Η σύγκρουση των δυο μονομάχων για τη νίκη στο Αυστριακό GP εγείρει πάθη, λάθη και ερωτηματικά.
Ο Φερστάπεν έκανε πολλά λάθη χτες στη μάχη του με το Νόρις. Το πρώτο ήταν ότι καθυστέρησε να μπει στα πιτ. Διαμαρτύρονταν από τον 45ο γύρο για τα λάστιχα μπήκε στον 51ο για αλλαγή, έχοντας χάσει 1.5 sec από το Νόρις.
Στα πιτ κόλλησε το πίσω αριστερό μπουλόνι χάθηκαν άλλα 3.5 sec. Βγαίνοντας στο γύρο εξόδου στην στροφή 4 μπλόκαρε τον εσωτερικό αφόρτιστο τροχό, προφανώς γιατί τα ελαστικά του δεν είχα έρθει στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας, έχασε το φρενάρισμα και την γραμμή με αποτέλεσμα ο Νόρις να κολλήσει πίσω του. Η διαφορά των 8 sec είχε μόλις εξανεμιστεί.
Ο Ολλανδός προσπαθώντας ν’ αμυνθεί κινήθηκε στα δυσδιάκριτα όρια της νομιμότητας. Μια φορά άλλαξε γραμμή ενόσω φρέναρε. Μια φορά πήγε από τον παράδρομο χωρίς να δώσει τη θέση. Μια φορά έκανε αριστερά και ακούμπησε το Νόρις. Γι’ αυτή την τελευταία τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες με ποινή 10 δευτερολέπτων. Ποινή που δεν είχε καμία επίπτωση στο τελικό αποτέλεσμα.
Δεν είναι η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που ο Φερστάπεν ακολουθεί ανοίκειες πρακτικές για να παίξει άμυνα. Από μικρός γαλουχήθηκε στο να κινείται στα όρια των κανονισμών, της ανοχής των συναθλητών του και των αγωνοδικών. Προφανώς ούτε χτες, αλλά ούτε σήμερα με κρύο μυαλό δέχτηκε ότι κάπου έσφαλε!
Ερωτήθηκε δε από δημοσιογράφο του Canal + γιατί δεν άφησε το Νόρις να περάσει αφού ο Βρετανός θα έπαιρνε ποινή 5 sec: «Θα μπορούσα να μείνω και σπίτι. Είμαι εδώ για να κερδίσω, όχι για να τερματίσω 2ος. Όταν δίνεις μάχη για τη νίκη, γιατί δεν μπορείς να δώσεις σκληρή μάχη; Δεν είναι αυτός τρόπος να λειτουργείς».
Ο Νόρις έκανε ένα και μόνο λάθος, δεν αξιοποίησε τη δυναμική της McLaren για να περάσει καθαρά. Πήγε από την εξωτερική βάζοντας τον εαυτό του σε περιπέτεια. Δεν θεωρεί ότι έκανε κάποιο λάθος στο σημείο που χτύπησαν, αλλά κάνοντας την αυτοκριτική του παραδέχεται ότι έκανε μισή δουλειά, ότι έπρεπε να έχει περάσει τον Ολλανδό και να έχει κερδίσει τον αγώνα.
Βλέποντας σε ριπλέι τη φάση της σύγκρουσης ο Φερστάπεν κάνει αριστερά και κλείνει το Νόρις στο φρενάρισμα. Είναι μια συνήθης ενέργεια του Ολλανδού όταν αμύνεται σε κάποιον που έρχεται από την εξωτερική. Το έχει κάνει και στο Μπότας το 2018 στη Μόντσα στα φρένα για την πρώτη στροφή.
Ο Νόρις μετά το πρώτο χτύπημα, στις εμπρός ρόδες στρίβει δεξιά δυο φορές προσπαθώντας να χτυπήσει το Φερστάπεν. Το καταφέρνει τη δεύτερη φορά προκαλώντας κλατάρισμα στο Ολλανδό. Ο οποίος προφανώς δεν ήταν χαρούμενος όταν πριν μια βδομάδα ο Νόρις τον στρίμωξε στο γρασίδι στην εκκίνηση στην Ισπανία.
Διαβάστε επίσης
F1 Αυστρία: Δυο τσακώνονται, ο Ράσελ ωφελείται!
ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Στο WRC ως και το 2027!
Η BMW διχάζει – και δείχνει να το διασκεδάζει