Η φετινή μάχη Χάμιλτον – Φερστάπεν προμηνύεται συναρπαστική. Στους δυο πρώτους αγώνες οι δυο μονομάχοι μοιράστηκαν νίκες βαθμούς και έχουν την ελάχιστη διαφορά χάρη στον ταχύτερο γύρο που πέτυχε ο Χάμιλτον στην Ίμολα.
Ο Φερστάπεν λογικό είναι να θέλει να πάρει κεφάλι, όμως η πίστα του Πορτιμάο είναι τελείως διαφορετική από τις δυο προηγούμενες. Κύριο χαρακτηριστικό της οι έντονες υψομετρικές διαφορές μοιάζει με rollercoaster. Υπάρχουν αρκετές τυφλές στροφές όπου στρίβοντας δεν βλέπεις την έξοδο. Η μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού προσφέρεται για υψηλή τελική και το πλάτος της πίστας διευκολύνει τα προσπεράσματα στα φρένα για την πρώτη στροφή. Αν ο οδηγός δεν τα καταφέρει εκεί, έχει άλλη μια σημαντική ευκαιρία στα φρένα για την 5η στροφή. Είναι τα δυο σημεία όπου κατά τη διάρκεια του αγώνα θα ενεργοποιείται και το DRS.
Η πίστα έχει συνολικά 15 στροφές και έχω βρεθεί εκεί αρκετές φορές στο παρελθόν σε παρουσιάσεις σπορ αυτοκινήτων. Έχω οδηγήσει εκεί την Porsche Cayman GT4 αλλά και την BMW M4. Επίσης έχω συνοδηγήσει στο βρεγμένο με τον τοπικό θρύλο για τους Πορτογάλους, Πέδρο Λάμι, οδηγό F1. Υπάρχουν σημεία όπως η στροφή 9 όπου στρίβεις κοιτώντας τον ουρανό και άλλα όπως οι 13, 14 που δεν βλέπεις την έξοδο παρά μόνο αφού έχεις στρίψει. Η τελευταία δεξιά στροφή με τέρμα γκάζι είναι εντυπωσιακά γρήγορη.
Πέρυσι διεξήχθη για πρώτη φορά αγώνας στην πίστα αυτή. Στο παρελθόν η Πορτογαλία έχει φιλοξενήσει GP στην πίστα του Εστορίλ. Το GP ανήμερα το Πάσχα θα είναι το 18ο στην Πορτογαλία. Ο Χάμιλτον πήρε πέρυσι pole και νίκη, αν φέτος πάρει πάλι την pole θα είναι η 100στη του.
Υπό το πρίσμα των ελαστικών
-Μετά από δυο αγώνες με ίδια επιλογή ελαστικών, από το μέσο της γκάμας (C2, C3 και C4) στον τρίτο γύρο στην Πορτογαλία, θα χρησιμοποιηθεί η πιο σκληρή γόμα της γκάμας, η P Zero λευκή/σκληρή C Η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα. Η ίδια επιλογή γομών είχε γίνει και το 2020. Αυτά τα ελαστικά επιλέχθηκαν για να αντιμετωπίσουν τα απαιτητικά χαρακτηριστικά της πίστας του Πορτιμάο. Ο αγώνας έκανε ντεμπούτο πέρυσι τον Οκτώβρη και βρέθηκε ξανά στο πρόγραμμα πολύ σύντομα.
-Πέρυσι τόσο στην Τουρκία όσο και στο Πορτιμάο είχε γίνει μια ειδική κατανομή γομών: Υπήρχε ένα έξτρα σετ σκληρής γόμας και ένα λιγότερο σετ μαλακής γόμας. Φέτος στο Πορτιμάο η κατανομή είναι κανονική όπως όλη τη χρονιά: 8 σετ μαλακής, τρία σετ μέσης και δυο σετ σκληρής γόμας.
-Οι καιρικές συνθήκες είναι ζεστές αυτή την εποχή στο Aλγκάρβε με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος να ξεπερνά συνήθως τους 20 βαθμούς, ειδικά στην ενδοχώρα όπου βρίσκεται η πίστα. Πέρυσι ο αγώνας διεξήχθη με χαμηλή θερμοκρασία ενώ περιοδικά έπεφτε και ελαφριά βροχή.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ
-Μολονότι η πίστα του Πορτιμάο φτιάχτηκε μόλις το 2008 αισθάνεσαι ότι πρόκειται για πίστα παλιάς σχολής με πολλές υψομετρικές διακυμάνσεις και μια χάραξη που δεν συγχωρεί λάθη. Η πίστα έχει αρκετό πλάτος οπότε είναι εφικτό να ακολουθήσει κανείς διαφορετικές γραμμές, αυτό διευκολύνει τα προσπεράσματα.
-Είναι μια πίστα με μεγάλη ποικιλία, έχει πολλούς διαφορετικούς τύπους στροφών και μια μεγάλη ευθεία. Όλα αυτά συνθέτουν ένα πολύ καλό τεστ για τις ικανότητες του μονοθεσίου. Όσον αφορά στα ελαστικά υπάρχουν σημαντικές απαιτήσεις σε πλευρικά φορτία αλλά και σε διαμήκη φορτία κατά τη διάρκεια των δυνατών φρεναρισμάτων. Μολονότι ο αγώνας διεξήχθη για πρώτη φορά πέρυσι, η πίστα έχει χρησιμοποιηθεί για δοκιμές F1, στο παρελθόν.
-Από τις πιο απαιτητικές στροφές στο Πορτιμάο είναι μια δεξιά με δυο κορυφές που μοιάζει αρκετά με την Acque Minerali στο προηγούμενο Grand Prix της Ίμολα. Η πλειοψηφία των στροφών στο Πορτιμάο είναι τυφλές, αυτό προσθέτει σε πρόκληση.
-Η επιφάνεια του οδοστρώματος ήταν καινούργια πέρυσι και προσέφερε πολύ λίγη πρόσφυση. Φέτος η άσφαλτος πιθανώς θα έχει ωριμάσει και θα προσφέρει περισσότερη πρόσφυση.
-Στον περσινό αγώνα o Λιούις Χάμιλτον κέρδισε με στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα. Ήταν η 92η νίκη της καριέρας του, αριθμός ρεκόρ. Η φθορά των ελαστικών και η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, ήταν χαμηλή, ο Οκόν μπόρεσε να συμπληρώσει 53 γύρους με τη μέση γόμα.
Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, τόνισε: “Η διαχείριση των ελαστικών – αλλά και το να φέρεις τις πιο σκληρές γόμες εντός παραθύρου θερμοκρασιακής λειτουργίας – ήταν μια σημαντική υπόθεση στον περσινό αγώνα του Πορτιμάο, για αρκετούς λόγους. Φέτος είναι πιθανόν να έχουμε διαφορετικές καιρικές συνθήκες ενώ και η επιφάνεια του οδοστρώματος μπορεί να έχει εξελιχθεί, οπότε ίσως είναι τελείως διαφορετική η πρόκληση. Ο νέος σκελετός ελαστικών έχει αποδώσει καλά κατά τη διάρκεια των δυο πρώτων αγώνων του 2021. Τώρα θα κάνει ντεμπούτο και η πιο σκληρή γόμα της γκάμας. Αυτή η επιλογή έγινε για να αντιμετωπιστούν οι μοναδικές προκλήσεις που θέτει αυτή η πίστα στα ελαστικά ειδικά αν ο καιρός είναι ζεστός. Πέρυσι και οι τρεις γόμες χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του αγώνα, όπου είδαμε ποικιλία στρατηγικών και χρήσεων. Έκανε κρύο και φυσούσε, με βροχή κατά διαστήματα, ενώ οι συνθήκες άλλαζαν κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Το νέο οδόστρωμα λόγω χαμηλής πρόσφυσης έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόδοση των ελαστικών. Η δυσκολία προθέρμανσης και η τοπική παραμόρφωση που προκαλούνταν ήταν άλλοι δυο παράγοντες που επηρέασαν.”
Απόψε στις 21:00 σας περιμένουμε στο Instagram Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη.