Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού αναδεικνύει μια συγκεκριμένη τάση της παγκόσμιας οικονομίας.

Έχω ζήσει την εποχή των τσιγαράδων και του «no budget, spent as much as you can». Τότε που στη F1 έδεναν τα σκυλιά με λουκάνικα και τα μονοθέσια έκαναν 20.000km δοκιμών εξέλιξης με κόστος 1000 ευρώ το km. Ήρθαν οι απαγορεύσεις, άλλαξαν οι εποχές μπήκε η κινητή τηλεφωνία. Θυμάμαι την παρουσίαση (ήμουν παρών) της Vodafone McLaren Mercedes στη Βαλένθια με οδηγό τον Αλόνσο. Κόστισε 10 εκ. δολάρια και ήταν η πιο ακριβή στην ιστορία της F1.

1

Μετά ήρθαν οι τράπεζες UBS, Banco Santander και εν τέλει από πέρυσι τα κρυπτονομίσματα. Στο Βρετανικό GP του 2021 ανακοινώθηκε η συνεργασία της Formula 1 με την Crypto.com. Προφανώς οι δημιουργοί κρυπτονομισμάτων αναζητούν την προβολή σε κοινά που ενδιαφέρονται για τεχνολογία και καινοτομία. Η F1 είναι μια πλατφόρμα την οποία παρακολουθεί το κοινό τους: Άντρες πλούσιοι, μορφωμένοι.

Η F1 όπως έδειξαν και τα νούμερα προβολής του 2021 απευθύνεται σε μια δεξαμενή μισού δις ανθρώπων από χώρες σε όλο τον πλανήτη. Ήδη έχει ξεκινήσει συνεργασία όσον αφορά στην παραγωγή αποκλειστικών NFT (non fungible token) για τη F1 και οργάνωση NFT drop σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές με υψηλή προβολή.

Εκτός από την επίσημη συνεργασία της F1 όμως η crypto.com έχει συνεργασία και με την Aston Martin. Επιπλέον ανταγωνιστές και δορυφόροι εμφανίζονται σε άλλα επτά μονοθέσια της F1. Μόνο οι Haas, Williams έχουν μείνει εκτός παιχνιδιού προφανώς λόγω και των περσινών τους αποτελεσμάτων. Η άμεση εμφάνιση τόσων χορηγών με κρυπτονομίσματα δεν αποτελεί μόνο αποτύπωση της εποχικής τάσης αλλά και αντίδραση στην οριοθέτηση των προϋπολογισμών που φέτος είναι στα 140 εκ. δολάρια για όλη τη χρονιά. Οι ομάδες της F1 ελίσσονται και εξελίσσονται.

H Crypto.com ανακοίνωσε πρόσφατα και την επίσημη ονοματοδοσία του νέου GP στο Μαϊάμι με μια συμφωνία διάρκειας 9 ετών. Οι φήμες λένε πως ο λογαριασμός σε κανονικό νόμισμα έφτασε τα εννιά ψηφία.

Διαβάστε επίσης: