Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

F1 Βέλγιο: Αντρικό Σπα!

Μια ανάσα πριν τη σύντομη καλοκαιρινή ανάπαυλα η F1 που βρίσκεται στα καλύτερά της με 7 νικητές σε 13GP πάει για… Σπα.

Το 14ο φετινό GP θα διεξαχθεί στην ιστορική πίστα του Σπα Φρανκοσάμπ. Πρόκειται για το 68ο Βελγικό GP, τα 56 από αυτά έχουν διεξαχθεί σ’ αυτή την πίστα. Πρόκειται για την μεγαλύτερη σε μήκος (7km) διαδρομή του πρωταθλήματος και ταυτόχρονα για την αγαπημένη των περισσοτέρων οδηγών, καθώς θέτει μια απαιτητική οδηγική πρόκληση.

Στροφές όπως η Eau Rouge, η Raidillion και η Pouhon αποτελούν σημείο αναφοράς για τους αθλητές όλων των κατηγοριών. Η πρώτη φορά που έγινε αγώνας εκεί το 1921 η αρχική διαμόρφωση της πίστας ήταν στα 15km και διέρχονταν από τα χωριά Francorchamps, Stavelot, Malmedy.

Tο πρώτo GP το 1925 από τότε έχουν αλλάξει πολλά το μήκος της πίστας μειώθηκε με γνώμονα την ασφάλεια (1979) αλλά ο χαρακτήρας της δεν αλλοιώθηκε. Το ρίσκο που παίρνουν οι οδηγοί ανεβαίνοντας με τέρμα γκάζι την Eau Rouge και τα δυστυχήματα που έχουν γίνει στην έξοδό της τα τελευταία χρόνια, δίνουν μια δραματική διάσταση στον αγώνα.


Στη σημερινή της μορφή η πίστα του Σπα έχει 19 στροφές, ο αγώνας διαρκεί 44 γύρους και το ρεκόρ γύρου είναι στο 1:46.286, ανήκει δε από το 2018, στο Βάλτερι Μπότας που σήμερα οδηγεί για τη Sauber. Ο καιρός είναι πάντα απρόβλεπτος εκεί, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που βρέχει στη μια άκρη της πίστας και έχει ήλιο στην άλλη άκρη. Τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί προ πολλού και οι οργανωτές περιμένουν σχεδόν 300.000 θεατές.

Ανάμεσά τους και εκατοντάδες Έλληνες που άδραξαν την ευκαιρία αλλαγής ημερομηνίας του Βελγικού GP (ήρθε από τέλη Αυγούστου, τέλη Ιουλίου από πέρυσι) για να συνδυάσουν τις διακοπές τους με την παρακολούθηση ενός αγώνα. H πρόβλεψη του καιρού δίνει υψηλή πιθανότητα βροχής και τις τρεις μέρες του αγώνα. Θεωρείται βέβαιο πως θα επηρεαστούν οι ελεύθερες και οι κατατακτήριες δοκιμές, μένει να δούμε τι θα γίνει στον αγώνα.

Το τελευταίο GP ήταν συναρπαστικό με τελικό νικητή τον Όσκαρ Πιάστρι. Η F1 μετρά επτά διαφορετικούς νικητές σε 13 αγώνες και βρίσκεται στα καλύτερα της. Μπορεί ο Μαξ Φερστάπεν να έχει κερδίσει 7 αγώνες και να προηγείται στο πρωτάθλημα με διαφορά 76 βαθμών από το δεύτερο Νόρις, αλλά η τελευταία του νίκη ήταν τον Ιούνιο, στην Ισπανία. Από την αρχή της σεζόν έχουν πάρει από μια νίκη οι οδηγοί της Ferrari (Σάινθ/Αυστραλία, Λεκλέρκ/Μονακό) οι οδηγοί της Mercedes (Ράσελ/Αυστρία, Χάμιλτον/Βρετανία) και οι οδηγοί της McLaren (Νόρις/Μαϊάμι, Πιάστρι/Ουγγαρία).

H McLaren έχει το ταχύτερο μονοθέσιο αυτή τη στιγμή και αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στο Σπα, κόντρα στη Mercedes που ανεβαίνει και τη Ferrari που σταθεροποιείται. Επιπλέον όπως ανακοινώθηκε από τη Red Bull στο Βέλγιο θα προχωρήσουν σε αντικατάσταση μερών της υβριδικής μηχανής του Ολλανδού, πράγμα που θα επισύρει ποινή τουλάχιστον 10 θέσεων στην εκκίνηση. Η μάχη των Αρδεννών προβλέπεται συναρπαστική.


Φέτος, η πίστα έχει ανακατασκευαστεί, μεγάλο μέρος του οδοστρώματος έχει ξαναστρωθεί. Αυτό θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα κατά την προετοιμασία των ομάδων για τον αγώνα. Είναι πολύ πιθανό η νέα επιφάνεια να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των χρόνων γύρου και σε σημαντική αύξηση του επιπέδου πρόσφυσης, στα ανακατασκευασμένα τμήματα. Στη διάθεση όλων των οδηγών θα βρίσκονται οι μεσαίες γόμες της γκάμας.

Η γόμα C2 θα είναι η λευκή/σκληρή, η γόμα C3 θα είναι η κίτρινη/μέση, η γόμα C4 θα είναι η κόκκινη μαλακή. Η πίστα περιλαμβάνει όλους τους τύπους στροφών, συνδεδεμένους με πολύ γρήγορα τμήματα, γεγονός που δυσκολεύει τις ομάδες να βρουν τον ιδεατό αεροδυναμικό συμβιβασμό. Στην πραγματικότητα, δεν είναι ασυνήθιστο να βλέπουμε μονοθέσια με ισχυρή υβριδική μηχανή να κινούνται ταχύτερα στον πρώτο και τον τρίτο τομέα αλλά να δυσκολεύονται στον δεύτερο πιο αργό, ή το αντίστροφο.

Ορισμένοι συνδυασμοί στροφών, για παράδειγμα, η Eau Rouge – Raidillon είναι πολύ απαιτητικοί και έχουν μοναδικά χαρακτηριστικά όπως η ισχυρή συμπίεση λόγω της έντονη υψομετρικής διαφοράς που ασκεί μεγάλη πίεση τόσο στον οδηγό όσο και στο μονοθέσιο.


Από τους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση, στο Σπα έχουν κερδίσει, οι Φερστάπεν (2023, 2022, 2021), Χάμιλτον (2020, 2017, 2015, 2010) Λεκλέρκ (2019), Ρικιάρντο (2014). Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο άτυχος Μ.Σουμάχερ με 6 νίκες (Στο Formula 1 Show που ξεκινά μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα (16:00), μπορείτε μεταξύ άλλων να δείτε μια αποκλειστική συνέντευξη του Νίκο Χούλκενμπεργκ.

Στην παρουσίαση της εκπομπής θα πλαισιώσουν τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη, οι Μαρία Θωμά και Κώστας Λεώνης. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης. Τις προσπάθειες των συναθλητών του θα σχολιάσει ο οδηγός αγώνων, Τζώρτζης Μαρκογιάννης.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 14ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+

Διαβάστε επίσης:

Aγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων: Οι νέες επιδοτήσεις και οι δικαιούχοι – Ξεκινούν οι πληρωμές

Ιδού το υβριδικό Mazda 2!

Μείωση των επιπτώσεων βαφής!