H Alfa Romeo ολοκληρώνει ακόμα σημαντικό κεφάλαιο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό που ήταν και παραμένει μέρος του DNA της.

Η Alfa Romeo είναι παγκοσμίως ταυτισμένη με τους αγώνες και την κορυφαία τεχνολογία, σχεδόν από τότε που υπάρχουν τα αυτοκίνητα. Το 1925 το GP Tipo P2 κυριάρχησε στο πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Grand Prix, οπότε ήδη από τις προπολεμικές σεζόν του θεσμού η μάρκα έπαιξε σημαντικό ρόλο στη Formula 1 τόσο ως κατασκευαστής όσο και ως προμηθευτής κινητήρων. Το 1950 και 1951 κέρδισε το Πρωτάθλημα οδηγών με τους Nino Farina και Juan Manuel Fangio αντίστοιχα, ενώ από το 1976 η Alfa Romeo συμμετείχε στο θεσμό κατασκευάζοντας και προμηθεύοντας κινητήρες.

1

Ύστερα από την επιστροφή της και σε επίπεδο κατασκευαστών το 1979, η ομάδα τερμάτισε έκτη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 1983 -το καλύτερο αποτέλεσμά της- και το 1985 αποσύρθηκε. Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 30 χρόνια απουσίας, μέχρι το 2018 που η Alfa Romeo επέστρεψε δυναμικά στην Formula 1 μέσω μιας συμπόρευσης σε εμπορικό και τεχνολογικό επίπεδο με την Sauber Motorsport. Στα 6 χρόνια που ακολούθησαν υλοποιήθηκε μια γόνιμη και παθιασμένη συνεργασία, κατά τη διάρκεια της οποίας και οι δύο πλευρές κέρδισαν πολλά.

Στο Grand Prix του Abu Dhabi 2023, αυτή η συνεργασία ολοκληρώνεται ίσως να μην είχε γίνει πραγματικότητα χωρίς τον αείμνηστο Sergio Marchionne, που την υποστήριξε σθεναρά. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν προφανώς οι οδηγοί που όλα αυτά τα χρόνια έδωσαν σκληρές μάχες στην πίστα υποστηρίζοντας την ομάδα: Charles Leclerc, Marcus Ericsson, Antonio Giovinazzi, Kimi Räikkönen, Zhou Guanyu και Valtteri Bottas (με χρονολογική σειρά) έδιναν τον καλύτερό τους εαυτό σε κάθε Grand Prix. Την ίδια στιγμή τα στελέχη της Sauber Motorsport, ξεκινώντας από τον Finn Rausing, τον Fred Vasseur – πρωτίστως, καθώς επίσης τους Alunni Bravi και Andreas Siedl, έπαιξαν το δικό τους ρόλο στην επιτυχία αυτής της συνεργασίας.

Σημαντικό κομμάτι ανήκει και στη Ferrari για την παροχή των υβριδικών μηχανών, αλλά και στην Pirelli, τον προμηθευτή των ελαστικών, για την πολύτιμη προσφορά της.

Διαβάστε επίσης

Nagisa: Mazda3 και CX-30