Ο 24χρονος Βρετανός διατήρησε το προβάδισμα σε όλο τον αγώνα. Πίσω του είχαμε μάχη στρατηγικής για τις άλλες θέσεις στο βάθρο.

Το Βραζιλιάνικο GP ήταν μια πολύ καλή παράσταση που είχε στις σωστές δόσεις όλα τα στοιχεία: Δράμα, συγκρούσεις, αυτοκίνητα ασφαλείας, ποινές, προσπεράσματα, ίντριγκα και έναν νέο νικητή: Τζόρτζ Ράσελ. Ο νεαρός ταλαντούχος Βρετανός αφού έκανε για 3 χρόνια το αγροτικό του στη Williams αντικατέστησε φέτος το Μπότας στη Mercedes.

Ο πρωταθλητής της F2 το 2018 είχε κάνει αισθητή την παρουσία του στο grid από τον τελευταίο αγώνα του 2020 στο Σακχίρ όταν αντικατέστησε το Χάμιλτον που νοσούσε από Covid. Τότε έχασε την πρώτη του νίκη στις λεπτομέρειες.

F1 Βραζιλία: Παρθενική νίκη Ράσελ!

Στο Ιντερλάγος όμως ήταν διαφορετικά. Ο Ράσελ διατήρησε το προβάδισμα στην εκκίνηση (σ.σ: εκκινούσε πρώτος γιατί είχε κερδίσει στον αγώνα σπριντ) και δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή (σύγκρουση Μάγκνουσεν Ρικιάρντο) αλλά και κοντά στον 50στο γύρο (εγκατάλειψη Νόρις από μηχανικό πρόβλημα) δεν επηρέασε την προσπάθεια του Βρετανού με τη Mercedes.

Ο Ράσελ ήταν αλάνθαστος και δεν υπέπεσε σε κανένα λάθος παρά την πίεση του Χάμιλτον πίσω του. Οι Mercedes που δεν είχαν πάρει νίκη φέτος παρότι είχαν βρεθεί αρκετές φορές στο βάθρο ειδικά στους τελευταίους αγώνες, κατάφεραν να κάνουν το 1-2 στη Βραζιλία.

F1 Βραζιλία: Παρθενική νίκη Ράσελ!

Ρόλο σ’ αυτό έπαιξε και η σπουδή του Ράσελ να αργήσει στην επανεκκίνηση στον 7ο γύρο. Ο Βρετανός το έκανε αυτό για να υπάρχει μικρότερη απόσταση με τέρμα γκάζι ως το τέλος της ευθείας άρα λιγότερος κίνδυνος να κολλήσει κάποιος πίσω του. Η ενέργειά του αιφνιδίασε το Χάμιλτον ο οποίος άργησε να εκκινήσει. Ο Φερστάπεν κόλλησε πίσω του βγήκε από την εξωτερική στην πρώτη στροφή, μπήκαν μαζί στο σικέιν του Σένα αλλά ο Βρετανός δεν χαρίστηκε στον πρωταθλητή.

Τοποθέτησε τη Mercedes στην έξοδο με τρόπο τέτοιο που ο Φερστάπεν αναγκάστηκε να πατήσει το εσωτερικό κερμπ. Αποσταθεροποιήθηκε έχασε το εμπρός μέρος χτύπησε τη Mercedes και ο ίδιος αναγκάστηκε ν’ αλλάξει πτέρυγα.

Ο Χάμιλτον που περίμενε τη σύγκρουση ανοίχτηκε, πήρε το δρόμο διαφυγής διατηρήθηκε μπροστά από το Φερστάπεν και συνέχισε με πληγωμένο πάτωμα πέφτοντας προσωρινά εκτός δεκάδας. Σιγά σιγά ανέβηκε ξανά 2ος δεν μπόρεσε όμως να απειλήσει το Ράσελ. Οι αγωνοδίκες επέβαλαν και ποινή 5 sec στο Φερστάπεν για την σύγκρουση με το Χάμιλτον. Ο Ολλανδός τόνισε ότι δεν κατανοεί το σκεπτικό τους: «Δε καταλαβαίνω γιατί πήρα ποινή, δεν πειράζει ούτως ή άλλως δεν είχαμε ρυθμό σήμερα».

Λίγο μετά τη σύγκρουση Φερστάπεν Χάμιλτον είχαμε και σύγκρουση Νόρις Λεκλέρκ. Ο Μονεγάσκος με τη Ferrari προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική το Βρετανό ακούμπησαν οι ρόδες τους και ο Λεκλέρκ βρέθηκε στα λάστιχα. Σαν από θαύμα κατάφερε να φτάσει στα πιτ και αφού άλλαξε αεροτομή συνέχισε και τερμάτισε τελικά 4ος. Αντίθετα ο Νόρις με ζημιά έχασε το ρυθμό του και εγκατέλειψε λίγο πριν τον τερματισμό.

Για τη McLaren ήταν σημαντική απώλεια βαθμών καθώς οι Alpine έκαναν καλό αγώνα με τον Αλόνσο να τερματίζει 5ος και τον Οκόν 8ος. Οι 14 αυτοί βαθμοί έδωσαν σοβαρό προβάδισμα στη Γαλλική ομάδα στη μάχη της 4ης θέσης των κατασκευαστών.

Στη μάχη της 2ης θέσης οι Mercedes που πήραν 44 βαθμούς μείωσαν τη διαφορά στους 19 βαθμούς από τη Ferrari. Στη μάχη της 2η θέσης για τους οδηγούς ισοβαθμούν οι Λεκλέρκ, Πέρεζ. Αμφότεροι ζήτησαν να τους δώσουν τη θέση τους οι Σάινθ και Φερστάπεν για να μαζέψουν περισσότερους βαθμούς, αμφότεροι εισέπραξαν το όχι ως απάντηση. Με ότι αυτό συνεπάγεται για τις εσωτερικές ισορροπίες στις δυο ομάδες.

Ο Πέρεζ δήλωνε απογοητευμένος από την απόδοση της Red Bull με τη μέση γόμα. Προφανώς οι Ταύροι χαλάρωσαν μετά την κατάκτηση των τίτλων. Ο Πέρεζ δήλωσε απογοητευμένος που δεν τον στήριξε ο Φερστάπεν δίνοντάς του τη θέση στο τέλος: «Το συζητήσαμε ως ομάδα, προχωράμε, θα έχω τη στήριξη που χρειάζομαι στο Άμπου Ντάμπι».

Ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς είναι αυτή την Κυριακή 20/11. Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:

Με βάση τη βαθμολογία είναι ανοιχτές οι μάχες για τη 2η θέση στους κατασκευαστές ανάμεσα σε Ferrari (+19 βαθμοί) και Mercedes, η 4η θέση στους κατασκευαστές ανάμεσα σε Alpine(+19 βαθμοί) και McLaren, η 6η θέση στους κατασκευαστές ανάμεσα σε Alfa Romeo (+5 βαθμοί) και Aston Martin και η 8η θέση στους κατασκευαστές ανάμεσα σε Haas (+2 βαθμοί) και Alpha Tauri.

Διαβάστε επίσης:

Στην Ελλάδα το νέο C5 Aircross

Porsche Taycan: Ξεπέρασε τις 100.000!