Ο Φερστάπεν θέλει να συνεχίσει το σερί νικών σε μια πίστα που λόγω υψομέτρου έχει και πάλι θεωρητικά, προβάδισμα η Red Bull.
Μετά τον αγώνα της προηγούμενης Κυριακής στο Μεξικό όπου κέρδισε ο Φερστάπεν το πρωτάθλημα συνεχίζεται με το GP της Βραζιλίας, 19ο φετινό αγώνα ενώ απομένουν άλλοι 3 σε Κατάρ (21/11) , Σαουδική Αραβία (5/12) και Άμπου Ντάμπι (12/12).
To Βραζιλιάνικο GP είναι το τελευταίο φετινό GP όπου θα έχουμε κατατακτήριο αγώνα (21:30 -22:00 13/11). Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι σήμερα στις 21:00 ενώ ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για την Κυριακή στις 19:00 (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote).
Στην πίστα του Ιντερλάγος (σ.σ: ανάμεσα σε δυο λίμνες) πολλές φορές στο παρελθόν κρίθηκε ο τίτλος. Αρχής γενομένης από το 2008 όταν ο Μάσα πανηγύριζε τη νίκη και ο Χάμιλτον προσπερνούσε τον Γκλοκ στην τελευταία στροφή για να πάρει τον πρώτο του τίτλο.
Ο Βραζιλιάνος ήθελε τότε νίκη και το Βρετανό από την 6η θέση και κάτω. Η βροχή έφερε τα πάνω κάτω στην αρχή και το τέλος του αγώνα, με το Χάμιλτον να είναι 6ος στην τελευταία ανηφορική αριστερή στροφή. Εκεί ο Βρετανός πέρασε τον Τίμο Γκλοκ του οποίου η Toyota φορούσε σλικ ελαστικά ανέβηκε στην 5η θέση και πανηγύρισε το πρωτάθλημα. Πρωταθλητές στην ίδια πίστα αναδείχτηκαν το 2007 ο Ράικονεν και το 2009 ο Τζένσον Μπάτον.
Το 2012 στο Ιντερλάγος είχαμε έναν ακόμη επικό αγώνα που έκρινε τον τίτλο υπέρ του Φέτελ. Αντίπαλός του ήταν ο Αλόνσο με τη Ferrari. Η βροχή είχε προσθέσει τη δική της ένταση από νωρίς και λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση ο Φέτελ βρέθηκε τελευταίος με πληγωμένο μονοθέσιο. Έδωσε συγκλονιστική μάχη για ν’ ανέλθει στην κατάταξη και τα κατάφερε τελικά στο φινάλε. Ο Αλόνσο τερμάτισε 2ος αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό.
Φέτος τίποτα δεν κρίνεται στο Ιντερλάγος, αλλά Χάμιλτον και Mercedes θέλουν νίκη και μόνο για να παραμείνουν στο παιχνίδι της διεκδίκησης του τίτλου. Ο Φερστάπεν προηγείται με διαφορά 19 βαθμών αν κερδίσει στη Βραζιλία μετά δε θα χρειάζεται παρά μόνο δεύτερες θέσεις στους εναπομείναντες αγώνες για να πάρει τον τίτλο. Οπότε για το Χάμιλτον είναι σαν τελικός ο συγκεκριμένος αγώνας, πρέπει οπωσδήποτε να μειώσει τη διαφορά.
Ταυτόχρονα η Mercedes έχει διαφορά πλέον, μόνο ένα βαθμό από τη Red Bull, πρέπει οπωσδήποτε λοιπόν αν θέλει να παραμείνει επικεφαλής να έχει τους Χάμιλτον, Μπότας μπροστά από τους Φερστάπεν, Πέρεζ, αυτό φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολο. Την ίδια στιγμή στη μάχη της 3ης θέσης στους κατασκευαστές η Ferrari έχει προβάδισμα 13.5 βαθμών έναντι της McLaren.
Ο γύρος πίστας στη Βραζιλία είναι ένας από τους πιο μικρούς σε μήκος αλλά πιο έντονους όλης της χρονιάς. Η φορά της πίστας είναι αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού κάτι που δεν είναι σύνηθες στη Formula 1. Υπάρχει πολύ δουλειά τόσο για τα ελαστικά όσο και για τους οδηγούς καθώς η πίστα του Iντερλάγος απαιτεί μεγάλη προσπάθεια από άποψη φυσικής κατάστασης.
Οι καιρικές συνθήκες μπορεί να περιπλέξουν τα πράγματα ακόμη πιο πολύ. Η Pirelli έχει πέντε εργοστάσια στην Βραζιλία περισσότερα απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας. Εκεί φτιάχνονται ελαστικά για αυτοκίνητα δρόμου, για φορτηγά, για μηχανές αλλά υπάρχει και ένα εργοστάσιο κατασκευής συρματόσχοινων που χρησιμοποιούνται στο σκελετό του ελαστικού.
Το όριο σ’ αυτή την πίστα έρχεται από τα πίσω ελαστικά και ειδικότερα από το πίσω δεξιά που καταπονείται περισσότερο λόγω της φοράς που είναι αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού. Τα ελαστικά συχνά υπόκεινται σε συνδυασμό δυνάμεων στο Ιντερλάγος καθώς ασκούνται ταυτόχρονα διαμήκη και εγκάρσια φορτία. Αυτό αυξάνει τη θερμοκρασία της γόμας. Η Pirelli έχει στη διάθεση των οδηγών τις μεσαίες γόμες της γκάμας της: C2, C3, C4 όπως στα τελευταία δυο GP σε ΗΠΑ και Μεξικό.
Τα επίπεδα κάθετης δύναμης είναι γενικώς υψηλά. Η μηχανική και η αεροδυναμικά παραγόμενη πρόσφυση έχουν εξίσου μεγάλη επίδραση. Το Ιντερλάγος με διαδρομή μόλις 4.309m είναι η πιο μικρή μόνιμη πίστα όπου γίνεται αγώνας F1. Η φορά προς τα αριστερά έχει ως συνέπεια μια αυξημένη και ταυτόχρονα ασυνήθιστη φόρτιση της αριστερής πλευράς του σώματος του οδηγού.
Η πίστα βρίσκεται στα περίχωρα του Σάο Πάλο μιας μεγαλούπολης 11 εκ. κατοίκων. Το υψόμετρο των 800 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας συνεπάγεται απώλειες ισχύος της τάξεως του 8% για τις υβριδικές μηχανές όπως και στο Μεξικό. Αυτό συμβαίνει γιατί ο αέρας είναι πιο αραιός σ’ αυτό το υψόμετρο. Πρακτικά μπορεί κανείς να υπολογίσει πως για κάθε 100 μέτρα ανόδου οι κινητήρες χάνουν 1%.
Βέβαια πιο αραιός αέρας συνεπάγεται και λιγότερο καύσιμο ώστε να επιτευχθεί η ιδανική στοιχειομετρική αναλογία αέρα – βενζίνης. Το ίδιο φαινόμενο ακόμη πιο έντονο παρατηρήσαμε φέτος και στο Μεξικό όπου το υψόμετρο φτάνει τα 2280m. Υπάρχουν δυο ζώνες DRS μια στην αρχή της ευθείας εκκίνησης τερματισμού και μια ανάμεσα στις στροφές 3 και 4.
O αγώνας αυτής της Κυριακής θα είναι ο 48ος στη Βραζιλία, 37 απ’ αυτούς έχουν γίνει στο Ιντερλάγος που φιλοξενεί το GP από το 1990. Στον αγώνα δεν υπάρχει Βραζιλιάνος οδηγός στην εκκίνηση. Στο παρελθόν Βραζιλιάνοι που έχουν κερδίσει τον αγώνα είναι οι Έμερσον Φιτιπάλντι, Κάρλος Πάτσε, Νέλσον Πικέ, Άιρτον Σένα, και Φελίπε Μάσα.
Πολυνίκης οδηγός στη συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο άτυχος Μ. Σουμάχερ με 4 νίκες. Απ’ όσους θα εκκινήσουν την Κυριακή νικητές στο Ιντερλάγος είναι οι Ράικονεν, Φέτελ, Χάμιλτον και Φερστάπεν.