Ο 18ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος, διοργανώνεται στη Μαρίνα Μπέι υπό το φως 1500 πυλώνων προβολέων.

Η Formula 1 με 4 διαφορετικούς νικητές (Χάμιλτον – Βέλγιο, Νόρις – Ολλανδία, Λεκλέρκ – Ιταλία, Πιάστρι – Αζερμπαϊτζάν)  στους τελευταίους 4 αγώνες είναι στα καλύτερα της. Αυτό το Σαββατοκύριακο έχουμε αγώνα στη Σιγκαπούρη χωρίς να υπάρχει φαβορί, χωρίς να μπορούν να γίνουν προβλέψεις.

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Μαξ Φερστάπεν, έχει να κερδίσει από τον Ιούνιο στην Ισπανία και η διαφορά του από το Νόρις έχει μειωθεί στους 59 βαθμούς ενώ ακολουθούν από κοντά οι Λεκλέρκ ( -78β) και Πιάστρι (- 91β.). Απομένουν 7 αγώνες και 3 Sprint ήτοι 206 βαθμοί να μοιραστούν και όλα μπορεί να συμβούν.

Η απόσταση ανάμεσα στο Μπακού και στη Σιγκαπούρη είναι περίπου επτά χιλιάδες χιλιόμετρα. Η Formula 1 μόλις αντιμετώπισε μια ακόμα πρόκληση αυτής της πολύ μακράς σεζόν, μετακινώντας ομάδες, οδηγούς, μηχανικούς και εξοπλισμό σε δύο μόλις ημέρες, από τις ακτές της Κασπίας Θάλασσας στην πόλη-κράτος όπου συναντώνται τα Στενά της Μάλακας με τη Νότια Κινεζική Θάλασσα. Είναι η πρώτη φορά που αυτοί οι δύο αγώνες διεξάγονται ο ένας μετά τον άλλο.

Το 18ο φετινό Grand Prix της Formula 1, θα διεξαχθεί στο 2ο μεγαλύτερο λιμάνι του πλανήτη, τη Μαρίνα Μπέι της Σιγκαπούρης. Πρόκειται για έναν μοναδικό αγώνα, που έγινε για πρώτη φορά το 2008 και έγραψε ιστορία ως το πρώτο νυχτερινό GP. Νικητής τότε ήταν ο Αλόνσο, τα γεγονότα, όμως, εκείνης της βραδιάς ακόμη βαραίνουν τη Formula 1.

Από τότε έχουν γίνει άλλοι 13 αγώνες εκεί, καθώς το 2020 και το 2021 δεν έγινε Grand Prix λόγω της πανδημίας. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο Φέτελ με 5 νίκες, ενώ από τους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση αυτή την Κυριακή περισσότερες νίκες έχει ο Χάμιλτον με 4. Ο Αλόνσο έχει κερδίσει 2 φορές, ενώ πέρυσι κέρδισε ο Σάινθ σπάζοντας το σερί των Red Bull – Φερστάπεν.

Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας πρέπει να θεωρείται βέβαιη στους στενούς δρόμους του λιμανιού, όπου δεν έχει υπάρξει αγώνας ως σήμερα χωρίς αυτοκίνητο ασφαλείας.

O περσινός νικητής Κάρλος Σάινθ.

Από άποψη φυσικής κατάστασης είναι μια απαιτητική πρόκληση για τους οδηγούς καθώς τα επίπεδα υγρασίας μπορεί να είναι τόσο ψηλά που δυσκολεύουν την αναπνοή, πόσο μάλλον την έντονη αθλητική δραστηριότητα για σχεδόν δυο ώρες.

Το σύστημα φωτισμού της διαδρομής διαθέτει πάνω από 1500 προβολείς LED, τοποθετημένους σε ύψος 10 μέτρων με απόσταση 32m ο ένας από τον άλλον. Το αποτέλεσμα είναι φωτισμός έντασης 3000 κεριών τη στιγμή που ένα γήπεδο ποδοσφαίρου έχει ένταση 800 κεριά και ο φωτισμός των δημόσιων δρόμων έχει ένταση 30 κεριά.

Το εν λόγω σύστημα φωτισμού εγκαθίσταται μόνο για το Σαββατοκύριακο του αγώνα και χρειάζεται περίπου τέσσερις μήνες για να τοποθετηθεί.

Το Grand Prix της Σιγκαπούρης παραδοσιακά αγγίζει το χρονικό όριο, καθώς έχουν υπάρξει φορές που ολοκληρώθηκαν τα 120 min πριν τον προβλεπόμενο αριθμό γύρων. Από πέρυσι, έχει αλλάξει η χάραξη της πίστας και οι στροφές έχουν μειωθεί από 23 σε 19, κάτι το οποίο θα οδηγήσει σε μικρότερης χρονικής διάρκειας αγώνα (107 min πέρυσι).

Οι γόμες που επελέγησαν για τον 15ο αγώνα Grand Prix στη Σιγκαπούρη είναι ίδιες αλλά και ίδιες με τους δύο τελευταίους αγώνες στη Μόντσα και το Μπακού, παρότι πρόκειται για πίστες με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά: η C3 θα είναι η σκληρή γόμα, η C4 θα είναι η μέση γόμα και η C5 θα είναι η μαλακή γόμα. Η πίστα τροποποιήθηκε πέρσι με στόχο να βελτιωθεί η ροή των στροφών, αλλά παραμένει μία από τις πιο στριφτερές της σεζόν.

Το μήκος της είναι τώρα μειωμένο στα 4.940 μέτρα, οπότε αντίστοιχα ο αριθμός των γύρων αυξήθηκε σε 62. Στον τελευταίο τομέα, μεταξύ των παλιών στροφών 16 έως 19, μεσολαβεί πλέον ευθεία 400 μέτρων που τις αντικατέστησε. Έτσι ο αριθμός των στροφών έχει μειωθεί από 23 σε 19. Οι εργασίες ανακατασκευής της πίστας ξεκίνησαν πέρυσι και συνεχίστηκαν φέτος: Ανακατασκευάστηκαν τα τμήματα μεταξύ των στροφών 3 και 9, 10 και 12 και 14 και 17.

Ο ασφαλτοτάπητας είναι παρόμοιος με αυτόν που χρησιμοποιείται γενικά σε δημόσιους δρόμους που είναι ανοιχτοί στην κυκλοφορία των πόλεων, αλλά με το νέο ασφαλτικό μπορεί κανείς να περιμένει πιο ομαλή επιφάνεια. Δεν μαθαίνει κανείς συνήθως πολλά από την πρώτη ελεύθερη προπόνηση, αλλά αυτή τη φορά θα δώσει σε όλους την ευκαιρία να αποκτήσουν σημαντικά δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά των ελαστικών.

Όπως συμβαίνει σε όλες τις διαδρομές εντός πόλης, το παραμικρό λάθος στη Σιγκαπούρη έχει υψηλό κόστος, δεδομένου ότι υπάρχουν πολύ λίγες ζώνες διαφυγής και το να βγείτε λίγο εκτός γραμμής μπορεί να σας οδηγήσει στα προστατευτικά λάστιχα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας είναι συνήθης διαδικασία εκεί, ειδικά επειδή χρειάζεται αρκετός χρόνος για να αφαιρεθεί ένα ακινητοποιημένο μονοθέσιο από την διαδρομή.

Υπάρχουν δύο παράγοντες που καθιστούν την μια αλλαγή ελαστικών, ως επικρατέστερη στρατηγική: Πρώτον, ο χαμένος χρόνος για μια αλλαγή ελαστικών είναι περίπου 28 δευτερόλεπτα, εν μέρει επειδή το όριο ταχύτητας εντός των πιτ μειώνεται στα 60 km/h και δεύτερον, το προσπέρασμα σε αυτή την διαδρομή είναι σίγουρα περίπλοκο. Στρατηγική δυο αλλαγών μπορεί να δούμε αν οι διαφορές μηδενιστούν από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Συνήθως, η μαλακή γόμα χρησιμοποιείται αποκλειστικά στις κατατακτήριες δοκιμές ενώ στον αγώνα χρησιμοποιούνται η μέση και η σκληρή γόμα. Ωστόσο, πέρσι η μαλακή γόμα C5 έπαιξε τον ρόλο της την Κυριακή, ειδικά στο πρώτο μέρος με τους οδηγούς να θέλουν να εκμεταλλευτούν την πρόσθετη πρόσφυσή της στην εκκίνηση.

Η φθορά σε αυτή την πίστα οφείλεται κυρίως στη θερμική καταπόνηση, όχι τόσο στην επιφάνεια του ελαστικού, αλλά στο εσωτερικό του, κάτι που δεν βλέπουμε συχνά. Ποικίλλει δε πολύ, ανάλογα με τη ρύθμιση του μονοθεσίου και το αεροδυναμικό φορτίο που παράγει. Στην διαδρομή της Μαρίνα Μπέι έχουμε δει συχνά στο πρώτο μέρος του αγώνα, οι οδηγοί προσπαθούν να πάνε όσο μακρύτερα μπορούν, διαχειριζόμενοι τα ελαστικά τους με στόχο να εξισορροπήσουν τα δύο μέρη όσο το δυνατόν περισσότερο.

Αυτό συχνά οδηγεί στο σχηματισμό ενός τρένου μονοθεσίων, όλα σε απόσταση ελάχιστη μύτη με ουρά, χωρίς δυνατότητα να προσπεράσουν επειδή δεν υπάρχει αρκετή διαφορά απόδοσης, παρά το γεγονός ότι η υπάρχουν τρεις ζώνες DRS. Επομένως, σε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί περισσότερη δράση στη διαδρομή η FIA αποφάσισε να εισαγάγει μια τέταρτη ζώνη DRS για αυτό το Σαββατοκύριακο, μεταξύ των στροφών 14 και 16.

Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι την Κυριακή για να δούμε αν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Μέρος της απρόβλεπτης φύσης αυτού του αγώνα είναι ο καιρός. Η Σιγκαπούρη βρίσκεται στη ζώνη του Ισημερινού, το κλίμα της έχει υψηλή υγρασία, σπάνια κάτω από το 70%, με πιθανότητα βροχής, μερικές φορές πολύ έντονης, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας ή της νύχτας. Ferrari και McLaren αναμένονται δυνατές σε μια πίστα που δεν ταιριάζει στη Red Bull.

Στιγμιότυπο από το περσινό βάθρο, από αριστερά: Νόρις, Σάινθ, Βασέρ, Χάμιλτον.

Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας την Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου, στις 15:00 από το ΑΝΤ1+ και σε ετεροχρονισμένη μετάδοση στις 16:30 από τον ΑΝΤ1. Στην εκπομπή «Formula 1 Show»,  που ξεκινά στις 14:00, μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα από το ΑΝΤ1+, θα βρίσκονται οι Μαρία Θωμά, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης.

Δείτε μεταξύ άλλων μια αποκλειστική συνέντευξη του επικεφαλής της FIΑ για τη Formula 1, Νικόλα Τομπάζη για την επόμενη μέρα. Ο Όσκαρ Πιάστρι μιλά στην κάμερα του ΑΝΤ1 για τις ελπίδες του ενώ ο Γκούντερ Στάινερ δίνει τη δική του οπτική για το φετινό πρωτάθλημα. Αγώνας υποστήριξης στη Σιγκαπούρη θα είναι το F1 Academy. Την προσπάθεια των νεαρών αθλητριών θα περιγράψουν οι Μαρία Ανδρεάδη, Κώστας Λεώνης.

Ταυτόχρονα θα υπάρχει για τους μικρούς μας φίλους και μετάδοση F1 Kids με διαφορετικά γραφικά ειδικά για παιδιά σε περιγραφής Μαρίας Ανδρεάδη και Δήμητρας Πουρναράκη.  Στις μεταδόσεις της F1, θα βρίσκονται οι Μαρία Ανδρεάδη, Γιώργος Ανανίδας, Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης. Ο οδηγός αγώνων Τζώρτζης Μαρκογιάννης θα σχολιάζει τις προσπάθειες των συναθλητών του.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 18ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+

Διαβάστε επίσης:

F1 Μπακού: Οι λεπτομέρειες που έκριναν τη νίκη!

Πράσινη μετάβαση για τον Όμιλο Σαρακάκη

40 χρόνια Nismo!