Ford και Audi θα βρίσκονται στο grid το 2026, μαζί με Honda, Ferrari, Mercedes ενώ ένας ακόμη κατασκευαστής, γλυκοκοιτά εκ νέου…

Η Toyota έχει ένδοξη ιστορία τόσο στα Ράλλυ, όσο και στους αγώνες αντοχής. Το μόνο που λείπει από το παλμαρέ της μεγαλύτερες κατασκευάστριας εταιρείας οχημάτων στον πλανήτη είναι η επιτυχία στη F1. Το προηγούμενο εγχείρημα πίσω τη δεκαετία του 2000 (2002 – 2009) δεν ήταν πετυχημένο. Προχτές ανακοίνωσαν σε συνέντευξη Τύπου στο Fuji, την πίστα που τους ανήκει στην Ιαπωνία, παρουσία του Akio Toyoda ότι επιστρέφουν στη F1, ως εταίρος της Haas. Σε πρώτη ανάγνωση αυτό ακούγεται επικοινωνιακό, η Αμερικάνικη ομάδα ενόψει του Αμερικάνικου GP στο Όστιν του Τέξας που διεξάγεται την ερχόμενη Κυριακή 20/10 (22:00 απευθείας ANT1+) ανακοίνωσε μια συνεργασία με έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων. Προφανώς με αμοιβαία οφέλη καθώς η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής είναι η σημαντικότερη στον κόσμο.

1

Προχωρώντας παραπέρα τα πράγματα μπερδεύονται: Η Haas προμηθεύεται υβριδικές μηχανές από τη Ferrari και σασί από την Dallara. Αυτά δεν αλλάζουν, οπότε τι ακριβώς θα κάνει η Toyota; O αγωνιστικός διευθυντής της Haas, Ayao Komatsu εξηγεί: «Στερούμαστε των τεχνικών δυνατοτήτων που θα μας επιτρέψουν να κατανοήσουμε εις βάθος λεπτομέρειες. Έχουμε τη γνώση και τις δεξιότητες αλλά δεν έχουμε τις εγκαταστάσεις, τον αριθμό των ανθρώπων και τους απαραίτητους πόρους». Η TGR έχει μια σύγχρονη αεροσήραγγα αλλά και έναν υψηλού επιπέδου προσομοιωτή στην Κολωνία της Γερμανίας. Είναι υποδομή που φτιάχτηκε όταν οι Ιάπωνες συμμετείχαν στην F1 και διατηρήθηκε έως σήμερα λειτουργική. Νοικιάζεται δε, σε άλλες ομάδες.

Ο  Komatsu ξεκαθάρισε ότι η συνεργασία με τη Ferrari όσον αφορά στο κιβώτιο και στην υβριδική μηχανή παραμένει σταθερή και δεν θα επηρεαστεί από τη συνεργασία με την Toyota.  Το πρώτο βήμα της συνεργασίας θα είναι η κατασκευή προσομοιωτή στη βάση της Haas στο Banbury του Ηνωμένου Βασιλείου. Η Toyota είναι μια εταιρεία που ήδη διαθέτει το υλικό για να κατασκευάσει έναν προσομοιωτή και την εμπειρία και τους ανθρώπους για να τον λειτουργήσουν. Αυτό θα επιτρέψει στην Haas να ξεκινήσει ένα τέτοιο έργο πολύ πιο γρήγορα – και με μειωμένο κόστος.

Η Toyota από την πλευρά της θα κερδίσει τεχνογνωσία από την εμπλοκή στο εγχείρημα ενώ ανοίγει και μια πύλη για την εξέλιξη νέων ταλέντων από την Ιαπωνία. Πέρα από το προσομοιωτή θα έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν και παλιά μονοθέσια της Haas.

Αυτό θα επιτρέψει στη Haas να αυξήσει το προσωπικό της και να μπορεί να ανταποκριθεί σε όλες τις απαιτήσεις και τις έκτακτες καταστάσεις που προκύπτουν. Ο ιδιοκτήτης της ομάδας Gene Haas άκουσε με χαρά τα νέα καθώς μέρος του προϋπολογισμού πλέον θα καλύπτεται από την Toyota. Για να έχει νόημα η επένδυσή του πρέπει να εξοικονομηθεί χρόνος και αυτό ακριβώς θα γίνει με τη συνεργασία Haas – Toyota. Προφανώς η Dallara που φτιάχνει το σασί θα παραμείνει αλλά θα φανεί πως μπορεί να συνεργαστεί με την Toyota που έχει εγκαταστάσεις παραγωγής μονοθεσίων στην Κολωνία. Ο Ιάπωνας κατασκευαστής πάντως ξεκαθαρίζει πως δεν σχεδιάζει να επιστρέψει στη F1, ως κατασκευαστής σασί ή υβριδικών μηχανών. Θα αρκεστούν λέει στην εξέλιξη της αεροδυναμικής και στη συνεργασία με τη Haas. Μένει να δούμε αν αυτό θα επαληθευτεί. Η παρουσία του Toyoda στη συνέντευξη Τύπου δείχνει ότι η εμπλοκή είναι σοβαρή και γίνεται στο ανώτατο επίπεδο. Προφανώς η εξαγορά της Haas είναι μέσα στις δυνατότητες της Toyota. Σίγουρα θα το αποφασίσουν αφού φτιάξουν εκ των έσω την υποδομή που θα τους διασφαλίζει μια ανταγωνιστική παρουσία στο θεσμό.

Διαβάστε επίσης

Ακόμη μονά ζυγά;

Ιδού η BMW Skytop!

Σημαντική πτώση στην αγορά αυτοκινήτου!