Για πρώτη φορά στη σύγχρονη εποχή οι κατασκευαστές διαγκωνίζονται για να συμμετέχουν στο κορυφαίο πρωτάθλημα.

Σήμερα υπάρχουν στη F1 με πλήρη εμπλοκή τρεις κατασκευαστές υβριδικών μηχανών: Mercedes, Ferrari, Alpine. Υπάρχει και ένας κατασκευαστής που μένει μέχρι να φύγει χωρίς να είναι ξεκάθαρο τι θα κάνει τελικά: H Honda! Να σημειωθεί πως η Honda έχει δηλώσει τη συμμετοχή της στη F1 στην περίοδο 2026 – 2030. Αλλά δεν έχει ομάδα πλέον!

Θυμίζουμε πως οι σημερινές υβριδικές μηχανές της F1 έχουν έξι βασικά μέρη: Δυο ηλεκτροκινητήρες (MGUK, MGUH, μια μονάδα ελέγχου, το θερμικό κινητήρα, το turbo και τη μπαταρία).

Η απόδοσή τους είναι εντυπωσιακή, πρόκειται για τις πιο αποδοτικές μηχανές στην ιστορία της ανθρωπότητας. Οι αποφασισμένες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς που θα εφαρμοστούν από το 2026 απλοποιούν αυτές τις μηχανές.

Η λειτουργία τους πλέον θα είναι πιο κοντά στις μηχανές παραγωγής και αυτό τις καθιστά ελκυστικές για εξέλιξη. Αυτός είναι και ο λόγος που οι κατασκευαστές διαγκωνίζονται στην είσοδο.

Πίσω από τη δημιουργία αυτών των αλλαγών βρίσκεται ο Έλληνας σχεδιαστής Νικόλας Τομπάζης ο οποίος πρόσφατα ανέλαβε ρόλο διευθυντή μονοθεσίων στη FIA.

Για το 2026 έχουν δηλώσει συμμετοχή 6 κατασκευαστές μηχανών: Ferrari, Mercedes, Alpine, Honda, Red Bull Ford, Audi.

O αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull Racing Christian Horner και ο ceo της Ford Jim Farley χτες στην παρουσίαση στο Classic Car Club Manhattan στη Νέα Υόρκη. 

Από τους νεοφερμένους η Audi ξεκαθάρισε πρώτη από πέρυσι το καλοκαίρι ότι σκοπεύει να μπει στη F1 με τους νέους κανονισμούς. Μάλιστα πρόσφατα αγόρασε και μετοχές της Sauber.

Πριν λίγες βδομάδες ο Αντρέτι ανακοίνωσε την πρόθεσή του να δημιουργήσει μια νέα ομάδα με τη στήριξη της GM.

Μάλιστα τόνισε ότι θα χρησιμοποιηθεί το όνομα της Cadillac. Αυτό λογικά για όσους γνωρίζουν τα ισχύοντα στην Αμερικάνικη αγορά προκάλεσε την αντίδραση της άλλης μεγάλης αμερικάνικης εταιρείας της Ford.

Η οποία ανακοίνωσε χτες την επιστροφή της στη F1. Η Ford δεν είναι νέα στη F1, έχει όνομα βαρύ και ιστορία.

Στη σύγχρονη εποχή είναι ο τρίτος πιο επιτυχημένος κατασκευαστής κινητήρων στην ιστορία της Formula 1 (Ferrari, Mercedes οι δυο πρώτοι) έχοντας κατακτήσει 10 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και 13 Πρωταθλήματα Οδηγών. 

Το μείζον ερώτημα είναι τι ακριβώς θα κάνει η Ford με τη Red Bull; Γιατί όπως και να το κάνεις ακούγεται κάπως να ανακοινώνεις συμφωνία με τη Ford παρουσιάζοντας ένα μονοθέσιο που φέρει τα λογότυπα της Honda όπως η RB19 που παρουσιάστηκε χτες στη Ν. Υόρκη.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ ξεκαθάρισε πως πρόκειται τόσο για εμπορική όσο και για τεχνική συνεργασία. Χωρίς ανταλλαγή μετοχών.

Θυμίζω ότι η Red Bull έχει δημιουργήσει δική της γραμμή παραγωγής υβριδικών μηχανών σε συνεργασία με τη Honda την Red Bull Powertrains. Προφανώς δεν είναι εικόνα για τη Ford να δίνει όνομα σε κινητήρες που φτιάχνουν άλλοι, έχει βέβαια ξανασυμβεί στο παρελθόν με την Cosworth. Όπως και με την Mercedes και την Ilmor.

Ένα ακόμη κρίσιμο ερώτημα είναι τι θα κάνει η Honda; Θα φτιάξει δική της ομάδα; Θα αγοράσει μια από τις υπάρχουσες; Την Alpha Tauri; Πάντως η ανακοίνωση της συνεργασίας με τη Ford περιλαμβάνει τη μικρή ομάδα της Red Bull. Η οποία θυμίζω ότι μετά το θάνατο του Μάτεζιτς βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο.

Προφανώς η επιλογή της Νέας Υόρκης για την χθεσινή παρουσίαση δεν είναι τυχαία. Αφορά στην προσπάθεια διεύρυνσης του σπορ στην Βόρεια Αμερική. Με μια αμερικάνικη ομάδα (Haas) άλλη μια στα σκαριά (Andretti – Cadillac), τρία GP σε Ώστιν, Μαϊάμι και Λας Βέγκας και δυο μεγάλους κατασκευαστές (GM, Ford) οι προσπάθειες της Liberty Media παίρνουν σάρκα και οστά. 

Διαβάστε επίσης