Θα είναι ο 15ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος που έχει δυο διεκδικητές του τίτλου: Μαξ Φερστάπεν και Λιούις Χάμιλτον.
Από την υβριδική εποχή της F1 το 2014 και μετά οι Mercedes έχουν πετύχει επτά νταμπλ.
Η μόνη διαφοροποίηση είναι πως το 2016 δεν πήρε το πρωτάθλημα ο Χάμιλτον, αλλά ο Ρόσμπεργκ. Το 2013 κυριάρχησε εύκολα ο Φέτελ οπότε έχουμε να δούμε αμφίρροπο πρωτάθλημα από το 2012 όταν ο Αλόνσο με τη Ferrari προσπαθούσε να σπάσει την κυριαρχία του Φέτελ.
Φέτος η Red Bull Honda με οδηγό το Μαξ Φερστάπεν έχει πάρει 7 νίκες σε 14GP έναντι 4 του Λιούις Χάμιλτον.
Από μια νίκη έχουν οι Πέρεζ, Ρικιάρντο, Οκόν. Η διαφορά ανάμεσα σε Φερστάπεν και Χάμιλτον είναι 6 βαθμοί με τον Ολλανδό να προηγείται.
Το Σότσι δεν είναι μόνιμη πίστα. Έχει μια γρήγορη στροφή τη Νο3 αριστερή με 4 κορυφές και το υπόλοιπο κομμάτι είναι στροφές ως επί το πλείστον 90 μοιρών ανάμεσα σε μεγάλες ευθείες.
Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει 4 φορές στο παρελθόν δυο ο Μπότας και μια ο Ρόσμπεργκ. Δεν έχει κερδίσει καμία άλλη ομάδα στην ιστορία του Ρώσικου GP.
Αν κερδίσει ο Χάμιλτον θα είναι η 100στη νίκη στην καριέρα του στη F1.
Υπάρχουν δυο ζώνες DRS, το σύστημα μείωσης των αντιστάσεων ενεργοποιείται πριν τη στροφή 1 και πριν τη στροφή 11.
Για πρώτη φορά μετά την Αυστρία επελέγησαν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της Pirelli για αυτό το Σαββατοκύριακο και το Ρωσικό Grand Prix: η γόμα C3 είναι η P Zero λευκή, σκληρή, η γόμα C4 είναι η P Zero κίτρινη μέση και η γόμα C5 είναι η P Zero κόκκινη μαλακή.
Πρόκειται για την ίδια επιλογή που έγινε και πέρυσι στη Ρωσία, όταν ο αγώνας ήταν σε αντίστοιχη χρονική περίοδο. Το Σότσι είναι μια πίστα με επιφάνεια λεία.
Η άσφαλτος έχει ωριμάσει από την εποχή που στρώθηκε περίπου μια δεκαετία πριν. Ως αποτέλεσμα η πιο μαλακή γόμα στην γκάμα P Zero είναι η ιδανική επιλογή για τη Ρώσικη πίστα.
Ο καιρός είναι ήπιος αυτή την εποχή του χρόνου, οπότε αυτό θα βοηθήσει στη μείωση της πτώσης απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, μολονότι αυτή περισσότερο σχετίζεται με τη χάραξη της πίστας και την τραχύτητα του οδοστρώματος.
Χαρακτηριστικά πίστας
- Οι στροφές γύρω από το Ολυμπιακό Πάρκο στο Σότσι έχουν γενικώς χαμηλή ή μέση ταχύτητα, αρκετές είναι 90 μοιρών.
- Γενικά σ’ αυτή την πίστα παίζει ρόλο η πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα οπότε φθείρονται περισσότερο τα πίσω ελαστικά. Η πιο απαιτητική στροφή (και η μόνη που φθείρει περισσότερο τα εμπρός ελαστικά) είναι η στροφή 3: Μια παρατεταμένη αριστερή με αρκετές κορυφές και ομοιότητα με τη στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας. Οαγώναςαυτόςακολουθείστοπρόγραμμα.
- Οι ομάδες συνήθως επιλέγουν μέση ή χαμηλή κλίση στις αεροτομές ώστε να έχουν μεγαλύτερη τελική ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες του Σότσι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δίνεται έμφαση στη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση των ελαστικών.
- Η πίστα δε χρησιμοποιείται και πολύ κατά τη διάρκεια της χρονιάς, οπότε δεν είναι στρωμένη με γόμα και γλιστράει στην αρχή του τριημέρου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάποιες φορές τα ελαστικά να γλιστρούν αντί να κρατάνε, ειδικά στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Μετέπειτα όμως όπως είδαμε πέρυσι η μετατόπιση της γόμας υποχωρεί καθώς αρχίζει να βελτιώνεται το κράτημα της πίστας.
- Η Ρωσία είναι παραδοσιακά αγώνας μιας αλλαγής, αυτό είδαμε και πέρυσι. Οι δυο πρώτοι στον τερματισμό έβαλαν τη μέση γόμα και μετά την σκληρή. Υπήρχαν πολλές εναλλακτικές στρατηγικές πιο πίσω στην κατάταξη, κάποιοι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα και τρεις από τους οδηγούς έκαναν δυο αλλαγές χρησιμοποιώντας και τις τρεις γόμες.
- Καθώς θα γίνουν έξι αγώνες σε Formula 2 και Formula 3 ενώ έχουμε και Formula 1, η Pirelli πήγε στο Σότσι με περισσότερα από 3500 ελαστικά.
O επικεφαλής F1 της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Έχουμε δει στο παρελθόν πολλές διαφορετικές στρατηγικές. Χρησιμοποιούνται και οι τρεις διαθέσιμες γόμες στην εκκίνηση και οι τακτικές διαφοροποιούνται κατά τη διάρκεια του αγώνα. Πέρυσι η μαλακή γόμα C5 συμπεριφέρθηκε καλύτερα απ’ ότι περιμέναμε. Η φθορά μειώνονταν μεταξύ των ελεύθερων δοκιμών και του αγώνα καθώς το κράτημα στην πίστα βελτιώνονταν. Στο παρελθόν κάποιοι οδηγοί επιχείρησαν να βάλουν αμέσως μετά την εκκίνηση τη σκληρή γόμα και να πάμε ως το τέλος. Πέρυσι αυτό δεν ήταν εφικτό καθώς η άσφαλτος έχει ωριμάσει και δεν είναι τόσο λεία όσο ήταν. Καθώς η πίστα θα στρωθεί αρκετά με γόμα, λόγω των πολλών αγώνων υποστήριξης, θα ενισχυθεί το κράτημα και η πρόσφυση».
Διαβάστε επίσης
Aston Martin F1: Ανέβαλε CEO, ο Whitmarsh!
Τα αυτοκίνητα μιλούν μεταξύ τους!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μετρό Θεσσαλονίκης: Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό
- Γιάννης και Δήμητρα Κούστα: Στη βραδιά μπάρμπεκιου για τα γενέθλια της Σοφίας Καρβέλα στη Νέα Υόρκη
- Χρηματιστήριο: Γιατί οι επενδυτές στράφηκαν σε Τιτάν, ΟΤΕ, ΟΠΑΠ, Coca Cola, Cener και Μυτιληναίο
- ΕΥΡΩΠΗ HOLDINGS: Από τις 25 Νοεμβρίου και επίσημα η νέα επωνυμία