Ο σχεδιασμός της επόμενης δεκαετίας στην F1 δεν περιλαμβάνει ούτε ρεύμα, ούτε υδρογόνο αλλά επανασχεδίαση των καυσίμων.

Διευθυντής στρατηγικής της F1 είναι ο Ίαθ Γκανκουμάραν που αναφέρεται κατευθείαν στον Στέφανο Ντομενικάλι. Αναφερόμενος στη βιώσιμη ανάπτυξη της F1 και στο σχεδιασμό της επόμενης δεκαετίας για ένα σπορ που βασίζεται στα ορυκτά καύσιμα ο Βρετανός ανέφερε: « Θα επιμείνουμε στις υβριδικές μηχανές».

Παρότι πολλές κυβερνήσεις ανάμεσά τους και η βρετανική έχει αποφασίσει να απαγορεύσει την πώληση θερμικών κινητήρων από το 2030 η F1 θα συνεχίσει να επενδύει σ’ αυτούς: «Πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να μειωθούν οι ρύποι άνθρακα στην αυτοκινητοβιομηχανία και θέλουμε να συνδέσουμε την τεχνολογία μας με έναν ξεχωριστό. Εξετάσαμε τον εξηλεκτρισμό και το υδρογόνο στο πλαίσιο της νέας γενιάς κινητήρων που θα υιοθετήσουμε την επόμενη πενταετία. Δεν έχουν όμως την απόδοση που θέλουμε ως κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ώστε να επιτυγχάνονται οι επιδόσεις και οι αποστάσεις που θέλουμε. Οι υβριδικές μηχανές της F1 είναι οι πιο αποδοτικές της στον κόσμο. Σχεδιάζουμε να εξελίξουμε σε συνεργασία με τις εταιρείες καυσίμων προηγμένα βιοκαύσιμα. Μπορεί αν είναι συνθετικά ή βιοκαύσιμα 2ης γενιάς. Πιστεύουμε πως μια παγκόσμια πλατφόρμα που παρακολουθούν εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι μπορεί να έχει μια πολύ αποδοτική υβριδική μηχανή με βιώσιμα καύσιμα. Σήμερα το 99% των οχημάτων που κυκλοφορούν στον πλανήτη έχουν φέρουν θερμικό κινητήρα και δεν πρόκειται να εξαφανιστούν  τα επόμενα χρόνια. Εμείς θέλουμε τα βιοκαύσιμα που θα αναπτύξουμε να χρησιμοποιούνται από τους θερμικούς κινητήρες των αυτοκινήτων παραγωγής. Πρόκειται για 1 δις οχήματα στον πλανήτη. Αν χρησιμοποιούν τα βιοκαύσιμα που θα φτιάξουμε θα μειωθεί το CO2 και θα έχει συνολικά θετικό αντίκτυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία».

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP5 Mercedes V6 turbo engine studio

Δεν γνωρίζω αν πίσω απ’ αυτή την κατεύθυνση βρίσκονται οι πετρελαϊκές εταιρείες και κατά πόσο συνδέεται με την πρόσφατη συνεργασία της F1 με την Aramco. Αυτό που ξέρω είναι πως πίσω στο 2009 η F1 έδειξε σε όλο τον πλανήτη το δρόμο με το KERS που μετεξελίχθηκε σε ERS και χρησιμοποιείται από το 2014 στις υβριδικές μηχανές της.  Επίσης είναι ευρέως παραδεκτό πως ένα καλό δείγμα από τα σπουδαιότερα μυαλά μηχανικών εργάζεται στη F1. Δε θα με παραξένευε λοιπόν αν ακόμη μια φορά χαράξουν το δρόμο που θα ακολουθήσουμε.

Η F1 λοιπόν μένει στις υβριδικές μηχανές μετά το 2026 και θα εξελίξει τα καύσιμα που αυτές θα χρησιμοποιούν ώστε να ελαχιστοποιηθεί το αποτύπωμα άνθρακα.