Για να κατακτήσεις το Νο1 πρέπει πρωτίστως να το ορίσεις.
Όταν δυο τσακώνονται (Νόρις – Πιάστρι) ένας τρίτος ωφελείται (Λεκλέρκ). Η McLaren έχασε τη νίκη στη Μόντσα γιατί δεν έχει Νο1 οδηγό.
Ο Νόρις στην εκκίνηση είχε το νου να κλείσει τον Πιάστρι. Πήγε δεξιά ανοίγοντας την πόρτα στο Ράσελ. Αν δεν έσπευδε να την κλείσει ρισκάροντας ο Πιάστρι, η Mercedes θα είχε στρίψει πρώτη.
Ο Νόρις όντας από την εσωτερική μπήκε με λάθος γραμμής το σικέιν και στην έξοδο του γλίστρησε το πίσω μέρος καθώς προσπαθούσε να επιταχύνει για να παραμείνει μπροστά. Ο Πιάστρι το εκμεταλλεύτηκε κόλλησε πίσω του και τον πέρασε στα φρένα για το δεύτερο σικέιν.
Ο Νόρις αναγκάστηκε να σηκώσει το πόδι από το γκάζι για να μην χτυπήσουν και ο Λεκλέρκ βρήκε ευκαιρία και του χώθηκε. Με δυο χαμένες θέσεις στον πρώτο γύρο ο Νόρις συνέχισε τον αγώνα χωρίς ιδανική ψυχολογία.
Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής της McLaren Ζακ Μπρον τόνισε: «Ήταν μια επιθετική κίνηση από τον Πιάστρι.
Η εκκίνησή τους ήταν εξαιρετική και αυτό είχαμε συζητήσει, να μείνουμε πίσω από τον άλλον και να απλώσουμε για να βεβαιωθούμε ότι κανείς άλλος δεν μπορούσε να περάσει.
Ο Νόρις αιφνιδιάστηκε από την κίνηση του Πιάστρι καθώς περίμενε ότι απλά θα μείνουμε σε θέση 1-2 θα συζητήσουμε εσωτερικά για αυτό.
Οι κανόνες της Papaya ορίζουν ότι μπορείς να αγωνιστείς σκληρά με τον έτερο οδηγό της ομάδας χωρίς να τον αγγίζεις. Αυτό έκαναν.
Ήταν μια επιθετική προσπέραση, οπότε αυτό είναι μια συζήτηση που θα κάνουμε, ήταν λίγο αγχωτικό για μας στα πιτ, αλλά σεβάστηκαν ο ένας τον άλλο. Ο Νόρις έκανε μια κακή έξοδο από την στροφή οπότε θα ήταν ωραίο να παραμείνει το 1-2. Δεν αγγίχτηκαν, ήταν μια επιθετική προσπέραση αλλά καθαρή προσπέραση».
Σε μια άλλη ομάδα όπου ο οδηγός που διεκδικεί πρωτάθλημα είναι ξεκάθαρο ποιος είναι, ο δεύτερος οδηγός θα φρόντιζε «παίζοντας άμυνα» να δημιουργήσει ο πρώτος μια διαφορά ασφαλείας για να είναι καλυμμένος από ευφάνταστες στρατηγικές.
Αντίθετα στη McLaren μετά τα συμβάντα του πρώτου γύρου και αφού τελικά ο Νόρις με undercut πέρασε το Λεκλέρκ άφησαν τους δυο οδηγούς να κοντράρονται κατεβάζοντας συνεχώς το ρεκόρ ταχύτερου γύρου.
Έτσι έφθειραν υπέρμετρα τα ελαστικά και χρειάστηκαν δεύτερο πιτ στοπ, τη στιγμή που η Pirelli τόνισε πως πιο γρήγορο είναι το ένα. Αξίζει εδώ να τονιστεί πως από τους 19 οδηγούς, που τερμάτισαν εννέα πραγματοποίησαν ένα pit stop και εννέα δυο πιτ στοπ. Στη βαθμολογούμενη δεκάδα 4 στους δέκα έκαναν μια αλλαγή.
Αν ο Νόρις είχε κερδίσει η διαφορά του από το Φερστάπεν θα ήταν στους 52 βαθμούς και όχι στους 62. Αν ο Νόρις είχε αφεθεί να κερδίσεις την Ουγγαρία όπου τον έκοψαν για να κερδίσει ο Πιάστρι (αποκαθιστώντας την τάξη) η διαφορά θα ήταν 45 βαθμοί.
Μιλώντας σχετικά ο Μπράουν τόνισε: «Είναι και οι δύο είναι νέοι οδηγοί που θέλουν να κερδίσουν, έχουμε δύο Νο 1, αυτός είναι πάντα ο τρόπος της McLaren, μπορεί να είναι δύσκολο να το διαχειριστείς – το έχουμε ξαναζήσει με Σένα και Προστ.
Οι οδηγοί μας τα πάνε πολύ καλά, ανταγωνίζονται καθαρά ο ένας τον άλλον και είναι φιλοσοφικό το ερώτημα αν θέλουμε να είμαστε ομάδα ενός μονοθεσίου ή δυο;». Αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε αν η McLaren θα ακολουθήσει την ίδια τακτική στον επόμενο αγώνα στις 15/9 στο Μπακού.
O Πιάστρι που υπολείπεται 106 βαθμούς από το Φερστάπεν και 44 από το Νόρις θεωρεί όπως δήλωσε στη Μόντσα ότι είναι νωρίς για εντολές.
Διαβάστε επίσης:
F1 Ιταλία: Μέγα πλήθος, μέγα πάθος!
F1 Ολλανδία: Ο Νόρις χάλασε το πάρτι!
F1: Μπορεί ο Νόρις να εκθρονίσει το Φερστάπεν;