Τόσο χρειάστηκαν οι μηχανικοί της Mercedes για να αφαιρέσουν τον τροχό από την πλήμνη του μονοθεσίου του Μπότας.

Βρισκόμασταν λίγο πριν το μέσο του αγώνα στο Μονακό, στον 30στο γύρο όταν ο Βάλτερι Μπότας μπήκε στα πιτ για την μοναδική του αλλαγή ελαστικών. Ένα πιτ στοπ το οποίο τελικά ολοκληρώθηκε δυο μέρες μετά στο εργοστάσιο της ομάδας στο Μπράκλεϊ.

Ο εμπρός δεξιά τροχός (όπως κοιτάει ο οδηγός) δε βγήκε από τη θέση του στο Μονακό. Αυτό συνέβη διότι το μοναδικό μπουλόνι που συνδέει το ελαστικό με την πλήμνη του τροχού παραμορφώθηκε από το αερόκλειδο. Δεν είναι σύνηθες ένα τέτοιο γεγονός. Η ανάγκη να γίνονται αστραπιαία οι αλλαγές ελαστικών έχει οδηγήσει σε σχεδίαση ειδικών μπουλονιών. Κάθε τροχός έχει ένα και αυτό εδράζεται πάνω στη ζάντα. Οι ομάδες κατέληξαν σ’ αυτή τη λύση μετά από πολλά χρόνια πειραματισμών και εμπειρίας.

Ο χειριστής του αερόκλειδου πρέπει απλά να το ξεσφίξει. Το παλιό ελαστικό απομακρύνεται από τη πλήμνη του τροχού από έναν μηχανικό έχοντας πάνω του το μπουλόνι. Ένας άλλος μηχανικός τοποθετεί το καινούργιο ελαστικό που έχει πάνω του άλλο μπουλόνι και ο χειριστής του αερόκλειδου το σφίγγει αγκιστρώνοντας τη ζάντα. Αυτό το μοναδικό μπουλόνι πρέπει να ανθίσταται σε πολύ υψηλές δυνάμεις και να συγκρατεί τον τροχό κατά τη διάρκεια της κίνησης στην πίστα. Γι’ αυτό είναι ειδικής σχεδίασης και προέρχεται από ειδικό κράμα αλουμινίου, μαγνησίου. Επίσης έχει μελετημένη διαμόρφωση ώστε να μην παραμορφώνεται από την ροπή των 3000nm του αερόκλειδου. Εδώ μπορείτε να δείτε πως δουλεύει το αερόκλειδο.

Αυτά είναι τα μπουλόνια που χρησιμοποιεί η Mercedes. Κόκκινα για τους δεξιούς τροχούς, χρυσαφί για τους αριστερούς.

Η ανάλυση των ανθρώπων της Mercedes που μπορείτε να δείτε εδώ οδήγησε στο συμπέρασμα ότι το αερόκλειδο έπιασε στραβά γι’ αυτό παραμορφώθηκε το μπουλόνι χωρίς να απασφαλίσει. Χρειάστηκε οι μηχανικοί με ειδικό εργαλείο να διαμορφώσουν ξανά τις ακμές του μπουλονιού για να γίνει η απασφάλιση. Μετά τον αγώνα στο Μονακό προσπάθησαν εις μάτην να το απομακρύνουν. Εν τέλει τα κατάφεραν την Τρίτη το πρωί στο εργοστάσιο, στις 10:00 ώρα Βρετανίας, ολοκληρώνοντας ένα πιτ στοπ που διήρκησε δυο μέρες, προφανώς το μεγαλύτερο στην ιστορία της F1.