Η Mercedes ήταν ταχύτερη της Red Bull σήμερα και ο πρωταθλητής αλάνθαστος, οπότε ο αγώνας κύλησε προβλέψιμα.

Έναν διαφορετικό αγώνα από τους δυο προηγούμενους είδαμε σήμερα στο Πορτιμάο. Τα πρώτα σημάδια είχαν γίνει από χθες ορατά όταν ξαφνικά από το πουθενά οι Mercedes στο Q2 ήταν 7 δέκατα ταχύτερες. Στο Q3 έκαναν το 1-2 και σήμερα εκκινούσαν από την πρώτη σειρά. Νεύρα και παράπονα ο Φερστάπεν που έλεγε ότι χτες δεν ευχαριστήθηκε ούτε ένα γύρο, καθώς καταλάβαινε πως άλλαξε η ισορροπία. Στους δυο πρώτους αγώνες είχε ταχύτερο μονοθέσιο, σήμερα όχι.

Ο Ράικονεν τράκαρε με τον teammate του Αντόνιο Τζιοβινάτσι.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τους τρεις πρώτους να διατηρούν τις θέσεις τους ενώ πίσω δίνονταν μάχη για θέση. Οι Alfa Romeo τράκαραν μεταξύ τους, στο δεύτερο γύρο, ο Ράικονεν έπεσε πίσω από το Τζιοβινάτσι. Για την εμπειρία του κάτι τέτοιο δεν είναι αποδεκτό. Το αυτοκίνητο ασφαλείας, οδήγησε την κούρσα για πέντε γύρους και στην επανεκκίνηση ο Φερστάπεν μάντεψε τι θα κάνει ο Μπότας, αιφνιδίασε το Χάμιλτον και πέρασε 2ος.

Ο Φερστάπεν περνάει τον Χάμιλτον στην επανεκκίνηση

Αυτό όμως δεν κράτησε πολύ καθώς ο Βρετανός ήταν ταχύτερος. Πίεσε το Φερστάπεν και εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Ολλανδού στον 11ο γύρο για να περάσει μπροστά αξιοποιώντας το DRS στο τέλος της ευθείας. Ο Φερστάπεν γκρίνιαζε πως δεν είχε τη δύναμη να αμυνθεί. Σύντομα ο Χάμιλτον μάζεψε τη διαφορά από τον Μπότας, τον πέρασε κι αυτόν στον 20στό γύρο στο ίδιο σημείο από την εξωτερική. Ο Βρετανός από κει και πέρα έκανε έναν ήσυχο αγώνα. Αφού συμπλήρωσε 38 (+3 γύρους στο Q2, 41) γύρους με τη μέση γόμα έβαλε τη σκληρή βγήκε μπροστά και πήγε ως το τέλος.

Ο Φερστάπεν που είχε μπει δυο γύρους νωρίτερα κατάφερε να περάσει το Μπότας καθώς βρέθηκε σε απόσταση βολής από τον Φινλανδό που έσπευσε να αντιδράσει στο πιτ του Ολλανδού. Οι μηχανικοί του καθυστέρησαν όμως και όταν βγήκε με κρύα ελαστικά σκληρής γόμας στην πίστα ήταν ευάλωτος πράγμα που ο Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε. Οι δυο τους επέλεξαν να δοκιμάσουν στους τελευταίους γύρους να πετύχουν τον ταχύτερο βάζοντας τη μαλακή γόμα. Ο Μπότας τελικά τα κατάφερε, καθώς ο Φερστάπεν πάτησε εκτός ορίων πίστας και ο χρόνος του (ήταν ταχύτερος) μηδενίστηκε.

Ο Πέρεζ με την άλλη Red Bull ακολούθησε διαφορετική στρατηγική, πήγε στα όρια το σετ μαλακής γόμας και έβαλε στον 52ο γύρο ένα σετ μαλακής για να πάει ως το τέλος. Στη Red Bull πόνταραν σε μια πιθανή εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας σ’ αυτούς τους παραπάνω γύρους (14), αλλά δεν τους βγήκε.

Πιο πίσω έδωσε μάχες και επικράτησε ο Νόρις με την McLaren που ξεχωρίζει έναντι των υπολοίπων μονοθεσίων για την ταχύτητά της. Ο Λεκλέρκ που ξεχωρίζει για την οδήγησή του πήγε από τη μέση στη σκληρή γόμα και τερμάτισε τελικά 6ος με τη Ferrari που σ’ αυτό τον αγώνα δεν ήταν εξίσου ανταγωνιστική. Είναι σαφές πως οι κόκκινοι έχουν παρατήσει τη φετινή χρονιά και στοχεύουν στο 2022 και τις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών. Απογοήτευση για το Σάινθ που άλλαξε σχετικά νωρίς από μαλακή σε μέση γόμα με αποτέλεσμα να χάσει πολύ στο τέλος και να βρεθεί εκτός δεκάδος. Αξίζει να τονιστεί πως Αλόνσο και Ρικιάρντο παρότι εκκινούσαν εκτός δεκάδος κατάφεραν να βαθμολογηθούν εκμεταλλευόμενοι την ταχύτητα των μονοθεσίων που οδηγούσαν.

Η Alpine έδειξε πρόσωπο, διαφορετικό από τους προηγούμενους αγώνες, πιθανόν μπαίνει στη μάχη της 4ης θέσης στους κατασκευαστές με τη Ferrari.

Επόμενος αγώνας το ερχόμενο Σαββατοκύριακο (7-9/5) το Ισπανικό GP.

Η  βαθμολογία των οδηγών είναι: Χάμιλτον 69, Φερστάπεν 61, Νόρις 37, Μπότας 32.

Η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι: Mercedes 101, Red Bull 83, McLaren 53, Ferrari 42, Alpine 13.