Μετά από έναν συναρπαστικό αγώνα στην Πόλη του Μεξικού, η Formula 1 κατευθύνεται στη Νότια Αμερική για τον 21ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της FIA Formula 1 2024, το Grand Prix του Σάο Πάολο.
Ένας πραγματικά κλασικός αγώνα στο Autódromo Jose Carlos Pace, γνωστό ως Ιντερλάγος.
Πρόκειται για την τέταρτη μικρότερη πίστα που χρησιμοποιείται αυτήν τη στιγμή στη Formula 1, αλλά ο συνδυασμός των ευθειών υψηλής ταχύτητας που συνδέονται με μεσαίες και αργές στροφές προσφέρει άφθονο δράμα.
Είναι μια ιδανική τοποθεσία για σύντομες, έντονες εκρήξεις δράσης και ως εκ τούτου το Ιντερλάγος φιλοξενεί τον τέταρτο φετινό αγώνα Sprint. Το μέγιστο των βαθμών που μπορεί να πάρει κάποιος στο συγκεκριμένο αγώνα είναι 34: 8 για το Sprint, 25 για το Grand Prix και ένας για τον ταχύτερο γύρο.
Οπότε το Grand Prix της Βραζιλίας μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο και στους δύο τίτλους. Στο Πρωτάθλημα Οδηγών, ο Φερστάπεν προηγείται με 362, αλλά η 6η θέση στο Μεξικό, έναντι της δεύτερης θέσης του βασικού αντιπάλου του για τον τίτλο, Λάντο Νόρις έφερε τη διαφορά μεταξύ των, στους 47 βαθμούς.
Ο Λεκλέρκ που ήταν τρίτος στο Μεξικό, βρίσκεται 23 βαθμούς πίσω από το Νόρις και θεωρητικά παραμένει στη μάχη του τίτλου. Αντίστοιχα στους κατασκευαστές η McLaren προηγείται με 566 βαθμούς, αλλά η πρώτη και η τρίτη θέση της Ferrari στο Μεξικό ανέβασαν τους κόκκινους στη δεύτερη θέση με 537 βαθμούς, αφήνοντας τη Red Bull Racing στην 3η θέση με 512 βαθμούς. Απομένουν να μοιραστούν 206 βαθμοί (4 Χ 44 +2χ15) και όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Στο Ιντερλάγος ένας κατασκευαστής μπορεί να πάρει μέχρι 49 βαθμούς.
Το Βραζιλιάνικο GP είναι ο προτελευταίος αγώνας επί Αμερικανικού εδάφους, έπεται το GP Las Vegas (24/11). To Ιντερλάγος φτιάχτηκε πριν 83 χρόνια και έχει φιλοξενήσει αγώνα, 31 φορές. Συνολικά έχουν διεξαχθεί 50 GP στη Βραζιλία.
Σε αρκετές περιπτώσεις κρίθηκε εκεί το πρωτάθλημα! Η πίστα έχει μήκος 4309m και μοναδικά χαρακτηριστικά: Βρίσκεται σε υψόμετρο 800m περιλαμβάνει 14 ως επί το πλείστο αργές στροφές και δυο μεγάλες ευθείες, με αντίστοιχες ζώνες DRS.
Φέτος τόσο το pit lane όσο και η πίστα έχουν στρωθεί με νέα άσφαλτο. Το έργο ολοκληρώθηκε πρόσφατα και η άσφαλτος καθαρίστηκε σχολαστικά με σύστημα υψηλής πίεσης νερού για να αφαιρεθεί η γυαλάδα που εμφανίζεται συνήθως στην καινούργια άσφαλτο, αυξάνοντας παράλληλα και την τριβή της επιφάνειας.
Συνεπώς, η επιφάνεια της πίστας θα είναι ένας εντελώς άγνωστος παράγοντας για τους οδηγούς και τις ομάδες αυτό το Σαββατοκύριακο.
Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο περίπλοκη, καθώς η Pirelli διάλεξε να φέρει πιο μαλακά ελαστικά στη Βραζιλία σε σχέση με πέρυσι: η C3 θα είναι η σκληρή γόμα, η C4 η μεσαία και η C5 η μαλακή.
Επιπλέον, είναι Σαββατοκύριακο με αγώνα Σπριντ, οπότε υπάρχει μόνο μία περίοδος ελεύθερων δοκιμαστικών για τις ομάδες να βρουν τις ιδανικές ρυθμίσεις, αν και, όπως φάνηκε στο Όστιν, το Sprint αξιοποιήθηκε για τη ρύθμιση της ισορροπίας κρατήματος του μονοθεσίου πριν τον κανονικό αγώνα.
Στο Ιντερλάγος, οι πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά στις 15 στροφές της πίστας που έχει με αντίθετη φορά από τους δείκτες του ρολογιού, είναι μέτριας προς χαμηλής έντασης και καλά κατανεμημένες και στους δύο άξονες.
Επίσης, η νέα επιφάνεια της πίστας μπορεί να επιτρέψει ταχύτερους χρόνους γύρου, με αποτέλεσμα την αύξηση της καταπόνησης στα ελαστικά.
Το Βραζιλιάνικο Σαββατοκύριακο προσφέρει συνήθως εντυπωσιακή δράση.
Η πίστα ονομάστηκε προς τιμήν του José Carlos Pace, προσφέρει αρκετές ευκαιρίες για προσπεράσεις, ενώ άλλοι παράγοντες, όπως η υψηλή πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας και ο εξαιρετικά ευμετάβλητος καιρός, κάνουν το αποτέλεσμα του αγώνα αβέβαιο και δύσκολο να το προβλέψεις.
Συνήθως, η ταχύτερη στρατηγική είναι αυτή των δυο αλλαγών με χρήση των πιο μαλακών ελαστικών.
Πέρυσι, όλοι οι οδηγοί, εκτός από έναν, ξεκίνησαν με μαλακά ελαστικά, αλλά η κόκκινη σημαία μετά την εκκίνηση, επέτρεψε την αλλαγή σε μεσαία ελαστικά, πριν τελειώσουν τον αγώνα με ένα ακόμα σετ μαλακών.
Φέτος, το γεγονός πως έχουν επιλεγεί πιο μαλακές γόμες ελαστικών μπορεί να διευρύνει το φάσμα πιθανών στρατηγικών και να κάνει τον αγώνα ακόμα πιο συναρπαστικό.
Οι κλίσεις στις αεροτομές είναι υψηλές καθώς το οδόστρωμα είναι λείο αλλά έχει πολλές αναπηδήσεις. Οι μηχανικοί αναγκάζονται να αυξήσουν την απόσταση από το έδαφος, αυτό οδηγεί σε μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης και διαταράσσει τις ισορροπίες δυνάμεων.
Οι Βραζιλιάνοι έχουν πάθος για τη Formula 1. H Formula 1 έχει μακρά ιστορία στη χώρα τους.
Στη σύγχρονη ιστορία της F1 από το 1950 ως σήμερα έχουν αγωνιστεί 32 οδηγοί με καταγωγή από τη Βραζιλία. Τρεις εξ αυτών έχουν στεφθεί παγκόσμιοι πρωταθλητές: Σένα (3), Πικέ (3), Φιτιπάλντι (2).
Μετά την αποχώρηση του Μάσα το 2017 δεν έχει αγωνιστεί Βραζιλιάνος στη F1 σταθερά όλη τη σεζόν. Αυτό είχε να συμβεί από το 1969.
Παραταύτα οι κερκίδες στο Ιντερλάγος θα είναι κατάμεστες από εκατοντάδες χιλιάδες Βραζιλιάνους, που θα χορεύουν σάμπα και καποέιρα, θα υποστηρίζουν τους Λατίνους οδηγούς και θα παθιάζονται με την δράση στην πίστα.
Από τους 20 οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση, πολυνίκης είναι ο Χάμιλτον (3 νίκες). Ο Φερστάπεν έχει κερδίσει εκεί το 2019 και πέρυσι. To 2022 είχε κερδίσει για πρώτη φορά στην καριέρα του ο Ράσελ.
Φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια από τον τραγικό θάνατο του Ayrton Senna και, όπως συνέβη στην Ίμολα τον Μάιο, εκδηλώσεις και αφιερώματα θα πραγματοποιηθούν και στο Ιντερλάγος.
Η Pirelli, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Senna, θα δημοπρατήσει μια ειδική έκδοση του βραβείου Pole Position στα χρώματα της βραζιλιάνικης σημαίας, με το εμβληματικό λογότυπο του θρυλικού οδηγού.
Επίσης, όπως και στους πέντε προηγούμενους αγώνες φέτος, θα κυκλοφορήσει μια ειδική έκδοση καπέλου βάθρου της Pirelli στα χρώματα της σημαίας με το λογότυπο του Senna, αποτίοντας φόρο τιμής σε έναν οδηγό που θα μείνει για πάντα στη μνήμη όχι μόνο όλων των Βραζιλιάνων αλλά και όλων όσοι αγαπούν τη Formula 1.
Στο Formula 1 Show που ξεκινά αποκλειστικά στο ANT1+ μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα μπορείτε να παρακολουθήσετε μεταξύ άλλων ένα αφιέρωμα στην ιστορία του Βραζιλιάνικου GP.
Στην παρουσίαση της εκπομπής θα πλαισιώσουν τους Τάκη Πουρναράκη, Πάνο Σεϊτανίδη οι: Μαρία Θωμά, Κώστας Λεώνης, Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης.
Ο Σταμάτης Κατσίμης θα σχολιάζει από τη θέση του οδηγού τις προσπάθειες των συναθλητών του. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης απευθείας μετάδοση F1 Kids για τον κυρίως αγώνα σε περιγραφή της Μαρίας Ανδρεάδη και σχολιασμό του νεαρού Θοδωρή Κωτιώνη.
Διαβάστε επίσης:
Χρήστος Σταϊκούρας: Υπεγράφη η σύμβαση έργου 53 εκατ. ευρώ για την άρδευση στην Ερμιονίδα
Shell: Συνεχίζει τις επαναγορές μετοχών αξίας 3,5 δισ. δολ. – Κέρδη καλύτερα από τις προβλέψεις