν υπολογίσει κανείς την απόσταση με 310km/h ταχύτητα είναι 4.56m λιγότερο από το μήκος ενός μονοθεσίου F1. Οι δυο Λατίνοι οδηγοί έδωσαν μια συγκλονιστική μάχη ανάμεσά τους για την 3η θέση στο βάθρο. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Ο γύρος σχηματισμού έκρυβε δράμα για τη Ferrari. Ο Λεκλέρκ που εκκινούσε 2ος αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με την υδραυλική πίεση που έθεσε εκτός το μονοθέσιο του. Ο Μονεγάσκος τα έβαλε με την τύχη του, καθώς ήλπιζε σε μια θέση στο βάθρο. Η θέση του έμεινε κενή και στην εκκίνηση ο Νόρις πετάχτηκε από την 6η στην θέση πέρασε το Στρολ και έστριψε 2ος έχοντας πίσω του το Χάμιλτον που εκκινούσε 5ος. Την ίδια στιγμή Άλμπον, Χούλκενμπεργκ και Μάγκνουσεν χτύπησαν και ο αγώνας τους καταστράφηκε. Η διακοπή διήρκησε περισσότερο απ’ ότι θα περίμενε κανείς με την κόκκινη σημαία να σταματά τον αγώνα.

Στη 2η εκκίνηση ο Νόρις ήταν 2ος αλλά δεν μπόρεσε να προβληματίσει το Φερστάπεν. Ούτε στην πρώτη στροφή, ούτε στη μοναδική ευκαιρία που είχε να πιέσει τον Ολλανδό οδηγό. Ο Νόρις έφτασε το Φερστάπεν λόγω των ελαστικών. Όλοι οι οδηγοί πλην του Σάρτζαντ είχαν εκκινήσει με τη μαλακή γόμα (C4), που χρειάζονταν διαχείριση. Ανάλογα το πόσο πίεζες το ελαστικό παρουσίαζε τοπική υπερθέρμανση και μετατόπιση γόμας που επηρέαζε το ρυθμό. Μόλις καθάριζε από τις αποκολλήσεις η επιφάνεια του ελαστικού, η απόδοσή του σταθεροποιούνταν και ο ρυθμός βελτιώνονταν. Ο Νόρις λόγω αυτής της διακύμανσης βρέθηκε μια φορά σε θέση να πιέσει το Φερστάπεν αλλά ο Ολλανδός αντέδρασε ανοίγοντας τη διαφορά.

Όλοι οι οδηγοί ακολούθησαν το ίδιο μοτίβο στρατηγικής: Μαλακή/μέση/μαλακή γόμα. Η σκληρή δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου στον αγώνα. Πίσω από τους Φερστάπεν και Πέρεζ δόθηκε μάχη για την 3η θέση. Ο Χάμιλτον έχασε σύντομα το ρυθμό του, με τη Mercedes να αντιμετωπίζει προβλήματα φθοράς και ο Ράσελ το ίδιο. Μάλιστα ο νεαρός Βρετανός της Mercedes αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω υπερθέρμανσης της υβριδικής μηχανής. Ο Σέρτζιο Πέρεζ έδωσε μάχες για να ανέβει, πέρασε τις Mercedes αλλά και το Σάινθ και το Στρολ. Κατάφερε να φτάσει στην 4η θέση και άρχισε να πιέζει τον Αλόνσο για το βάθρο. Ο Ισπανός με την μεταμορφωμένη Aston Martin πούλησε ακριβά το τομάρι του, κρατώντας πίσω του τον Μεξικάνο με το ταχύτερο μονοθέσιο για 20 γύρους. Ο Πέρεζ ήταν στη ζώνη DRS αλλά ο Αλόνσο κατάφερε αξιοποιώντας την επιπλέον ηλεκτρική ώθηση να ξεμακραίνει πριν την είσοδο στις ευθείες όπου είχε DRS ο Μεξικάνος να κρατιέται μπροστά. Εν τέλει ο Πέρεζ τον πέρασε στο φινάλε αλλά ο Αλόνσο αντέδρασε και ξαναπήρε την 3η θέση δυο γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας. Οι δυο τους έφτασαν μονομαχώντας ως τον τερματισμό όπου έπεσαν μαζί στο νήμα, ο Αλόνσο κέρδισε για 53 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Μετά το τέλος του αγώνα o Αλόνσο που εκκινούσε 4ος, τόνισε: «Για μένα ήταν σαν 30 γύρους που είχα την πίεση από τον Τσέκο. Αλλά όταν με πέρασε δύο γύρους μέχρι το τέλος, σκέφτηκα, εντάξει, αυτό έφυγε, το βάθρο δεν είναι πια δυνατό. Αλλά φρέναρε νωρίς στη στροφή 1 και κόλλησα πίσω του και πήγα για την στροφή 4 να περάσω. Αυτό είναι ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα για την ομάδα. Δυσκολευόμαστε εδώ και μερικούς μήνες, ειδικά στα δύο τελευταία GP με δύο εγκαταλείψεις. Αυτό λοιπόν το βάθρο είναι για όλους στο εργοστάσιο. Συνεχίζουμε να παλεύουμε μέχρι τον τελευταίο γύρο. Προφανώς ακόμα μαθαίνουμε για το μονοθέσιο. Αυτά τα μονοθέσια είναι τόσο πολύπλοκα αεροδυναμικά, οπότε πειραματιστήκαμε λίγο για να βρούμε την κατεύθυνση».

Ο Πέρεζ μετά το τέλος του αγώνα έσπευσε να συγχαρεί τον Αλόνσο για τη συναρπαστική μονομαχία που είχαν. Αγκαλιάστηκαν και ο Μεξικάνος δήλωσε: «Ας ξεκινήσουμε από την αρχή, μου πήρε λίγη ώρα να περάσω τις Mercedes και αυτό μου χάλασε τον αγώνα, μετά από αυτό ήμασταν πάντα πίσω από τον Φερνάντο. Τον έφτασα και προς το τέλος ήρθαμε πραγματικά κοντά στο βάθρο. Πρέπει να πω μπράβο στον Φερνάντο γιατί ήταν ένας υπέροχος αγώνας και πραγματικά δίκαιος αγώνας. Μεταξύ μας, όποιος ανέβηκε στο βάθρο, το άξιζε, και το πήρε. Είχα την ευκαιρία και την πήρα αλλά ήταν πολύ γρήγορος στις ευθείες και δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να είχα κάνει κάτι διαφορετικό στους τελευταίους γύρους. Νομίζω ότι αυτός ο ρυθμός ήταν εκεί τα τελευταία Σαββατοκύριακα, αλλά δεν μπορέσαμε να τα βάλουμε όλα μαζί, ήταν θέμα χρόνου να έρθει. Ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο για εμάς τώρα πάμε στο Βέγκας».

Ο επόμενος αγώνας προτελευταίος του πρωταθλήματος είναι προγραμματισμένος στο Λας Βέγκας στις 18/11. Ενδιαφέρον έχει η μάχη για τη 2η θέση στους κατασκευαστές όπου προηγείται η Mercedes και ακολουθεί η Ferrari με 20 βαθμούς διαφορά.

Η τελική κατάταξη ήταν:

Διαβάστε επίσης:

F1 Βραζιλία: Νίκη Φερστάπεν στο Sprint!

Μercedes CLE: Δίπορτο, 4θεσιο κουπέ!

Οδηγώντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο