Οι αγωνοδίκες μηδένισαν το Φέτελ στην Ουγγαρία γιατί δεν μπόρεσαν να αντλήσουν 1lt καυσίμου από το τεπόζιτό της Aston Martin.
Ο Γερμανός πρωταθλητής κατάφερε μετά από μεγάλη μάχη να τερματίσει 2ος στο Ουγγρικό GP. Ανδραγάθημα που είχε πετύχει και στο Μπακού για λογαριασμό της Aston Martin. Μετά τον τερματισμό και τους πανηγυρισμούς όμως τα πράγματα άλλαξαν καθώς οι τεχνικοί έφοροι της FIA με τη βοήθεια των μηχανικών της ομάδας δεν μπόρεσαν να αντλήσουν το προαπαιτούμενο λίτρο καυσίμου από το τεπόζιτο της Aston Martin. O κανονισμός προβλέπει έλεγχο καυσίμων ανά πάσα στιγμή και οι ομάδες έχουν υποχρέωση να υπολογίζουν την ύπαρξη τουλάχιστον 1000ml στο τεπόζιτο αφού επιστρέψει το μονοθέσιο στα πιτ. Ως όφειλαν οι αγωνοδίκες μηδένισαν το Φέτελ.
Οι έλεγχοι συνήθως γίνονται τις κρίσιμες στιγμές, δηλαδή μετά τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Τόσο ο Φέτελ όσο και οι δυο Williams δεν ολοκλήρωσαν το γύρο επιστροφής στα πιτ αλλά σταμάτησαν αμέσως μετά τον τερματισμό. Αυτό αμέσως εγείρει υποψίες για επάρκεια καυσίμου και ενεργοποιεί τον έλεγχο. Στην περίπτωση των Williams υπήρχε διαθέσιμο 1lt καυσίμου, στην περίπτωση της Aston Martin και παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες δεν κατέστη δυνατό να αντληθούν πάνω από 300ml. Οι υπολογισμοί της ομάδας όμως δεικνύουν πως στο τεπόζιτο υπάρχει 1.74lt καυσίμου άρα ακόμη 1.44lt.
Σε καμία περίπτωση δεν συζητιέται ότι πέτυχαν κάποιο πλεονέκτημα σε ταχύτητα με το λιγότερο καύσιμο. Η ομάδα ισχυρίζεται πως έχει νέα στοιχεία όσον αφορά στην διαδικασία αναρρόφησης του καυσίμου και γι’ αυτό άσκησε έφεση επί της απόφασης των αγωνοδικών. Η FIA ανακοίνωσε ότι θα εξετάσει τα νέα στοιχεία τη Δευτέρα. Το μονοθέσιο το οποίο έχει δεσμευτεί ολόκληρο μεταφέρεται με έξοδα της FIA στην έδρα της και εκεί θα γίνει ο έλεγχος.
Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αυτή η ιστορία γιατί μπορεί ακόμη και να κρίνει τη μάχη του πρωταθλήματος. Αν μηδενιστεί ο Φέτελ ο Χάμιλτον παίρνει τους 18 βαθμούς της 2ης θέσης και ο Φερστάπεν τους 2 της 9ης θέσης. Αυτοί οι δυο παραπάνω βαθμοί μπορεί να κρίνουν τον τίτλο. Επίσης η Aston Martin δίνει μάχη για την 5η θέση της βαθμολογίας με τις Alpine και Alpha Tauri.
Διαβάστε επίσης:
Ημερολόγιο ΕΚΟ Acropolis Rally: 5 βδομάδες πριν!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike