Η πρώτη ημέρα δράσης στην πίστα του Σπα είχε διάφορες αποχρώσεις του πορτοκαλί.

Ο Φερστάπεν ήταν ο ταχύτερος στην πρώτη περίοδο το FP1, με χρόνο 1’43”372, προς μεγάλη χαρά του πορτοκαλί λαού, οπαδών του, που γέμισε τις εξέδρες και τις θέσεις θέασης γύρω από την πίστα των Αρδεννών. Ωστόσο, στη δεύτερη περίοδο, ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και η Red Bull έπρεπε να παραχωρήσουν την πρώτη θέση στα πορτοκαλί μονοθέσια. Ο Μαξ βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης χρόνων στην FP2 μετά την πρώτη του προσπάθεια με μαλακά ελαστικά με χρόνο 1’42”477, αλλά στη συνέχεια ήταν σαφής η υπεροχή των McLaren του Oscar Piastri, μόλις κατά δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου και στη συνέχεια, πιο εμφατικά, από τον Lando Norris που σημείωσε χρόνο 1’42”260. Ο χρόνος του Άγγλου ήταν όχι μόνο πολύ ταχύτερος από τον χρόνο pole position του 2022, 1’43”655 που είχε σημειώσει ο Verstappen, αλλά ήταν επίσης κάτω από τον προβλεπόμενο χρόνο των 1’42”800. Grand Prix του 2023 έγινε σε μορφή Sprint και οι δύο προκριματικές περιόδοι δεν ήταν συγκρίσιμες με τους σημερινούς χρόνους καθώς η πίστα ήταν βρεγμένη.

1

Oι δύο περίοδοι διεξήχθησαν σε παραπλήσιες συνθήκες, με συννεφιά και θερμοκρασίες πίστας που κυμαίνονταν από 37 °C στο FP1 έως 30 °C στο FP2. Δώδεκα από τους είκοσι οδηγούς δοκίμασαν μ’ ένα σετ σκληρών ελαστικών από τα δύο που μπορούν να χρησιμοποιήσουν ανά αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Μόνο οι οδηγοί της Mercedes, της Ferrari, της McLaren και της Alpine έχουν κρατήσει και τα δύο σετ. Παρατηρήθηκαν μερικές τομές σε ορισμένα ελαστικά, που προκλήθηκαν από χαλίκι που έφεραν στην πίστα τα μονοθέσια εξαντλώντας τα όρια.

Το γεγονός ότι μεγάλα τμήματα της πίστας έχουν ανακατασκευαστεί έχει οδηγήσει σε μια σημαντική αύξηση της πρόσφυσης, κάτι που από τη μία πλευρά την έκανε πολύ πιο γρήγορη, ήδη κατά σχεδόν 1.4 δευτερόλεπτα σε σχέση με την pole position πριν από δύο χρόνια, την τελευταία φορά που υπήρχε ένα ρεαλιστικό σημείο αναφοράς, ενώ από την άλλη πιθανώς οδήγησε σε αύξηση του της τοπικής παραμόρφωσης των ελαστικών ειδικά με τη μέση και μαλακή γόμα. Αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση της φθοράς σε μεγάλη απόσταση.

Καθώς προβλέπεται ότι η πίστα θα είναι βρεγμένη αύριο και μετά στεγνή την Κυριακή, οι ομάδες θα πρέπει να βασιστούν στα δεδομένα που συλλέχθηκαν σήμερα για να καταλήξουν στη καλύτερη ρύθμιση και στρατηγική σε μια πίστα όπου είναι ήδη πιο περίπλοκο από το συνηθισμένο να βρεθεί ο σωστός συμβιβασμός μεταξύ της ανάγκης για αεροδυναμική απόδοση, σύγκλιση τροχών (γωνία κάμπερ) για να σταματήσουν τα ελαστικά να γλιστράνε, ειδικά στον δεύτερο τομέα, και διατήρηση καλής τελικής ταχύτητας για να είναι ανταγωνιστικοί στον πρώτο και τρίτο τομέα. Σε σύγκριση με αυτό που είδαμε τα προηγούμενα δύο χρόνια με αυτή τη νέα γενιά μονοθεσίων η σκληρή γόμα C2 φάνηκε αρκετά ανταγωνιστική και θα μπορούσε να είναι μια καλή επιλογή για τον αγώνα, πράγμα που εξηγεί γιατί τέσσερις ομάδες κράτησαν δύο σετ για κάθε έναν από τους οδηγούς τους.

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για αύριο στις 17:00 ώρα Ελλάδος (απευθείας ΑΝΤ1+) . Η τελική κατάταξη στο FP2 ήταν:

Διαβάστε επίσης

Στη Haas ο Οκόν!