Η F1 ετοιμάζεται για μια μοναδική παράσταση πριν πάει διακοπές, σ’ ένα μοναδικό σκηνικό μέσα στα δάση των Αρδεννών.

Το 13ο φετινό GP (12ος αγώνας) θα διεξαχθεί στην ιστορική πίστα του Σπα Φρανκοσάμπ.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε μήκος (7km) διαδρομή του πρωταθλήματος και ταυτόχρονα για την αγαπημένη των περισσοτέρων οδηγών, καθώς θέτει μια απαιτητική οδηγική πρόκληση. Στροφές όπως η Eau Rouge, η Raidillion και η Pouhon αποτελούν σημείο αναφοράς για τους αθλητές όλων των κατηγοριών.

Η πρώτη φορά που έγινε αγώνας εκεί το 1921 η αρχική διαμόρφωση της πίστας ήταν στα 15km και διέρχονταν από τα χωριά Francorchamps, Stavelot, Malmedy.

Tο πρώτo GP το 1925 από τότε έχουν αλλάξει πολλά το μήκος της πίστας μειώθηκε με γνώμονα την ασφάλεια (1979) αλλά ο χαρακτήρας της δεν αλλοιώθηκε.

Το ρίσκο που παίρνουν οι οδηγοί ανεβαίνοντας με τέρμα γκάζι την Eau Rouge και τα δυστυχήματα που έχουν γίνει στην έξοδό της τα τελευταία χρόνια, δίνουν μια δραματική διάσταση στον αγώνα.

Στη σημερινή της μορφή η πίστα του Σπα έχει 19 στροφές, ο αγώνας διαρκεί 44 γύρους και το ρεκόρ γύρου είναι στο 1:46.286, ανήκει δε στο Βάλτερι Μπότας που σήμερα οδηγεί για την Alfa Romeo.

Ο καιρός είναι πάντα απρόβλεπτος εκεί, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που βρέχει στη μια άκρη της πίστας και έχει ήλιο στην άλλη άκρη.

Τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί προ πολλού και οι οργανωτές περιμένουν σχεδόν 300.000 θεατές.

Ανάμεσά τους και εκατοντάδες Έλληνες που άδραξαν την ευκαιρία αλλαγής ημερομηνίας του Βελγικού GP (ήρθε από τέλη Αυγούστου, τέλη Ιουλίου) για να συνδυάσουν τις διακοπές τους με την παρακολούθηση ενός αγώνα.

Μάλιστα ο αγώνας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον γιατί είναι ένας από τους έξι φετινούς αγώνες που θα διεξαχθεί με τη μορφή Sprint.

Ειδικότερα είναι ο τρίτος μετά το Αζερμπαϊτζάν και την Αυστρία. Έτσι σήμερα θα διεξαχθεί μόνο μια περίοδος ελεύθερων δοκιμών και το απόγευμα θα γίνουν οι κατατακτήριες δοκιμές (18:00) οι οποίες θα καθορίσουν τη σειρά εκκίνησης του κυρίως αγώνα. Αύριο Σάββατο η μέρα θα είναι αφιερωμένη στο Sprint.

Το πρωί θα έχουμε κατατακτήριες δοκιμές Sprint (Sprint Shootout) και το απόγευμα θα διεξαχθεί το Sprint Race 15 γύρων χωρίς υποχρεωτικές αλλαγές ελαστικών και με κομμένη την ανάσα.

Την Κυριακή θα διεξαχθεί ο κανονικός αγώνας των 44 γύρων.

O Φερστάπεν είχε κερδίσει πέρυσι στο Σπα
O Φερστάπεν είχε κερδίσει πέρυσι στο Σπα

Στο αγωνιστικό μέρος οι Red Bull έχουν κερδίσει και στους 11 φετινούς αγώνες, ο Φερστάπεν στους 9 από αυτούς. Κυρίαρχο ερώτημα είναι αν υπάρχει κάποιος συνδυασμός που μπορεί να τον απειλήσει, ή αν ήρθε η στιγμή που ο ίδιος δεν θα έχει αλάνθαστο Σαββατοκύριακο.

Η ομάδα ανακοίνωσε πως θα κάνουν αλλαγή κιβωτίου, αυτό θα επιφέρει για τον Ολλανδό οδηγό ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση της Κυριακής.

Οι αναβαθμισμένες McLaren αναμένεται να έχουν την ταχύτητα να διεκδικήσουν μια θέση στο βάθρο, ενώ προβληματισμός επικρατεί στα στρατόπεδα των Ferrari, Mercedes και Aston Martin που στους τελευταίους αγώνες έχουν βρεθεί πίσω από τα πορτοκαλί μονοθέσια των Νόρις και Πιάστρι.

Από τους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση, στο Σπα έχουν κερδίσει, οι Φερστάπεν (2022, 2021), Χάμιλτον (2020, 2017, 2015, 2010) Λεκλέρκ (2019), Ρικιάρντο (2014).

Η συγκεκριμένη διαδρομή θεωρούνταν πάντα το απόλυτο τεστ ενός οδηγού αγώνων που αναδεικνύει την ικανότητα και απαιτεί ένα ιδιαίτερα αποδοτικό μονοθέσιο.

Οι ελεύθερες δοκιμές είναι ιδιαίτερα σημαντικές, με τις ομάδες να εργάζονται για να βρουν την καλύτερη ισορροπία στο μονοθέσιο, ώστε να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά της πίστας.

Υπάρχουν τμήματα πολύ υψηλής ταχύτητας, συμπεριλαμβανομένων δύο ζωνών DRS στη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού και στην ευθεία Kέμελ, όπου απαιτείται καλή τελική ταχύτητα για να επιτευχθεί το προσπέρασμα.

Υπάρχουν επίσης πιο τεχνικά τμήματα όπου απαιτείται μεγάλη κάθετη δύναμη στις στροφές και για να βοηθήσει στη διαχείριση των ελαστικών, καθώς αυτά μπορεί να υπερθερμανθούν και να χάσουν την απόδοση στο τελευταίο μέρος του γύρου. Η άλλη μεταβλητή είναι ο καιρός, που θα είναι κρύος και βροχερός με τις θερμοκρασίες από 12 – 20 βαθμούς Κελσίου και τις τρεις μέρες.

Ο αστικός μύθος θέλει το spa να προέρχεται από την περιοχή αυτή, αλλά υπάρχουν και άλλα ενδιαφέροντα με τους Βέλγους.
Ο αστικός μύθος θέλει το spa να προέρχεται από την περιοχή αυτή, αλλά υπάρχουν και άλλα ενδιαφέροντα με τους Βέλγους.

0. Κανένας Βέλγος οδηγός δεν έχει κερδίσει το εγχώριο Grand Prix στις 67 φορές που έχει πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής. 24 Βέλγοι έχουν αγωνιστεί στη Formula 1, κερδίζοντας 11 φορές, (οκτώ ο Τζάκι Ιξ και τρεις ο Τιερί Μπουτσέν), αλλά καμία από αυτές δεν ήταν στο Σπα, ούτε στο Ζόλντερ ή το Nivelles, Μόνο το Μονακό έχει χειρότερο ρεκόρ με κανέναν Μονεγάσκο οδηγό να μην έχει κερδίσει κανέναν από τους 69 αγώνες που διεξήχθησαν εκεί.

4. Λένε ότι μόνο οι μεγάλοι κερδίζουν στο Spa-Francorchamps και οι αριθμοί τείνουν να το επιβεβαιώνουν. Μόνο τέσσερις οδηγοί πέτυχαν την παρθενική τους νίκη στη Formula 1 στην πίστα των Αρδεννών: ο Peter Collins το 1956, με μια Ferrari D50, ο οποίος προοριζόταν να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής αν δεν είχε πεθάνει όταν ήταν ακόμη πολύ νέος το 1958. Ο Jim Clark το 1962 με Lotus, ο οποίος κέρδισε δύο φορές το πρωτάθλημα. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Michael Schumacher το 1992 για την Benetton και ο Charles Leclerc το 2019 με τη Ferrari SF90.

800. Ο αριθμός των συγγραφέων κόμικς από το Βέλγιο, τη χώρα που θεωρείται η πατρίδα του κόμικ ή της «ένατης τέχνης» όπως είναι γνωστή. Υπάρχουν πάνω από 700 από αυτούς μόνο στις Βρυξέλλες. Ο πρωτοποριακός χαρακτήρας των κινουμένων σχεδίων ήταν ο Tintin, το συμπαθές και ατρόμητο αγόρι, του οποίου τα βιβλία έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από πενήντα γλώσσες. Άλλοι διάσημοι βελγικοί χαρακτήρες κόμικ είναι ο Lucky Luke (1946), ο Gaston Lagaffe (1957) και τα Στρουμφάκια, που δημιουργήθηκαν το 1958.

1700. Ο αριθμός των ειδικών μπύρας που διατίθενται σε ένα μόνο συγκεκριμένο μπιστρό στις Βρυξέλλες, το οποίο είναι πλέον απαραίτητο για τους λάτρεις αυτού του ποτού, το οποίο παράγει το Βέλγιο σε απίστευτες ποσότητες και ποικιλίες. Υπολογίζεται ότι, κάθε χρόνο, οι Βέλγοι μειώνουν κατά 70 λίτρα μπύρας ανά άτομο.

1846. Η χρονιά που παρήχθη για πρώτη φορά το σαξόφωνο. Το μουσικό όργανο εφευρέθηκε από τον Βέλγο Adolphe Sax. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Βιομηχανική Έκθεση στο Παρίσι το 1844 και κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δύο χρόνια αργότερα.

Στιγμιότυπο από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου
Στιγμιότυπο από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου

Απευθείας μεταδόσεις ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+

F1  FP1 28/7 14:30 ANT1+
F1 Qualifying 28/7 18:00 ANT1+
F3 Sprint Race 29/7 11:00 ANT1+
F1  Sprint Shootout 29/7 13:00 ANT1+
F2 Sprint Race 29/7 14:45 ANT1+
F1 Sprint 29/7 17:30 ANT1, ANT1+
F3 Feature Race 30/7 09:30 ANT1+
F2 Feature Race 30/7  11:00 ANT1+
F1 Formula 1 Show 30/7 15:15 ANT1, ANT1+
F1 Race 30/7 16:00 ANT1, ANT1+
F1 Formula 1 Show 30/7 Με τη λήξη του αγώνα ΑΝΤ1+

Με σκούφο και μπουφάν ο Ρικιάρντο, είναι δροσερά στο Σπα
Με σκούφο και μπουφάν ο Ρικιάρντο, είναι δροσερά στο Σπα

Στο Formula 1 Show που ξεκινά 45 λεπτά πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα (16:00), μπορείτε μεταξύ άλλων να δείτε μια αποκλειστική συνέντευξη του Λάντο Νόρις.

Στην παρουσίαση της εκπομπής θα πλαισιώσουν τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη, οι Μαρία Θωμά και Κώστας Λεώνης.

Καλεσμένος ο οδηγός αγώνων Λάμπρος Αθανασούλας που ετοιμάζεται για το Ράλι Ακρόπολις.

Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης. Τις προσπάθειες των συναθλητών του θα σχολιάσει ο οδηγός Formula Eurocup 3, Τζώρτζης Μαρκογιάννης.

Διαβάστε επίσης:

F1 Ferrari: Περισσότερη ταχύτητα, λιγότερα λάθη!