Από το Q2 το Σάββατο φάνηκε πως οι Mercedes μπορούσαν να αξιοποιήσουν καλύτερα την μειωμένη πρόσφυση στο Πορτιμάο με τη μέση γόμα. Η διαφορά των 7 δεκάτων ανάμεσα σε Χάμιλτον, Φερστάπεν με την ίδια γόμα, δεν δικαιολογείται όσο κι αν ήταν ευγενικός ο Ολλανδός με το σετ που σκόπευε να εκκινήσει τον αγώνα.
Αποδεικνύεται δε περίτρανα πως οι RBR δεν αξιοποιούσαν/έφθειραν τόσο τα ελαστικά, από το γεγονός ότι ο Πέρεζ έβγαλε με τη μέση γόμα 52 γύρους στον αγώνα. Με το συγκεκριμένο σετ είχε κάνει άλλους 6 στις δοκιμές σύνολο 58.
Το πρώτο συμβάν που χρήζει ανάλυσης είναι η σύγκρουση των δυο Alfa Romeo στο 2ο γύρο: “Ήταν λάθος μου, κοιτούσα μια ρύθμιση στο τιμόνι που την είχα κάνει λάθος” παραδέχτηκε ο Ράικονεν. Δε θα περίμενε κανείς από έναν οδηγό με την εμπειρία του να κάνει τέτοιο λάθος. Δε με εκπλήσσει όμως το γεγονός καθότι ξέρω καλά πως ο Φινλανδός πρωταθλητής, απεχθάνεται τις ρυθμίσεις στο τιμόνι. Ούτε ασχολείται ιδιαίτερα, ούτε κάνει πολλές αλλαγές. Γι’ αυτό και δεν έχει αναπτύξει τις νοητικές επιτηδειότητες που θα του επέτρεπαν να κάνει τις όποιες αλλαγές μηχανικά, χωρίς να κοιτάει. Είναι από τα βασικά της οδήγησης πως δεν παίρνουμε τα μάτια μας από το δρόμο για να κοιτάμε το τιμόνι, το μαγνητόφωνο, το κινητό.
Η σύγκρουση των δυο Alfa Romeo οδήγησε σε αυτοκίνητο ασφαλείας, η αποχώρηση του είχε ως αποτέλεσμα ο Χάμιλτον να χάσει τη 2η θέση από το Φερστάπεν. Αυτό όπως αποκάλυψε ο Βρετανός μετέπειτα, συνέβη γιατί κοίταξε την λάθος στιγμή, τον καθρέπτη: Τη στιγμή που ο Μπότας γκάζωσε. Αξίζει εδώ να ξεκαθαρίσουμε πως η αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας, δίνει στον πρώτο την δυνατότητα να γκαζώσει όποτε θέλει ως την αφετηρία. Ο Μπότας επέλεξε να γκαζώσει οριακά πριν την αφετηρία και ο Χάμιλτον κοιτώντας τον καθρέπτη πιάστηκε εξ απήνης. Ο Ολλανδός ανέβηκε 2ος και άρχισε να πιέζει ανεπιτυχώς το Μπότας. Ήταν σαφές πως η RBR δεν είχε την ταχύτητα για να περάσει, αλλά και ο Μπότας δεν είχε ρυθμό για να απομακρυνθεί. Πίσω τους ο Χάμιλτον καιροφυλακτούσε και όταν ο Φερστάπεν έκανε λάθος στη στροφή 14 όρμησε και με DRS τον πέρασε στο τέλος της ευθείας.
Εδώ υπάρχει μια κουβέντα για το πόσο καλός είναι ο Χάμιλτον στο να πιέζει τον προπορευόμενο χωρίς να πιέζει τα ελαστικά του. Δεν μπαίνω ιδιαίτερα σ’ αυτή την κουβέντα. Καθότι γνωρίζω καλά πως ακολουθώντας επηρεάζεται η αεροδυναμική απόδοση της εμπρός πτέρυγας από τους στροβιλισμούς του μονοθεσίου που προηγείται. Λιγότερη πίεση περισσότερο γλίστρημα, υπερθέρμανση και πτώση απόδοση των ελαστικών. Βέβαια αυτό φέτος είναι μειωμένο γιατί έχουν μειωθεί οι διαχύτες. Γι’ αυτό και βλέπουμε έντονο rake (διαφορά απόστασης από το έδαφος ανάμεσα στο εμπρός και στο πίσω μέρους του μονοθεσίου). Ανασηκώνοντας πίσω τα μονοθέσια οι αεροδυναμιστές επιβραδύνουν λίγο νωρίτερα τον αέρα και μειώνουν έτσι την οπισθέλκουσα. Όμως αυτό έχει ως τίμημα να γλιστράνε πιο εύκολα, έτσι την πάτησε ο Φερστάπεν.
Πιστεύω πως ο Χάμιλτον πέρασε το Φερστάπεν γιατί είχε ταχύτερο μονοθέσιο και το Μπότας γιατί είναι ταχύτερός του. Όπως και να έχει ο Βρετανός πήρε μια εύκολη νίκη από τη στιγμή που βρέθηκε επικεφαλής του αγώνα. Σπάνια στο παρελθόν είχαμε ευκαιρία να δούμε τρεις οδηγούς να κοντράρονται στα ίσα για την πρώτη θέση.
Στη Red Bull αιφνιδίασαν τη Mercedes βάζοντας πρώτο το Φερστάπεν στα πιτ στον 35ο γύρο. Οι Γερμανοί αντέδρασαν τραβώντας αμέσως το Μπότας στον επόμενο γύρο τον 36ο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Ολλανδός που βγήκε πίσω από το Μπότας στον επόμενο γύρο με τα ελαστικά (σκληρή γόμα) σε σωστή θερμοκρασία να έχει ευκαιρία: Πίεσε το Φινλανδό αυτός γλίστρησε και έχασε τη 2η θέση. Όταν έφερε τα ελαστικά του σε καλή θερμοκρασία (τη σκληρή γόμα) άρχισε να μαζεύει τη διαφορά και έδειχνε μια δυναμική να περάσει. Ένα αδιευκρίνιστο πρόβλημα σε κάποιον αισθητήρα της υβριδικής μηχανής της Mercedes τον περιόρισε τελικά στην 3η θέση. Αυτό δεν τον εμπόδισε στο φινάλε να πάρει τελικά το βαθμό του ταχύτερου γύρου βάζοντας πριν το τέλος μαλακή γόμα. Ο Φερστάπεν αντέδρασε κάνοντας το ίδιο, αλλά πάτησε εκτός πίστας έτσι είδε τον ταχύτερο χρόνο του να σβήνει. Η μάχη για το βαθμό του ταχύτερου γύρου δείχνει πόσο οριακή θα είναι φέτος η διεκδίκηση του τίτλου, είναι δεδομένο πως θα κριθεί στις λεπτομέρειες και στα λιγότερα λάθη.
Ο Πέρεζ με την άλλη Red Bull δεν μπορούσε ν’ ακολουθήσει το ρυθμό των τριών πρώτων. Οπότε καθώς δεν κινδύνευε από την πολύ πιο αργή McLaren του Νόρις, αποφάσισαν στη RBR να εφαρμόσουν μια ακραία στρατηγική. Τον άφησαν έξω όσο περισσότερους γύρους μπορούσαν. Από τον 38ο που άλλαξε ελαστικά ο Χάμιλτον μέχρι που έφτασε και πέρασε τον Πέρεζ, στην RBR, περίμεναν μήπως βγει αυτοκίνητο ασφαλείας και ο Μεξικάνος κάνει “δωρεάν” πιτ στοπ ώστε να βρεθεί σε θέση να διεκδικήσει νίκη. Από τη στιγμή που δεν έγινε αυτό και τον πέρασε ο Χάμιλτον τον τράβηξαν μέσα και του έβαλαν τη μαλακή γόμα για τους 14 γύρους που απέμεναν ως το τέλος.
Ο Νόρις έκανε έναν αλάνθαστο αγώνα. Χρησιμοποίησε στο πρώτο τρίτο του αγώνα τη μέση γόμα και στα δυο τρίτα τη σκληρή. Εύκολα πήρε την 5η θέση από το Σάινθ και τη διατήρησε ως το τέλος. Οι Ferrari όπως τόνισε ο Λεκλέρκ είχαν πρόβλημα με τη διαχείριση της μέσης γόμας. Δεν μπορούσαν να βρουν πρόσφυση χρησιμοποιώντας την. Ο Λεκλέρκ έβαλε τη σκληρή και πήγε καλά μ’ αυτή τερματίζοντας τελικά 6ος. Το πρόβλημα με τη μέση γόμα φάνηκε και από το πόσες θέσεις έχασε ο Σάινθ που εκκινούσε 5ος μόλις έβαλε τη μέση γόμα στον 21ο γύρο. Ο Ισπανός τερμάτισε εν τέλει εκτός βαθμών.
Αξίζει να τονιστεί πως οι Αλόνσο, Ρικιάρντο που εκκίνησαν από την 13η και 16η θέση αντίστοιχα μπήκαν στους βαθμούς, αλλάζοντας στον 40στο και 41ο γύρο γόμα από μέση σε σκληρή. Οι δυο τους έδωσαν μάχη για τους 4 βαθμούς της 8ης θέσης που τελικά πήρε ο Ισπανός. Οι Alpine έδειξαν ανταγωνιστικές πήραν τους πρώτους τους βαθμούς και πιθανόν θα αποτελέσουν απειλή για τη Ferrari στη μάχη της 4ης θέσης.
Κλείνοντας σημειώνουμε πως ο Στρολ που επέλεξε για ξεκίνημα τη μαλακή γόμα, παρότι η θερμοκρασία οδοστρώματος (40 βαθμούς Κελσίου) ευνοούσε τη σκληρή, την κράτησε για 39 γύρους επίσης ευελπιστώντας σε safety car που δεν ήρθε.
Σταχυολόγησα και από τη συνέντευξη Τύπου μια στιχομυθία ανάμεσα σε Χάμιλτον Φερστάπεν, για το πόσο δίκαιες είναι οι μάχες μεταξύ των και ότι σέβεται ο ένας τον άλλο και ότι αφήνει χώρο ο ένας στον άλλο. Από το διάλογο αναδεικνύεται υψηλό αθλητικό πνεύμα και αλληλοσεβασμός. Κανείς τους δεν ήταν εκεί πριν λίγα χρόνια, πιστεύω ότι και οι δυο έχουν φτάσει σ’ αυτό το επίπεδο ωριμότητας και είμαι βέβαιος πως αυτό θα μας δώσει σπουδαίες μάχες. Μέχρι να διαψευστώ εμπράκτως θα το πιστεύω αυτό, ξέρω πως η φύση του αθλήματος δεν επιτρέπει πολλές αβρότητες.
Επόμενος αγώνας χωρίς διακοπή αυτό το Σαββατοκύριακο στην πίστα της Βαρκελώνης. Μια τελείως διαφορετική ιστορία από το Πορτιμάο. Παρότι τα ελαστικά θα είναι ίδια, οι τρεις πιο σκληρές γόμες στην γκάμα της Pirelli, η πρόσφυση είναι πολύ περισσότερη και οι ομάδες ξέρουν άριστα τη συγκεκριμένη πίστα. Πιθανώς η Red Bull δεν θα υστερεί τόσο, ίσως να έχει ξανά το πάνω χέρι. Είδωμεν!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ