Η Formula 1 συνεχίζεται χωρίς διακοπή και χωρίς ανάσα. Απομένουν 68 μέρες καλοκαιριού και μέσα σ’ αυτές έχουμε 5 αγώνες: Στυρία 27/6, Αυστρία 4/7, Βρετανία 18/7, Ουγγαρία 1/8, Βέλγιο 29/8.
Η Red Bull Racing βρίσκεται στην έδρα της και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση στην υβριδική εποχή της F1. Για πρώτη φορά από το μακρινό 2013 μετρά 3 συνεχόμενες νίκες σε Μονακό, Αζερμπαϊτζάν, Γαλλία και το κυριότερο σε τρεις τελείως διαφορετικές όσον αφορά στις απαιτήσεις, διαδρομές. Ο Φερστάπεν προηγείται στη βαθμολογία με 12 βαθμούς διαφορά από το Χάμιλτον, ενώ έχουν πάρει από 3 νίκες ο καθένας φέτος. Μια νίκη στο Μπακού έχει πάρει ο Πέρεζ. Στη Mercedes προσπαθούν να ανασυνταχθούν να βρουν τις κρίσιμες λεπτομέρειες στο σετάρισμα του μονοθεσίου ώστε να κοντράρουν στα ίσια τις Red Bull και θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί η μάχη μεταξύ τους σε μια πίστα όπου πέρυσι οι Μπότας και Χάμιλτον είχαν κερδίσει στους δυο πρώτους αγώνες της χρονιάς. Εντός έδρας οι Ταύροι προφανώς θέλουν να διευρύνουν το προβάδισμά τους μένει να δούμε αν αυτό είναι εφικτό.
Στη συγκεκριμένη πίστα υπάρχουν 3 ζώνες DRS στις μεγάλες ευθείες. Τα προσπεράσματα δεν είναι δύσκολα, ειδικά στην ανηφορική στροφή 2.
Υπό το πρίσμα των ελαστικών:
• Η Pirelli έκανε δυο διαφορετικές επιλογές γομών για τους δυο αγώνες στην ίδια πίστα της Αυστρίας, όπως είχε γίνει και πέρυσι στο Σίλβερστον. Για τον πρώτο αγώνα στο Red Bull Ring, που ονομάζεται Grand Prix Στυρίας η γόμα C2 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η γόμα C3 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή.
• Η διαφορετική επιλογή μεταξύ των δυο αγώνων, έγινε για να υπάρξει ποικιλία στη στρατηγική, καθώς το δεύτερο Σαββατοκύριακο θα είναι διαθέσιμη η πολύ μαλακή γόμα.
• Το Red Bull Ring είναι μια μικρή πίστα με συνεχείς αλλαγές πορείας. Ο σχετικά μικρός σε μήκος γύρος, χαρακτηρίζεται από τη συνεχή αλληλουχία στροφών και εναλλαγών υψομέτρου. Παρόλα αυτά δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικός από τα ελαστικά. Έτσι είναι εφικτή η χρήση των πιο μαλακών γομών.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ
• Το μικρό μήκος των 4.3km της πίστας των 10 στροφών, έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα με το κυκλοφοριακό. Αυτό παίζει το ρόλο του τόσο στον αγώνα όσο και στη στρατηγική των κατατακτήριων δοκιμών. Λόγω του μικρού γύρου με διαρκή ροή, η διαφορά απόδοσης μεταξύ των γομών είναι αντίστοιχα μικρή. Η πλειοψηφία των στροφών είναι δεξιές όμως οι δυο πιο απαιτητικές είναι αριστερές: Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ελαστικά που καταπονούνται περισσότερο σ’ αυτές και δεν φορτίζονται στις υπόλοιπες στροφές να έχουν κρυώσει εντωμεταξύ.
• Ο πρώτος διπλός αγώνας στην ίδια πίστα φέτος, δίνει στις ομάδες την ευκαιρία να συλλέξουν πληθώρα στοιχείων και να μεγιστοποιήσουν την δυναμική των ελαστικών.
• Στο παρελθόν, ήταν θεωρητικά αγώνας μιας αλλαγής, εκτός από τις περιπτώσεις που το αυτοκίνητο ασφαλείας έδινε στους οδηγούς τη δυνατότητα για «δωρεάν» πιτ στοπ. Η στρατηγική μιας αλλαγής είναι η πιθανότερη στο Στυριακό Grand Prix, αλλά ο πιο μαλακός συνδυασμός γομών μια βδομάδα μετά, ίσως οδηγήσει τις ομάδες σε δυο αλλαγές στο Αυστριακό Grand Prix.
Ο επικεφαλής F1, της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Για δεύτερη φορά η Αυστρία φιλοξενεί δυο συνεχόμενους αγώνες. Οι ομάδες έχουν πληθώρα στοιχείων απ’ αυτή την πίστα και πρόσφατη εμπειρία για το πως μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που θέτει. Παραταύτα η ύπαρξη δυο διαφορετικών συνδυασμών γομών για πρώτη φορά στο Red Bull Ring, έχει ενδιαφέρον για το πως θα αξιοποιήσουν οι ομάδες την πιο μαλακή γόμα C5 στο δεύτερο αγώνα. Επίσης η διαφορετική επιλογή γομών, δίνει άλλες ευκαιρίες σε σύγκριση με το Στυριακό Grand Prix».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Goldman Sachs: Αγοράστε χρυσό – Τιμή στόχος τα 3.000 δολάρια ανά ουγγιά στο τέλος του 2025
- Μαίρη Τζαχάρη: Δωρεά $50 εκατομμυρίων της ομογενούς στο ΜΕΤ της Νέας Υόρκης
- Prosperty – Ελληνικό Κτηματολόγιο: Στρατηγική συνεργασία για την ψηφιακή αναβάθμιση της αγοράς ακινήτων
- Τα ορατά και μη ορατά της τέχνης – Έκθεση Νάκη Παναγιωτίδη στο Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή