Χτες ο Φερστάπεν έκανε ένα κρίσιμο λάθος τη στιγμή που μετρούσε. Στον τελευταίο καθοριστικό γύρο έχασε τον έλεγχο της Red Bull στην τελευταία στροφή και χτύπησε δεξιά τον τοίχο. Οι μέχρι τώρα πληροφορίες από τη Τζέντα λένε πως δε θα χρειαστεί αλλαγή κιβωτίου, αλλά όλοι θυμούνται τι έγινε με το Λεκλέρκ στο Μονακό. Ο Μονεγάσκος είχε την pole όταν χτύπησε δεξιά στην πισίνα. Οι μηχανικοί της Ferrari δεν άλλαξαν το κιβώτιο και ο Λεκλέρκ έμεινε στο γύρο σχηματισμού. Προφανώς ελλοχεύει ο κίνδυνος να συμβεί το ίδιο στο Φερστάπεν σήμερα.
Ο Ολλανδός με βάση τη χθεσινή πρώτη του προσπάθεια στο Q3 θα εκκινήσει 3ος. Δίπλα του θα έχει τη Ferrari του Λεκλέρκ, ο Μονεγάσκος έκανε έναν άψογο γύρο και κατάφερε να καταταγεί μπροστά από τη 2η Red Bull του Πέρεζ. O Μεξικάνος απογοήτευσε και πάλι, μόλις για 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου κατετάγη 5ος μπροστά από το Γκασλί με την Alpha Tauri. Πιο πίσω οι Νόρις, Τσουνότα, Οκόν, Τζιοβινάτσι αποτελούν εγγύηση ότι θα έχουμε εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας από τον πρώτο κιόλας γύρο.
Η πίστα της Τζέντα είναι συγκλονιστική, αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την ταχύτητα των μονοθεσίων της F1, αλλά η ασφάλεια που παρέχει δεν είναι στα ατού της. Σημειώστε πως ο χρόνος της pole του Χάμιλτον αντιστοιχεί σε μ.ω.τ 254km/h μόλις 8km/h χαμηλότερα από τον αντίστοιχο στο ναό της ταχύτητας τη θρυλική Μόντσα. Υπάρχουν αρκετά σημεία που τα μονοθέσια περνούν ξυστά στον τοίχο, με πάρα πολύ μεγάλη ταχύτητα. Δεν υπάρχει περίπτωση να ολοκληρωθεί ο αγώνας χωρίς προβλήματα.
Όσον αφορά στη στρατηγική τώρα θα έχουμε μια αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα. Ή από μαλακή σε σκληρή. Σε σύνολο 50 γύρων οι οδηγοί που εκκινούν με τη μέση γόμα θα βάλουν τη σκληρή λίγο μετά τον 20στο γύρο αν δεν επηρεάσει τη στρατηγική το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αντίστοιχα όσοι εκκινούν με τη μαλακή θα βάλουν τη σκληρή πριν τον 20στο γύρο. Ο μόνος από την πρώτη δεκάδα που εκκινεί με τη μαλακή γόμα είναι ο Λάντο Νόρις με τη McLaren. Οι δυο αλλαγές δεδομένου πως και τα προσπεράσματα δεν είναι εύκολα είναι πιο αργή τακτική. Εκτός κι αν η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας δώσει τη δυνατότητα για δωρεάν αλλαγή.
Υπάρχουν τρεις ζώνες DRS αλλά το μόνο σημείο που μπορεί να δούμε προσπεράσματα είναι η μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Αν δείτε λίγο το χάρτη με τις στροφές είναι πραγματικά εξωπραγματικός ο ρυθμός που κινείται η F1 στη Τζέντα.
Για να πάρει ο Φερστάπεν τον τίτλο απόψε θα πρέπει καταρχάς ο Χάμιλτον να είναι έξω από τις πέντε πρώτες θέσεις. Αυτό συνέβη μόνο δυο φορές φέτος, στο Μονακό και στην Ιταλία που τον καβάλησε ο Φερστάπεν. Αν ο Χάμιλτον κερδίσει είναι καθοριστικής σημασίας για το Φερστάπεν να τερματίσει 2ος ώστε να διατηρήσει προβάδισμα έστω και ενός βαθμού. Ώστε στο Άμπου Ντάμπι ο Χάμιλτον να πρέπει να τερματίσει εμπρός του. Αν ο Μπότας καταφέρει να κρατηθεί δεύτερος τα πράγματα δυσκολεύουν για το Φερστάπεν. Η σημερινή μάχη στη Τζέντα είναι καθοριστική.
Περισσότερα θα πούμε μια ώρα πριν την εκκίνηση του αγώνα στις 18:30 στο Instagram F1 Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη που βρίσκεται στη Τζέντα. Για να το παρακολουθήσετε αρκεί να συντονιστείτε σε ένα από τα δυο προφίλ: @pournarakis, @seitanf1. Σας περιμένουμε. Ο αγώνας εκκινεί στις 19:30 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από Cosmote, ΕΡΤ.
Η σειρά εκκίνησης είναι:
Διαβάστε επίσης:
F1 Σαουδική Αραβία: Δράμα και κάρμα!
GP Σαουδικής Αραβίας: Ταχύτερος ο Χάμιλτον!
EKO Acropolis Rally FORUM: Απολογισμός!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν