Ο Φινλανδός οδηγός, Βαλτέρι Μπότας, διατήρησε την πρώτη θέση στην εκκίνηση και δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα.
Το φετινό Τουρκικό GP διεξήχθη αποκλειστικά με ενδιάμεσα ελαστικά. Δεν χρειάστηκαν πουθενά βρόχινα και μια απόπειρα του Φέτελ να βάλει σλικ στον 38ο γύρο, είχε οικτρή αποτυχία. Η βροχή που έπεφτε πριν ξημερώσει και μέχρι το μεσημέρι είχε γεμίσει την πίστα νερά. Σταμάτησε ώρες πριν τον αγώνα και άρχισε να στεγνώνει. Η συννεφιά όμως σε συνδυασμό με την υγρασία δεν επέτρεψαν να βελτιωθούν γρήγορα οι συνθήκες.
Ο αγώνας εκκίνησε κανονικά, όλοι οι οδηγοί φορούσαν ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Μπότας διατήρησε την πρώτη θέση στην πρώτη στροφή, έφτιαξε μια διαφορά ασφαλείας και δεν απειλήθηκε ποτέ από κανέναν. Το ίδιο ίσχυσε και για το Φερστάπεν, ο Ολλανδός διατήρησε εύκολα την 2η θέση, δεν απειλήθηκε και δεν απείλησε.
Ο Φερστάπεν μπήκε πρώτος για αλλαγή ελαστικών στον 37ο γύρο σε σύνολο 58 και ο Μπότας «υποχρεωτικά» τον κάλυψε, στον επόμενο γύρο. Αμφότεροι έβαλαν ξανά ενδιάμεσα ελαστικά.
Πίσω τους δόθηκε συγκλονιστική μάχη ανάμεσα στους Λεκλέρκ, Πέρεζ και Χάμιλτον για την τελευταία θέση στο βάθρο. Ο Χάμιλτον εκκινούσε 11ος, ήταν μεγάλη επιτυχία ότι κατάφερε να βγει αλώβητος από τις πρώτες στροφές. Εκεί την πάτησε ο Αλόνσο που χτύπησε αρχικά με τον Γκασλί και μετά με το Σουμάχερ. Στην πρώτη περίπτωση πήρε ποινή ο Γκασλί στη δεύτερη ο Αλόνσο. Ο Χάμιλτον κατάφερε να περάσει σχετικά εύκολα το Φέτελ, αλλά βρήκε το μπελά του μερικούς γύρους με τον Τσουνότα.
Χρειάστηκε να επιστρατεύσει όλη του τη μαεστρία για να περάσει από την εξωτερική. Οι Στρολ, Νόρις δεν τον κόντραραν, ο Γκασλί αποδείχτηκε εύκολη υπόθεση και σύντομα ο Βρετανός έφτασε 5ος πίσω από τον Πέρεζ.
Οι δυο τους είχαν μια συναρπαστική μάχη, ο Χάμιλτον δεν κατάφερε τελικά να περάσει και έχασε αρκετό χρόνο. Κάπου εκεί σταμάτησε να βλέπει τη διαφορά του από τους πρωτοπόρους να μειώνεται και οι ελπίδες του να διεκδικήσει νίκη χάθηκαν.
Του έμενε η προσπάθεια για την 3η θέση στο βάθρο. Όταν άλλαξαν ελαστικά οι Φερστάπεν (37ο γύρο), Μπότας (38ο γύρο) και Πέρεζ (38ο γύρο), ο Χάμιλτον ελευθερώθηκε από το Μεξικάνο και βρέθηκε πίσω τους 4ος. Επικεφαλής ήταν ο Λεκλέρκ ο οποίος όπως και ο Χάμιλτον, δεν είχε αλλάξει ελαστικά. Τα ενδιάμεσα της Pirelli μετά από τόσους γύρους, είχαν γίνει σλικ σε μεγάλο μέρος της επιφάνειάς τους και καθώς η πίστα στέγνωνε η εξαιρετική ικανότητα και των δυο σε μεικτές συνθήκες τους επέτρεπε να οδηγούν με τόσο φθαρμένα ελαστικά χωρίς μεγάλες απώλειες.
Εν τέλει στη Ferrari τράβηξαν μέσα το Λεκλέρκ 11 γύρους πριν το τέλοςαφού τον πέρασε σχετικά εύκολα ο Μπότας. Ο Μονεγάσκος έπεσε πίσω από τον Πέρεζ που είχε αλλάξει ελαστικά στον 37ο γύρο. Ο Χάμιλτον που ήταν 3ος διαφωνούσε με τους μηχανικούς της Mercedes ήθελε να μείνει με τα φθαρμένα ελαστικά στην πίστα. Εν τέλει τον έβαλαν στον 50οστο γύρο.
Βγαίνοντας με φρέσκα ενδιάμεσα έχασε το ρυθμό του γκρίνιαζε και χρειάστηκε να δώσει μάχη για να κρατήσει την 5η θέση μπροστά από τον φουριόζο Γκασλί. Η γόμα σε μια φάση άρχισε να μετατοπίζετε πάνω στις αυλακώσεις και ο Χάμιλτον δε σταματούσε να κατακεραυνώνει το μηχανικό του στον ασύρματο: «Τη θέση είμαι; 5η. Γιατί μπήκαμε τότε;».
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Μπότας πανευτυχή να παίρνει την 10η νίκη της καριέρας του και το βαθμό του ταχύτερου γύρου. Ο Φερστάπεν πήρε κεφάλι ξανά στη βαθμολογία και προηγείται με 6 βαθμούς διαφορά έναντι του Χάμιλτον. Επόμενος αγώνας το Αμερικάνικο GP στο Ώστιν στις 24/10. Ο Πέρεζ χαμογέλασε μετά από καιρό, είχε ν’ ανέβει στο βάθρο από το Γαλλικό GP. Ήταν η 3η φορά που τα κατάφερε φέτος και έδωσε πολύτιμους βαθμούς στη Red Bull για τη μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Παρόλα αυτά η 1η και 5η θέση των Μπότας – Χάμιλτον σε συνδυασμό με το βαθμό ταχύτερου γύρου που πήρε ο Φινλανδός βοήθησε τη Mercedes να πάρει 36 βαθμούς διευρύνει τη διαφορά κατά 3 βαθμούς, πλέον προηγείται με διαφορά 36 βαθμών. Η 4η θέση του Λεκλέρκ και η 8η του Σάινθ που εκκινούσε 19ος (αναδείχτηκε από τους φιλάθλους ως ο οδηγός της ημέρας) βοήθησαν τη Ferrari να μειώσει τη διαφορά της από τη McLaren στη μάχη της 3ης θέσης στους κατασκευαστές σε 7,5 βαθμούς.
Μετά τη λήξη του αγώνα ο νικητής Βάλτερι Μπότας τόνισε: «Είχα καιρό να κερδίσω (Ρωσία 2020) και νιώθω καλά. Ήταν από τους καλύτερους αγώνες μου, όλα ήταν υπό έλεγχο. Όταν υπάρχει μόνο μια στεγνή γραμμή είναι δύσκολο».
Από την πλευρά του ο Φερστάπεν σημείωσε: «Δεν ήταν εύκολο, γλιστρούσε και τα ελαστικά χρειάζονταν διαχείριση. Ο Βάλτερι ήταν ταχύτερος, είμαι χαρούμενος με τη δεύτερη θέση, δεν ήθελε πολύ ένα λάθος να με ρίξει πίσω». Ο Πέρεζ που κέρδισε σήμερα τη μάχη με το Χάμιλτον και το Λέκλερκ είπε: «Ήταν πολύ έντονη η μάχη με το Σαρλ και το Λιούις. Εκκίνησα καλά, διαχειρίστηκα καλά τα ελαστικά, δεν ήταν ξεκάθαρο πότε έπεφτε η απόδοσή τους και πότε κρατούσαν».
Από την πλευρά της Mercedes ήταν κατηγορηματικοί πως ο Χάμιλτον δε θα μπορούσε να τερματίσει χωρίς ν’ αλλάξει ελαστικά στην 3η θέση. Ο Βρετανός δεν πείστηκε αλλά παραδέχτηκε πως η μόνη επιλογή για να έχει ταχύτητα στο τέλος, θα ήταν να μπει νωρίτερα. Ο μόνος που κατάφερε να τερματίσει χωρίς αλλαγή ελαστικών ήταν ο Οκόν με την Alpine που πήρε το βαθμό της 10ης θέσης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γαλλία: Διάσκεψη για τη Συρία στο Παρίσι στις 14 Δεκεμβρίου
- H FED ισοπέδωσε τη Wall Street: Βουτιά 3% για τον Nasdaq, 1.100 μονάδες πτώσης για τον Dow Jones
- Πετρέλαιο: Μικρή άνοδος μετά τα νέα στοιχεία για τα αποθέματα στις ΗΠΑ
- Τζερόμ Πάουελ: Δύσκολη απόφαση η σημερινή μείωση επιτοκίων – Θα είμαστε πιο προσεκτικοί πλέον