Ένα αγώνα από τα παλιά απολαύσαμε σήμερα στη Μαρίνα Μπέι. Τον καλύτερο της φετινής χρονιάς, τον καλύτερο που έχει γίνει ποτέ στη Σιγκαπούρη. Έσπασε λοιπόν το σερί της Red Bull που κρατούσε από πέρυσι στη Βραζιλία όταν είχε κερδίσει ο Ράσελ. Ταυτόχρονα για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια η Ferrari είχε ξεκάθαρους ρόλους ο Λεκλέρκ ήταν η Ιφιγένεια εν Μαρίνα Μπέι. Ο Μονεγάσκος έκανε ότι μπορούσε για να βοηθήσει τον Ισπανό να κερδίσει. Χρειάστηκε βέβαια και όλη η μαεστρία του Σάινθ που ήταν αλάνθαστος για 61 γύρους.

1

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τον poleman Σάινθ (μέση γόμα) να διατηρεί το προβάδισμα και το Λεκλέρκ που εκκίνησε με τη μαλακή γόμα να στρίβει πίσω του προσπερνώντας το Ράσελ. Ο Βρετανός δεν εκκίνησε καλά και τον έφτασε ο Χάμιλτον στη στροφή. Στριμώχτηκαν και ο Λιούις προτίμησε να ισιώσει το σικέιν από το να ακουμπήσουν. Προς στιγμήν ανέβηκε 3ος αλλά έδωσε πίσω τις δυο θέσεις σε Ράσελ και Νόρις. Η Ferrari παρότρυνε το Λεκλέρκ να αξιοποιεί την καλύτερη πρόσφυση της μαλακής γόμας στην έξοδο των αργών στροφών ώστε να κρατά το Ράσελ, για ν’ ανοίξει διαφορά ασφαλείας ο Σάινθ. Ο αγώνας άρχισε να εξελίσσεται χωρίς δράμα ως τον 19ο γύρο που μια έξοδος του Σάρτζαντ έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι πρωτοπόροι μπήκαν για λάστιχα με το Λεκλέρκ να καθυστερεί στην έξοδο γιατί περίμενε το Χάμιλτον να βγει έτσι ο 2ος βρέθηκε 5ος.

Οι Red Bull που είχαν εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, δεν μπήκαν για λάστιχα – λογικό αν έμπαιναν θα χρειάζονταν 2 αλλαγές – και ο Φερστάπεν βρέθηκε 2ος προς στιγμή. Πολύ γρήγορα όμως έχασε θέσεις καθώς οι υπόλοιποι είχαν φρέσκα ελαστικά. Ο Ράσελ ανέβηκε 2ος, οι Νόρις, Λεκλέρκ, Χάμιλτον ακολουθούσαν. Ο Σάινθ πήρε εντολή να κάνει διαχείριση ελαστικών, ώστε να φτάσει ως το τέλος. Όταν στον 43ο γύρο έμεινε ο Οκόν και υιοθετήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, στη Mercedes αποφάσισαν να ρισκάρουν. Τράβηξαν και τους δυο οδηγούς για λάστιχα και τους έβαλαν φρέσκο σετ μέσης γόμας. Από χτες επαίρονταν ότι μέσω στρατηγικής το είχαν εξασφαλίσει.

Με την ύστερη γνώση μπορεί να πει κανείς ότι έσφαλαν. Θα έπρεπε να αφήσουν το Ράσελ 2ο και να ρισκάρουν μόνο με το Χάμιλτον. Ίσως όμως να μην ήθελαν να διαχειριστούν τις συνέπειες που θα είχε αν πετύχαινε το μονόπλευρο ρίσκο. Οι Mercedes λοιπόν βγήκαν μετά το πιτ στοπ στις θέσεις 4-5. Πίεσαν έφτασαν και πέρασαν το Λεκλέρκ μαζεύοντας 2 sec στο γύρο. Ο Χάμιλτον ήταν πιο γρήγορος από το Ράσελ. Έφτασαν πίσω από το Νόρις αλλά ο Σάινθ – σοφά – έκοψε ώστε να μπει η McLaren στη ζώνη DRS της Ferrari για να μπορεί ο Νόρις να παίξει άμυνα. Οι τελευταίοι γύροι ήταν με κομμένη την ανάσα με τέσσερις οδηγούς να μονομαχούν χωρίς αύριο. Μεγάλος χαμένος ο Ράσελ που χτύπησε στον τοίχο ξακρίζοντας 3 στροφές πριν το τέλος. Έτσι ο Χάμιλτον ανέβηκε στο βάθρο.

Ο Σάινθ πανηγύρισε έξαλλα την πρώτη του φετινή νίκη: «Ήταν ένα απίστευτο Σαββατοκύριακο από την αρχή. Η ομάδα αξίζει αυτή τη νίκη για την τεράστια δουλειά που έχει κάνει τόσο εδώ όσο και στο Μαρανέλο και είμαι περήφανος την αφιερώνω σε όλους τους tifosi. Εκτελέσαμε τέλεια την άσκηση όλο το Σαββατοκύριακο από την πλευρά μου νομίζω ότι καταφέραμε το τελευταίο συναρπαστικό κομμάτι στην εντέλεια, δίνοντας στο Νόρις, DRS και ελέγχοντας τον ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Φυσικά, η αλλαγή που λόγω του αυτοκινήτου ασφαλείας ήρθε νωρίτερα σήμαινε ότι έπρεπε να κάνουμε τα ελαστικά μας να διαρκέσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και οι τελευταίοι γύροι ήταν στο όριο, αλλά είμαι πολύ χαρούμενος που τα καταφέραμε. Απόψε γιορτάζουμε, αλλά από αύριο θα ξεκινήσουμε την προετοιμασία της Σουζούκα»

Από την πλευρά του ο Λεκλέρκ που τερμάτισε 4ος ήταν μουδιασμένος: «Είμαι πολύ χαρούμενος για την ομάδα. Έχει γίνει τόση πολλή δουλειά για να κατανοήσουμε καλύτερα το μονοθέιο τις τελευταίες εβδομάδες και σήμερα απέδωσε. Συγχαρητήρια στον Κάρλος που έκανε πολύ καλή δουλειά όλο το Σαββατοκύριακο.

Το σχέδιό μας ήταν να εκκινήσω με τη μαλακή γόμα και να περάσω το Ράσελ στην εκκίνηση. Ήταν η σωστή επιλογή και λειτούργησε καλά. Δυστυχώς χάσαμε κάποιες θέσεις λόγω κίνησης κατά τη διάρκεια του pit stop υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ωστόσο, η στρατηγική ήταν καλή σήμερα, οπότε είμαι χαρούμενος. Είναι υπέροχο να βλέπουμε ότι έχουμε κάνει ένα βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά τις επιδόσεις συνολικά και ελπίζουμε ότι μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε την επόμενη εβδομάδα στην Ιαπωνία».

Ο Φρεντερίκ Βασέρ, αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari ανέβηκε να πάρει το τρόπαιο του κατασκευαστή για πρώτη φορά στη ζωή του: «Είμαι περήφανος για όσα πέτυχε η ομάδα αυτό το Σαββατοκύριακο με όλους να κάνουν πολύ καλή δουλειά. Γνωρίζουμε ότι σημειώνουμε πρόοδο και εδώ στη Σιγκαπούρη καταφέραμε να πάρουμε το μέγιστο από την SF-23, εν μέρει χάρη στη σπουδαία δουλειά που έγινε στο Μαρανέλο. Αποδείξαμε ότι είμαστε ανταγωνιστικοί στις κατατακτήριες και σήμερα αυτό συνέβη και στον αγώνα. Ο Κάρλος σημείωσε εξαιρετική απόδοση στον αγώνα, έχοντας πάντα τον έλεγχο της κατάστασης, ειδικά στους τελευταίους γύρους όταν διασφάλισε έξυπνα τον Νόρις στη ζώνη DRS για να αμυνθεί ενάντια στο Ράσελ.

Αν δεν τον καθυστερούσε η κίνηση στα πιτ ο Σαρλ πιθανότατα θα είχε τερματίσει επίσης στο βάθρο. Είμαστε η ομάδα που τερμάτισε το νικηφόρο σερί της Red Bull και πήραμε αυτούς τους βαθμούς που μας κρατούν στη μάχη για τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Τώρα προχωράμε στη Suzuka, μια πολύ διαφορετική πίστα, όπου θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να συνεχίσουμε αυτή τη θετική τάση». Ο επόμενος αγώνας επί Ιαπωνικού εδάφους είναι την ερχόμενη Κυριακή 24/9.

Η τελική κατάταξη ήταν:

Στη βαθμολογία των οδηγών ο Φερστάπεν που παρά την υστέρηση της Red Bull τερμάτισε 5ος, προηγείται με 374 βαθμούς, ακολουθεί ο Πέρεζ με 223 και ο Χάμιλτον με 180 βαθμούς. Στους κατασκευαστές η Red Bull μπορεί να πάρει τον τίτλο στην Ιαπωνία ενώ Mercedes (289), Ferrari (265) θα παλέψουν για τη 2η θέση.

Διαβάστε επίσης:
Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν: Σχέδιο δράσης δέκα σημείων για το μεταναστευτικό

ΥΠΕΞ: Ατύχημα για την ελληνική αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Λιβύη

Βίντεο – Λίμνη Κάρλα: Αποκαλυπτικές δορυφορικές εικόνες – Ξεπέρασε την έκταση που είχε το 1962