Η νέα εποχή της F1 ξεκίνησε, Ferrari και McLaren δείχνουν σε σωστό δρόμο στη σχεδίαση των μονοθεσίων τους.

Ο Βρετανός Λάντο Νόρις με τη McLaren Mercedes σημείωσε σήμερα πρώτη μέρα δοκιμών εξέλιξης για το 2022 τον ταχύτερο χρόνο στην πίστα της Βαρκελώνης. Ο χρόνος του ήταν στο 1:19.568. Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους η pole πέρυσι στο Ισπανικό GP από το Χάμιλτον ήταν στο 1:16.7.

Όμως για ομάδες και οδηγούς δεν έχει ιδιαίτερη αξία αυτή τη στιγμή η επίτευξη χρόνων. Έχουν στη διάθεσή τους πλέον μόνο 5 μέρες δοκιμών, απομένουν δυο στη Βαρκελώνη αύριο και μεθαύριο και τρεις στο Μπαχρέιν (10-12/3). Πρέπει σ’ αυτό το διάστημα να σιγουρευτούν πως όλα δουλεύουν σωστά στα νέα μονοθέσια. Να συλλέξουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν. Να διαπιστώσουν αν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα δεδομένα που είχαν στην αεροσήραγγα και σ’ αυτά που καταγράφουν στην πίστα. Να καλιμπράρουν αντίστοιχα τα μετρητικά τους εργαλεία. Να κατανοήσουν σε βάθος την συμπεριφορά των νέων ελαστικών. Να βρουν το βασικό σετάρισμα του μονοθεσίου με βάση τα νέα χαρακτηριστικά. Εν τέλει να πιέσουν για χρόνους οι οποίοι αν έχουν κάποια αξία, θα είναι την τελευταία μέρα για να μην πω την τελευταία ώρα στο Μπαχρέιν στις 12/3. Τούτων δοθέντων μικρή σημασία έχει ότι ο Νόρις πέτυχε το γρήγορο χρόνο του με τη γόμα C4 (μαλακή) ενώ ο Λεκλέρκ με τη γόμα C3 (μέση).

μονοθέσιο της Alfa Romeo με χρώματα καμουφλάζ.
Η Alfa Romeo θα παρουσιαστεί επίσημα την Κυριακή 27/2 οπότε χρησιμοποιεί καμουφλάζ.

Επιπλέον δεν υπάρχει τίποτα να συγκρίνεις με πέρυσι καθώς τα νέα μονοθέσια είναι τελείως διαφορετικά, τα ελαστικά είναι 18 ιντσών το βάρος έχει αυξηθεί σημαντικά φτάνοντας στα 795kg (+43kg). Τα μονοθέσια σήμερα ήταν αρκετά νευρικά με πολλές αναπηδήσεις καθώς έχει αλλάξει δραματικά το αεροδυναμικό ζύγισμα και οι μηχανικοί ψάχνουν να βρουν το σωστό σετάρισμα. Δεδομένου ότι τα ελαστικά παίζουν ρόλο ανάρτησης στη F1 η μείωση του πλαϊνού λόγω των 18 ιντσών έχει μεταβάλλει τα δεδομένα και δεν έχει ιδιαίτερη αξία η βάση που έχουν οι ομάδες από το παρελθόν.

Η Red Bull με το Νο 1 στα χέρια του Φερστάπεν.
Η Red Bull με το Νο 1 στα χέρια του Φερστάπεν.

Πιο σημαντικό λοιπόν από το χρόνο που έχει πετύχει το κάθε μονοθέσιο είναι η αξιοπιστία που επέδειξε αυτή την πρώτη μέρα. Βλέποντας λοιπόν τον αριθμό των γύρων της Red Bull με το Νο 1 στα χέρια του Φερστάπεν (147) αντιλαμβάνεται κανείς πως είναι πολύ σημαντικό να βάλουν χιλιόμετρα για να αρχίσουν να κατανοούν το τι γίνεται στις ομάδες. Σήμερα ήταν η πρώτη μέρα που είδαμε την πραγματική εικόνα της Red Bull η αυστριακή ομάδα είχε επιλέξει στην παρουσίαση να δείξει μόνο τα χρώματα του νέου μονοθεσίου σε συμβατικό σχήμα.

Ο Ολλανδός πρωταθλητής συμπλήρωσε 700km ενώ ένα GP διαρκεί μόλις 305km (66 γύρους. Ενδεικτικό της προσπάθειας που κατέβαλλε: «Όλα κύλισαν ομαλά, το μονοθέσιο είναι γρήγορο, στόχος μας σήμερα ήταν να συμπληρώσουμε όσα περισσότερα km ήταν δυνατόν. Όλοι ξεκινάμε από το μηδέν, θα παίξει ρόλο πόσο γρήγορα θα προσαρμοστούμε και πόσο γρήγορα θα εξελιχθούμε».

μονοθέσιο Ferrari
Ο Λεκλέρκ ήταν ταχύτερος του Σάινθ.

Η Ferrari συμπλήρωσε 153 γύρους πάνω από 700km δηλαδή στα χέρια των Λεκλέρκ και Σάινθ. Ο Μονεγάσκος οδηγός ήταν ταχύτερος όλων το πρωί προτού ο Νόρις σημειώσει το απόγευμα, τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας. Αντίστοιχα η Mercedes στα χέρια των Ράσελ και Χάμιλτον συμπλήρωσε 127 γύρους, όσους και η Alpine στα χέρια του Αλόνσο. Οι Άλμπον και Λατίφι έβαλαν 132 γύρους με τη Williams, ενώ ο Νόρις 103 γύρους με την McLaren. Μόνο η Alfa Romeo και η Haas δεν κατάφεραν να σπάσουν το φράγμα των 100 γύρων την πρώτη μέρα.

μονοθέσιο της mercedes
Πιεζοηλεκτρικοί αισθητήρες σε πλέγμα πίσω από τα εμπρός ελαστικά δίνουν στους μηχανικούς της Mercedes μια αίσθηση για τη μορφοποίηση του αέρα σ’ αυτή την κρίσιμη αεροδυναμικά περιοχή.

Ένα πρώτο δείγμα λοιπόν είναι πως τα νέα μονοθέσια έχουν την απαραίτητη αξιοπιστία. Προφανώς οι Alfa Romeo και Haas δεν ξεκίνησαν καλά. Οι οδηγοί δεν διαμαρτυρήθηκαν ιδιαίτερα για την ορατότητα με τους μεγαλύτερους τροχούς, λογικά γρήγορα θα συνηθίσουν. Οι δοκιμές συνεχίζονται αύριο και θα ολοκληρωθούν μεθαύριο.

Οι σημερινοί χρόνοι ήταν: