H SF-24 είναι το τρίτο μονοθέσιο νέας γενιάς σύμφωνα με τους κανονισμούς της Formula 1, που ισχύουν από το 2022.
Η ομάδα σχεδιασμού, με επικεφαλής τον Enrico Cardile, είχε ως στόχο να δώσει στους Λεκλέρκ και Σάινθ ένα μονοθέσιο εύκολο στην οδήγηση, που αντιδρά προβλέψιμα. Ως βάση για την εξέλιξη τέθηκε η θετική αίσθηση που είχαν οι οδηγοί πίσω από το τιμόνι της SF23 κατά τους τελευταίους αγώνες της περασμένης σεζόν.
Στόχος για φέτος είναι να τους επιτραπεί να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες της υβριδικής μηχανής σε συνδυασμό με την αναμφισβήτητη ικανότητά τους πίσω από το τιμόνι.
Με την πρώτη ματιά, το μονοθέσιο είναι αισθητικά πολύ διαφορετικό από τους προκατόχους του και αυτό ισχύει και για το χρώμα. Μετά από τη θετική υποδοχή στο Λας Βέγκας τον περασμένο Νοέμβριο, το λευκό επιστρέφει μαζί με το κίτρινο – διαχρονικά το δεύτερο χρώμα της Ferrari – μια εμφανής σύνδεση με τη Μόντενα αλλά και ένα νεύμα στην άλλη κύρια αγωνιστική δραστηριότητα της μάρκας του Μαρανέλο εκτός από τη Formula 1, δηλαδή τους αγώνες αντοχής.
Όπως πέρυσι, έτσι και φέτος το SF-24 και το WEC 499P μοιράζονται την ίδια απόχρωση του κόκκινου, φέτος υπάρχει και ματ φινίρισμα στο μονοθέσιο της Formula 1. Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα μονοθέσιο της Ferrari έχει κίτρινο χρώμα, αν και οι κίτρινες διαμήκεις ρίγες δεν έχουν εμφανιστεί από το 1968. Φέτος, για πρώτη φορά, συνδυάζεται με λευκό.
Ως εκ τούτου, υπάρχει λιγότερο μαύρο χρώμα στο αυτοκίνητο από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια, τώρα περιορίζεται στα πλαϊνά του πατώματος. Οι ζάντες είναι κόκκινες με διπλή λευκή και κίτρινη λωρίδα, αυτά τα χρώματα εμφανίζονται επίσης στους αριθμούς των οδηγών – 16 και 55 – που διατηρούν την επίσημη γραμματοσειρά, Ferrari Sans, αυτή τη φορά με πλάγιους χαρακτήρες.
O επικεφαλής για το μονοθέσιο Enrico Cardile, τόνισε: «Με την SF-24 θέλαμε να δημιουργήσουμε μια εντελώς νέα πλατφόρμα και στην πραγματικότητα, κάθε περιοχή του έχει επανασχεδιαστεί, ακόμα κι αν η αφετηρία μας ήταν η κατεύθυνση ανάπτυξης που υιοθετήσαμε πέρυσι. Καταφέραμε ένα άλμα προς τα εμπρός όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα στο τελευταίο μέρος της σεζόν του 2023.
Λάβαμε υπόψη αυτά που μας είπαν οι οδηγοί και υλοποιήσαμε όσα ζήτησαν, με στόχο να τους δώσουμε ένα μονοθέσιο που είναι ευκολότερο στην οδήγηση και ως εκ τούτου πιο εύκολο να φτάσει τα όρια και να πιεστεί πάνω σ’ αυτά. Δεν θέσαμε στους εαυτούς μας άλλους σχεδιαστικούς περιορισμούς εκτός από αυτόν της δημιουργίας ενός αποτελεσματικού μονοθεσίου το οποίο να παραδίδει και στην πίστα ό,τι έχουμε δει στην αεροδυναμική σήραγγα».
Ο επικεφαλής για την υβριδική μηχανή, Enrico Gualtieri, πρόσθεσε: «Αν και η εξέλιξη της υβριδικής μηχανής είναι οριοθετημένη από τους κανονισμούς, δεν σημαίνει ότι το 2024 δεν παρουσιάζει κάποιες ενδιαφέρουσες προκλήσεις. Θα αντιμετωπίσουμε περισσότερους αγώνες από οποιαδήποτε άλλη χρονιά του πρωταθλήματος και αυτό απαιτεί αξιοπιστία παρότι έχουμε λιγότερες ώρες διαθέσιμες για δοκιμές εξέλιξης. Για να προετοιμαστούμε, αναλύσαμε όλες τις διαδικασίες που σχετίζονται με τον κινητήρα – προετοιμασία, αποσύνδεση και διαχείριση – προκειμένου να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση. Επιπλέον, έχουμε συνεργαστεί πολύ στενά με τους συνεργάτες μας για την περαιτέρω βελτιστοποίηση των προδιαγραφών που σχετίζονται με την αξιοπιστία: για παράδειγμα, στην πίστα, χάρη στην τακτική παρακολούθηση όλων των δεικτών που αφορούν σε υγρά στο μονοθέσιο, η Shell είναι σε θέση να ελέγχει συνεχώς την κατάσταση της υβριδικής μηχανής.»
Τεχνικά χαρακτηριστικά SF-24:
Σασί από ανθρακόνημα, προστατευτικό halo
Κιβώτιο Ferrari στο διαμήκη άξονα με 8 σχέσεις και όπισθεν
Υδραυλικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό
Αεριζόμενοι δίσκο Brembo από ανθρακόνημα (εμπρός και πίσω), ηλεκτρονικά ελεγχόμενα πίσω φρένα
Εμπρός ανάρτηση με ράβδους ώσης και πίσω ανάρτησης με ράβδους έλξης
Βάρος με υγρά και οδηγό: 798 kg
Ελαστικά Pirelli 18 ιντσών εμπρός πίσω
Υβριδική μηχανή
Κωδικός: 066/12
Κυβισμός: 1600 cc
Mέγιστος αριθμός στροφών: 15,000
Μονός υπερτροφοδότης
Μέγιστη ροή καυσίμου: 100 kg/hr
Μέγιστη ποσότητα καυσίμου στον αγώνα: 110 kg
Διάταξη: 90° V6 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Άμεσος ψεκασμός πίεση 500 bar
Σύστημα ERS
Διάταξη: Υβριδικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας με ηλεκτροκινητήρες/γεννήτριες
Μπαταρίες: Ιόντων λιθίου με ελάχιστο βάρος 20 kg
Χωρητικότητα: 4 MJ
Ισχύς: MGUK 120ΚW/163PS
Ρυθμός περιστροφής MGU-K: 50.000rpm
Ρυθμός περιστροφής MGU-Η: 125.000rpm
Διαβάστε επίσης: