Όλα έτοιμα για την διεξαγωγή του 17ου αγώνα στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής. Θα έχουμε για πρώτη φορά πρωταθλητή στη Σιγκαπούρη;

Δεν έχει αναδειχθεί ποτέ πρωταθλητής στη Marina Bay από το 2008 που διεξάγεται εκεί αγώνας. Την Κυριακή μπορεί να συμβεί αν ο Φερστάπεν που προηγείται με διαφορά 116 βαθμούς από το Λεκλέρκ καταφέρει να πάρει 22 βαθμούς πιο πολλούς από το Μονεγάσκο. Για να γίνει αυτό προφανώς πρέπει να κερδίσει στον αγώνα.  Επίσης πρέπει να πάρει 13 βαθμούς περισσότερους από τον Πέρεζ και 6 βαθμούς περισσότερους από το Ράσελ. Αντίστοιχα στους κατασκευαστές η Red Bull με 549 βαθμούς προηγείται με διαφορά 139 βαθμούς από τη Ferrari.

Η θέα προς τo Marina Bay Sands από το λιμάνι

Η F1 αποχαιρέτησε την Ευρώπη και ταξιδεύει ανατολικά για το τελευταίο κομμάτι του πρωταθλήματος που περιλαμβάνει 6 αγώνες μέσα σε 8 βδομάδες αρχής γενομένης από το νυχτερινό αγώνα στους δρόμους του λιμανιού της Σιγκαπούρης. Από οργανωτικής πλευράς πρόκειται για άθλο που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς την συναίνεση – συνεργασία όλων των κατοίκων αυτής της πόλης κρατιδίου. Οι δρόμοι του λιμανιού στη Marina Bay κλείνουν για τέσσερις μέρες και η ζωή στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής κυλά στο ρυθμό της F1. Η διαδρομή στο λιμάνι της Σιγκαπούρης έχει μήκος 5063m και για την ολοκλήρωση του αγώνα απαιτούνται 61 γύροι. Η τελευταία φορά που έγινε αγώνας εκεί ήταν το 2019. Τα προηγούμενα δυο χρόνια δεν έγινε λόγω πανδημίας.

Νικητής το 2019 ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ που τότε οδηγούσε για τη Ferrari. Ο Γερμανός είναι πολυνίκης στη συγκεκριμένη πίστα καθώς έχει κερδίσει 5 φορές στα 12GP που έχουν γίνει εκεί: 2011, 2012, 2013 με RBR, 2015, 2019 με Ferrari. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει 4 φορές: 2009, 2014, 20017, 2018, ο Αλόνσο δυο φορές 2008 (crashgate), 2010 και ο Ρόσμπεργκ κέρδισε το 2016. Ο Αλόνσο θα φτάσει τις 350 συμμετοχές αριθμός ρεκόρ στη F1. Τις 8 από τις 12 φορές έχει κερδίσει στον αγώνα ο poleman. Αρκετοί οδηγοί θα βρεθούν για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη διαδρομή: Λατίφι, Ζου, Τσουνότα, Σουμάχερ.

Ο Ζου περπατά την πίστα με τους μηχανικούς του.

Ο αγώνας ξεκινά την Κυριακή στις 20:00 τοπική ώρα πολλοί είναι οι οδηγοί που επιλέγουν να κρατήσουν το βιολογικό τους ρολόι, σε Ευρωπαϊκή ώρα. Για να το πετύχουν αυτό κοιμούνται σε δωμάτια όπου δεν μπαίνει φυσικό φως. Για το λαμπερό φως της πίστας φροντίζουν 1600 προβολείς προηγμένης τεχνολογίας.

Ο Λεκλέρκ παρακολουθεί τους μηχανικούς της Ferrari που προπονούνται στα πιτ στοπ. Ένα λάθος τους κόστισε στο Μάσα τον τίτλο το 2008.

Χρησιμοποιούνται λάμπες αλογόνου  2000 watt, που εκπέμπουν τέσσερις φορές πιο έντονο φωτισμό σε σχέση με τον αντίστοιχο που παράγεται σε ένα μέσο γήπεδο ποδοσφαίρου τη νύχτα. Οι πιλότοι βλέπουν τέλεια, αλλά κουράζονται από την  αντίθεση φωτός / σκιάς και πολλές φορές δυσκολεύονται να διακρίνουν τα σημεία φρεναρίσματος. Η υγρασία κυμαίνεται στο 75% – 90% πράγμα που συνιστά μεγάλη πρόκληση για την φυσική κατάσταση των οδηγών. Όλες οι στροφές είναι αργές με δεύτερη ή τρίτη σχέση στο κιβώτιο, οι ομάδες επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές αναζητώντας μεγάλη κάθετη δύναμη.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών:

  • Έχουν επιλεγεί οι τρεις πιο μαλακές γόμες για τη Σιγκαπούρη (τις βλέπουμε για πρώτη φορά μετά την Αυστρία): η P Zero λευκή/σκληρή είναι η C3, η P Zero κίτρινη/μέση είναι η C4 και η P Zero κόκκινη/μαλακή είναι η C5. Αυτές οι γόμες ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά ενός αγώνα στους δρόμους της Marina Bay και εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα μηχανικά παραγόμενης πρόσφυσης.
  • Υπάρχει νέα άσφαλτος στη Σιγκαπούρη φέτος, που στρώθηκε από την Ιταλική εταιρεία Dromo. Δεν είναι η λεία άσφαλτος που συναντάμε συνήθως σε δημόσιους δρόμους, καθώς ελήφθη υπόψη η διεξαγωγή του grand prix.
  • Παραταύτα οι δρόμοι της Marina Bay είναι ανοιχτοί στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο διάστημα και η επιφάνειά τους περιέχει ανάλογα στοιχεία όπως οι διαγραμμίσεις και τα καπάκια των υπονόμων. Αναμένεται σημαντική βελτίωση κρατήματος της αγωνιστικής γραμμής παρότι δεν είναι προγραμματισμένοι πολλοί αγώνες υποστήριξης οι οποίοι βοηθούν να στρωθεί γόμα στο οδόστρωμα.
  • Ο αγώνας αρχίζει στις 20:00 τοπική ώρα (15:00 ώρα Ελλάδος) και διαρκεί σχεδόν δυο ώρες. Η θερμοκρασία οδοστρώματος παραμένει σχεδόν σταθερή, αλλά τα υψηλά επίπεδα υγρασίας θέτουν μια μεγάλη πρόκληση στη φυσική κατάσταση των οδηγών. Επιπλέον τόσο τα μονοθέσια όσο και ελαστικά υποφέρουν από θερμική καταπόνηση.

Κατάμεστα από κόσμο τα πιτ

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε: “Μας έλειψε η φαντασμαγορική νυχτερινή δράση στους δρόμους της Σιγκαπούρης. Καθώς τα ελαστικά 18 ιντσών έχουν τελείως διαφορετική γόμα και δομή από αυτά που χρησιμοποιούσαμε πριν τρία χρόνια – υπάρχει και νέα άσφαλτος φέτος – είναι σχεδόν σα καινούργιος αγώνας. Στη Σιγκαπούρη παίζει ρόλο η μεγιστοποίηση της ελκτικής πρόσφυσης στις αργές στροφές, όλες είναι αργές και οι 23! Επελέγησαν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας για μεγιστοποίηση της ταχύτητας και της πρόσφυσης. Καθοριστική θα είναι η προφύλαξη των πίσω ελαστικών. Η νέα γενιά μονοθεσίων είναι υποστροφική, οπότε θα παίξει σημαντικό ρόλο η ισορροπία κρατήματος: Το εμπρός μέρος να κρατάει και το πίσω να μην γλιστράει, μειώνοντας έτσι το ρυθμό επιτάχυνσης. “

Ο Τσουνότα σκέφτεται αν θα είναι καλύτερα να οδηγήσει με κλειστά μάτια. Οι Ρικιάρντο Γκασλί το διασκεδάζουν.

Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote στις 15:00 την Κυριακή 2/10. Μια ώρα νωρίτερα στις 14:00 ξεκινά στην ΕΡΤ η εξειδικευμένη εκπομπή F1.