Ο Βρετανός την κρίσιμη στιγμή έκανε τον ταχύτερο γύρο που έχει γίνει ποτέ στη Σιγκαπούρη με μ.ω.τ 198,7km/h.
Οι κατατακτήριες δοκιμές έκρυβαν δράμα και ανατροπές στη Μαρίνα Μπέι. Οι οδηγοί δεν έβρισκαν πρόσφυση, γλιστρούσαν συνεχώς ακουμπούσαν στους τοίχους, χτυπούσαν τα κερμπ, πήγαιναν στο περίπου. Από το Q1 είχαμε εκπλήξεις με τους Ρικιάρντο, Στρολ Γκασλί Μπότας και Ζου να μένουν εκτός και αρκετούς οδηγούς να προκρίνονται την ύστατη στιγμή. Στο Q2 πιάστηκε εξ απήνης ο Πέρεζ που αποκλείστηκε όπως και οι Οκόν, Μάγκνουσεν, Κολαπίντο και Άλμπον. Η μάχη ήταν οριακή στα χιλιοστά του δευτερολέπτου και οι επαφές με τους τοίχους συνεχείς. Ο Φερστάπεν είδε τον πρώτο του χρόνο να ακυρώνεται γιατί πάτησε εκτός ορίων πίστας και είχε μόνο μια προσπάθεια στο τέλος, την οποία εκμεταλλεύτηκε και σημείωσε τον 2ο χρόνο της περιόδου πίσω από τον Πιάστρι.
Στο ξεκίνημα του Q3 ο Σάινθ έχασε τον έλεγχο της Ferrari στην προτελευταία στροφή πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού εκκινώντας το γρήγορο γύρο του. Πιθανόν τα ελαστικά του να ήταν εκτός παραθύρου λειτουργίας έτσι γλίστρησε το πίσω μέρος και ο Ισπανός έχασε τον έλεγχο. Η διαδικασία διακόπηκε ενώ απέμεναν 8 λεπτά και μόνο 2 οδηγοί είχαν κάνει χρόνο. Το καθεστώς κόκκινης σημαίας επιβλήθηκε ως ότου καθαριστεί η πίστα και επισκευαστεί το προστατευτικό τοιχίο. Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε εκ νέου με καθυστέρηση 18 λεπτών.
Ο Νόρις σημείωσε τον κορυφαίο χρόνο και θα ξεκινήσει τον 15ο αγώνα του Grand Prix της Σιγκαπούρης από την πρώτη θέση. Είναι η έκτη pole του οδηγού της McLaren, η πέμπτη αυτή τη σεζόν. Ο χρόνος του 1’29″525 είναι πάνω από 1″4 πιο γρήγορος από τον χρόνο της pole του 2023, 1’30″984, που είχε σημειώσει ο Σάινθ. Είναι η 161η pole της βρετανικής ομάδας, με τις τελευταίες έξι να έχουν έρθει όλες χάρη στον Norris. Ο Φερστάπεν, με χρόνο 1’29″728, θα εκκινήσει δίπλα στο Νόρις, έχοντας για άλλη μια φορά χάσει την pole στη Μαρίνα Μπέι.
Οι Mercedes βρίσκονται στη δεύτερη σειρά με το Χάμιλτον (1’29″841) να κερδίζει στις λεπτομέρειες το Ράσελ με διαφορά μόλις 26 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Προφανώς, η μαλακή γόμα C5 ήταν η μόνη γόμα που χρησιμοποιήθηκε στις κατατακτήριες δοκιμές. Για έβδομη φορά φέτος είχαμε επτά διαφορετικά μονοθέσια στο Q3 από το οποίο έλειπαν μόνο οι Williams, Alpine και Sauber.
Το βραβείο Pirelli Pole Position απονεμήθηκε στο Νόρις από τους «The Corrs». Το διάσημο ιρλανδικό συγκρότημα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη σκηνή το 1990, αποτελούμενο από τα αδέρφια, Andrea, Sharon, Caroline και Jim Corr. Είναι γνωστοί για τον συνδυασμό της pop rock με πιο παραδοσιακές μορφές μουσικής από την Ιρλανδία. Με επτά άλμπουμ και πάνω από 40 εκατομμύρια πωλήσεις δίσκων παγκοσμίως, οι Corrs έχουν κατακτήσει την κορυφή των charts με επιτυχίες όπως τα “Breathless”, “Runaway” και “What Can I Do”. Το 1999, κέρδισαν το βραβείο Best International Group στα BRITS.
Όσον αφορά στον αυριανό αγώνα, μια στάση για αλλαγή ελαστικών κοστίζει περίπου 28″, οπότε είναι η υποχρεωτική επιλογή στρατηγικής. Θεωρητικά, από μια αρχική ανάλυση, ένα σενάριο μέσης – σκληρής γόμας είναι η πιο γρήγορη επιλογή, με ένα παράθυρο στάσης μεταξύ των γύρων 21 και 27. Η μαλακή γόμα μπορεί να συνδυαστεί με τη σκληρή αν υποθέσουμε ότι η πρώτη αλλαγή θα έρθει πριν τον 20στο γύρο. Όσοι βρίσκονται πιο πίσω μπορούν να ρισκάρουν εκκινώντας με τη σκληρή γόμα και να ποντάρουν σε μια εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας μεταξύ των γύρων 37 και 43 που θα χρειαστεί ν’ αλλάξουν ελαστικά.
Μιλώντας σχετικά ο poleman Λάντο Νόρις τόνισε: «Ήταν δύσκολο δυσκολευόμουν να βελτιώσω το χρόνο μου και αρκετοί γύρω μου πήγαιναν όλο και πιο γρήγορα, κάτι που έβαλε μεγαλύτερη πίεση, ειδικά με μόνο έναν γύρο στο τέλος. Αλλά ήταν αρκετά καλός για την pole position και είμαι χαρούμενος με αυτό, ειδικά εδώ στη Σιγκαπούρη. Ένιωθα καλά με το μονοθέσιο και χτες και σήμερα ένιωθα σίγουρος ίσως όχι τόσο πολύ στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά καταφέραμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Μου αρέσει, ανεβάζει παλμούς και είναι διασκεδαστικό. Ο γύρος μου δεν ήταν τόσο καλός όσο ο γύρος μου πριν από την κόκκινη σημαία, οπότε υπάρχει πάντα λίγο περισσότερο. Όταν έχεις ένα μονοθέσιο με καλή αίσθηση και είσαι σίγουρος, μπορείς να βγεις και να πιέσεις και να πετύχεις καλούς χρόνους, οπότε έκανα τη δουλειά που έπρεπε να κάνω σήμερα και είμαι ενθουσιασμένος να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε αύριο. Πληρώνεις τίμημα για την υπερβολή στην οδήγηση και την υπερβολική πίεση, αλλά έκανα αυτό που έπρεπε να κάνω, οπότε είμαι χαρούμενος».
Η σημερινή κατάταξη ήταν:
Ο αγώνας θα διεξαχθεί υπό το φως των προβολέων και εκκινεί αύριο στις 15:00 ώρα Ελλάδος. Θα μεταδοθεί απευθείας από το ΑΝΤ1+.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πιτσιλής: «Οι προσπάθειές μας για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής αποδίδουν καρπούς»
- ΑΑΔΕ: Σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο