Η βροχή στις κατατακτήριες δοκιμές έδωσε την ευκαιρία στο νεαρό Καναδό Λανς Στρολ να πάρει την πρώτη pole position στην καριέρα του. Ήταν η πρώτη φορά από το 1997 και το Ευρωπαϊκό GP που έκρινε τότε τον τίτλο, όπου βρέθηκε Καναδός στην πρώτη θέση της εκκίνησης: Ο Ζακ Βιλνέβ είχε πάρει την pole και τελικά τον τίτλο, εκείνη τη χρονιά.
Γιατί όμως πήρε την pole ο Στρολ; Προφανώς γιατί πήγε πιο γρήγορα από τους άλλους. Αυτό συνέβη για δυο λόγους. Στην Racing Point πόνταραν χτες σε πιο βρόχινο σετάρισμα με μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές και αντίστοιχη (ήπια) γεωμετρία/ρυθμίσεις ανάρτησης. Αυτό τους έδωσε πλεονέκτημα χτες αλλά πιθανόν ν’ αποδειχτεί μειονέκτημα σήμερα καθώς δεν αλλάζει το βασικό σετάρισμα των μονοθεσίων από το Σάββατο στην Κυριακή. Μπορούν να γίνουν μόνο μικρές αλλαγές στην κλίση των αεροτομών. Ο δεύτερος λόγος που ο Στρολ πήγε πιο γρήγορα από όλους τους άλλους είναι γιατί την κρίσιμη στιγμή στο Q3 είχε έναν καθαρό γύρο με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Σε αντίθεση π.χ με τον Πέρεζ που βρήκε μπροστά του τον Τζιοβινάτσι.
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε μερικές λεπτομέρειες. Τα βρόχινα και ενδιάμεσα ελαστικά είναι από πιο μαλακές γόμες και δουλεύουν σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες από τα σλικ ελαστικά. Τα βρόχινα ελαστικά δουλεύουν στους 60 βαθμούς Κελσίου τα ενδιάμεσα στους 80 βαθμούς Κελσίου. Προφανώς με τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 12 βαθμούς Κελσίου δεν ήταν εύκολο να φέρεις τα ενδιάμεσα ελαστικά στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.
Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull παρότι πέτυχε τον ταχύτερο του χρόνο με τα ενδιάμεσα ελαστικά έλεγε χτες στη συνέντευξη Τύπου ότι γλιστρούσε και πως είχε πολύ καλύτερη αίσθηση με τα βρόχινα. Διαμαρτύρονταν ιδιαίτερα γιατί δεν είχε πρόσφυση στο εμπρός μέρος με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Αυτό συνέβη γιατί το σετάρισμά του ήταν προσανατολισμένο για στεγνό οδόστρωμα.
Έτσι ο Ολλανδός παρότι ήταν ταχύτερος σε όλες τις περιόδους έχασε από το Στρολ στην κρίσιμη στο Q3. Δε θα έχανε με τα βρόχινα, είχε αρκετή αεροδυναμική πίεση για να τα κρατήσει στο ιδανικό παράθυρο λειτουργίας αλλά για λίγα λεπτά στο τέλος ήταν εφικτό να χρησιμοποιηθούν τα ενδιάμεσα ελαστικά. Εκεί δεν είχε αρκετή πίεση οπότε βρέθηκε εκτός παραθύρου λειτουργίας και γλιστρούσε το πίσω μέρος. Το ίδιο έπαθαν και στη Mercedes ο Χάμιλτον λέει χαρακτηριστικά: «Ήταν δύσκολα γλιστρούσε και δεν μπορούσαμε να διατηρήσουμε τα ελαστικά στην κατάλληλη θερμοκρασία. Για κάποιο λόγο άλλοι μπορούσαν. Θα είναι δύσκολο στον αγώνα να κάνουμε τα ελαστικά να δουλέψουν».
Θυμίζουμε ότι η άσφαλτος είναι φρεσκοστρωμένη στο Istanbul Park και γλιστράει. Η πρόβλεψη δείχνει ότι δε θα βρέξει σήμερα. Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τις τρεις πιο σκληρές γόμες: C1, C2, C3. Στρατηγικά μπορεί να γίνουν ένα ή δυο πιτ στοπ. Ελάχιστα πιο γρήγορη είναι η τακτική με δυο αλλαγές: Μαλακή/μαλακή/μέση. Αρκετοί θα προσπαθήσουν να κάνουν μια αλλαγή από μαλακή σε μέση γόμα αλλά αυτό δύσκολα θα πετύχει αν η μαλακή γόμα παρουσιάσει τοπική παραμόρφωση. Λογικά στην εκκίνηση θα δούμε τους περισσότερους να χρησιμοποιούν τη μαλακή γόμα.
Θα πούμε περισσότερα στο Instagram Live στις 11:30: @pournarakis, @seitanf1. H εκκίνηση του αγώνα είναι προγραμματισμένη για τις 12:10 ώρα Ελλάδος. Ο Χάμιλτον έχει ραντεβού με την ιστορία καθώς μπορεί να πάρει τον 7ο τίτλο του σήμερα. ΜΕ διαφορά 85 βαθμών από το Μπότας χρειάζεται επτά βαθμούς λιγότερους από το Φινλανδό για να πανηγυρίσει.